[MOC][Mästerbyggare 2016] (Hus 2 eller snarare) Gotisk katedral

Startat av Wineyard, 27 April 2016 kl. 22:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Tackar!
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 28 Februari 2017 kl. 08:28
Jag kan ju ha fel, men om jag får tänka fritt: Skulle inte vissa kunna uppfatta det som en sorts dopning, att lägga upp nya bilder, med nya bitar (?), efter att tävlingen stängts för nya bidrag men innan omröstningen avslutats?
Hm. Detta har jag inte ens tänkt på. Jag förstår vad du menar - detta får tävlingsledaren ta ställning till.
Samtidigt ligger bilderna i röstningstråden fast och den version av kyrkan som är med och tävlar är den jag publicerade då. När jag skickade in bidraget till tävlingen hade jag redan planerat att fortsätta bygga på den. Dessutom är kanske ny foton lika mycket doping att ställa ut modellerna, vilket både jag, Dalle, Myko, Svartkrut, drdoddo och byStfn gjort.

o0ger

Det är bilderna i tävlingstråden som gäller. Självklart får man publicera hur många andra bilder man vill på sitt bygge utöver de fem bilderna i tävlingstråden. För övrigt är det förhoppningsvis inte bilderna som avgör hur man röstar i tävlingen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joacim

dalle

Citat från: o0ger skrivet 28 Februari 2017 kl. 10:37
För övrigt är det förhoppningsvis inte bilderna som avgör hur man röstar i tävlingen.

Tycker mig se en trend att fotot blir mer viktigt i tävlingar. Kanske inte helt avgörande hur man röstar. Men har stor betydelse hur mycket uppmärksamhet det får.
Fotot har numera gjort att jag har börjat undvika att publicera vad jag byggt.

Märk att det är först att när Wineyard tagit nya mer suggestiva bilder han hamnar på TBB. Som är ett mått på om man lyckats med både bild och bygge.

Emma

Feta foton! Är det en stor svart rullgardin bakom eller hur får du till den snygga diskreta bakgrunden?
Region Mitten

Wineyard

Citat från: Joacim skrivet 28 Februari 2017 kl. 11:18
Mäktigt bygge! Får man se det live i Linköping?
Dessvärre ej!

Citat från: dalle skrivet 02 Mars 2017 kl. 05:52
Citat från: o0ger skrivet 28 Februari 2017 kl. 10:37
För övrigt är det förhoppningsvis inte bilderna som avgör hur man röstar i tävlingen.

Tycker mig se en trend att fotot blir mer viktigt i tävlingar. Kanske inte helt avgörande hur man röstar. Men har stor betydelse hur mycket uppmärksamhet det får.
Fotot har numera gjort att jag har börjat undvika att publicera vad jag byggt.

Märk att det är först att när Wineyard tagit nya mer suggestiva bilder han hamnar på TBB. Som är ett mått på om man lyckats med både bild och bygge.
Jag håller med dig om trenden, men egentligen är det väl inte så konstigt, med tanke på hur digital lego-communityn är. Jag tycker dock inte att det ska göra så att du slutar att publicera dina byggen. Dina bilder brukar hålla bra kvalitet.

Sen hade jag inga bilder publicerade för "allmänheten" tidigare,. Lurkar inte bb på Swebrick, har de troligen bara sett de senare bilderna.
Citat från: Emma skrivet 02 Mars 2017 kl. 19:59
Feta foton! Är det en stor svart rullgardin bakom eller hur får du till den snygga diskreta bakgrunden?
Det är en svart vinylbakgrund

Gideon

När jag nu öst så mycket beröm över detta bygge vågar jag mig drista mig till en liten kritik också, även om domarna i TBB inte verkade tycka detta var så allvarligt :)
Men det jag inte är särskilt förtjust i är svart tak mot svart bakgrund, jag tycker nog att kyrkans form framkom bättre på de gamla bilderna. Ljussättningen är däremot kanon för att få fram detaljerna i det gråa!

Måste förresten fråga appropå ingenting (eller snarare appropå min oförmåga att gå in i en gammal kyrka utan att börja översätta byggnaden till möjliga legotekniker): Hur länge har du vänt och vridit på detta i huvudet innan du gav dig på bygget? ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Peter S

Jag tyckte tvärtom att det var elegant ljussatt så att man såg konturerna av spirorna även mot det svarta. Och detaljerna i taket framstod mycket tydligare med låg kontrast än med hög kontrast.

Wineyard

Citat från: Gideon skrivet 03 Mars 2017 kl. 13:45
När jag nu öst så mycket beröm över detta bygge vågar jag mig drista mig till en liten kritik också, även om domarna i TBB inte verkade tycka detta var så allvarligt :)
Men det jag inte är särskilt förtjust i är svart tak mot svart bakgrund, jag tycker nog att kyrkans form framkom bättre på de gamla bilderna. Ljussättningen är däremot kanon för att få fram detaljerna i det gråa!

Måste förresten fråga appropå ingenting (eller snarare appropå min oförmåga att gå in i en gammal kyrka utan att börja översätta byggnaden till möjliga legotekniker): Hur länge har du vänt och vridit på detta i huvudet innan du gav dig på bygget? ;)
Jag håller delvis med dig. Svart bakgrund var inte helt optimalt för att se detaljerna på taken, men vi hade inte så många andra alternativ på stora bakgrunder :P Jag tycker däremot att det gråa gör sig väldigt bra mot svart bakgrund, den "poppar" som fram lite bättre. (Är dock fortfarande lite förvånad över att du inte kommenterat på perspektivet ;))

Egentligen har jag velat bygga en gotisk kyrka ända sedan jag började att bygga med Lego igen, men utformningen av kyrkan tog form i huvudet först i oktober. Sen delar jag nog din oförmåga, vilket gör att jag idén nog har pyrt och marinerats i huvudet ett tag.

Kwagge

Jag måste bara få säga,

VILKET BYGGE

Varje gång jag ser det så är det värt entré biljetten in på Klossfestivalen!

CopMike

Citat från: Kwagge skrivet 05 Juli 2017 kl. 22:31
Jag måste bara få säga,

VILKET BYGGE

Håller med! Men Kwagge, har du betalt för att komma in ;)?

Kwagge

Citat från: CopMike skrivet 06 Juli 2017 kl. 08:35
Jag måste bara få säga,

VILKET BYGGE

Håller med! Men Kwagge, har du betalt för att komma in ;)?

Neeeeej!!!! Har jag blivit lurad igen! Jag som har betalt entré   :'(

Wineyard

Jag måste bara få säga,

VILKET BYGGE

Tack så mycket Kwagge! Kul att du gillade den :)

ColA

Citat från: Wineyard skrivet 11 Juli 2017 kl. 17:03
Jag måste bara få säga,

VILKET BYGGE

Tack så mycket Kwagge! Kul att du gillade den :)

Jag som betala entré håller med alla föregående talare, wow.