Några bilder på mitt SW Hoth bygge

Startat av micke, 29 Augusti 2010 kl. 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Här återfinns några tidiga bilder på mitt SW Diorama, Hoth
Ett projekt som jag trodde skulle ta betydligt mindre tid, men ju mer jag bygger dessto mer vill jag ha med.
Gjorde tre rejäla inköp från BL för att ha tillräckligt med bitar men just nu har jag 27 BL order som dels är påväg men som också har kommit.

Som sagt det är långt ifrån klart men ni kan kanske ana strukturen på det, det stora som saknas är porten och alla dörrar som jag har tänkt skall vara motoriserade. Utöver detta skall belysning in samt några högtalare har jag tänkt.
Sedan har jag en scalenlig (till detta bygge)  Millenium Falcon som ligger och väntar på att fogas samman.

Finns intresse kommer jag succesivt lägga upp flera bilder när det finns ngt värt att visa
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AntonYmer

Spännande!

Jag ser gärna att du lägger ner kameran på pluppnivå sedan så att vi ser det som gubbarna* ser.
Var lite försiktig med blixten då bara. Det går att sätta en bit vitt papper för blixten så blir ljuset lite mjukare.
Allra bäst blir det förstås om du tar bilden i befintligt ljus och använder kontorslampor "från taket" där ljuset borde komma ifrån.

// AntonYmer

* Med uttrycket gubbarna menar jag minifigurer i en könlös aspekt, dvs både män och kvinnor.

micke

Citat från: AntonYmer skrivet 29 Augusti 2010 kl. 10:31
Spännande!

Jag ser gärna att du lägger ner kameran på pluppnivå sedan så att vi ser det som gubbarna* ser.
Var lite försiktig med blixten då bara. Det går att sätta en bit vitt papper för blixten så blir ljuset lite mjukare.
Allra bäst blir det förstås om du tar bilden i befintligt ljus och använder kontorslampor "från taket" där ljuset borde komma ifrån.

Och så tror jag att Hoth stavas utan c.

// AntonYmer

X

* Med uttrycket gubbarna menar jag minifigurer i en könlös aspekt, dvs både män och kvinnor.
Stavningskontroll är inte alltid av godo. Vad gäller bilder så kommer jag lyda ditt råd, nu var de bara tagna med en mobilkamera för att snabbt ladda upp, senare kommer jag ta med systemkameran och förhoppningsvis blir bilderna bättre
Mvh
Micke

Anders Nolberger

Spännande! Det ser ut att bi riktigt bra! Jag ser fram emot att se fle bilder när bygget fortskrider.

Selander

Citat från: micke skrivet 29 Augusti 2010 kl. 09:42
Gjorde tre rejäla inköp från BL för att ha tillräckligt med bitar men just nu har jag 27 BL order som dels är påväg men som också har kommit.
....flämt !  ....27 BL orders.....!!!???
Ser iaf väldigt nice ut  :D

Teabox

Kul att få se lite bilder på Hoth bygget du nämnt i andra trådar :) Ser också gärna fler bilder på bygget efterhand om det framskrider :)

Har aldrig prövat med en vit papperslapp framför blixten. Själv höll jag ibland en bit aluminiumfolie framför blixten för att studsa upp den mot tak och väggar. Effekten brukar bli en rätt jämn belysning på objektet man fotografera.

micke

Citat från: Selander skrivet 29 Augusti 2010 kl. 13:05
....flämt !  ....27 BL orders.....!!!???
Ser iaf väldigt nice ut  :D
Nu är det inte alla som är omfattande orders men när jag bygger så kommer jag på att en sån bit skulle man ha och så kollar jag på BL shops och då finner jag andra bra att ha delar och så plockar det på, ni vet själv hur det kan bli  ::). Kommer säkert sluta med att jag kommer att ha en massa specialbitar över.
Får då lägga ut dem till försäljning
Mvh
Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 29 Augusti 2010 kl. 18:00
....flämt !  ....27 BL orders.....!!!???
Ser iaf väldigt nice ut  :D
Nu är det inte alla som är omfattande orders men när jag bygger så kommer jag på att en sån bit skulle man ha och så kollar jag på BL shops och då finner jag andra bra att ha delar och så plockar det på, ni vet själv hur det kan bli  ::). Kommer säkert sluta med att jag kommer att ha en massa specialbitar över.

Intressant bygge! Det hela blir riktigt stort, har du avsett ett eget rum till det?  ;)
27 orders.... Vad kommer prislappen för hela bygget att hamna på?

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 29 Augusti 2010 kl. 21:44
Citat från: micke skrivet 29 Augusti 2010 kl. 18:00
....flämt !  ....27 BL orders.....!!!???
Ser iaf väldigt nice ut  :D
Nu är det inte alla som är omfattande orders men när jag bygger så kommer jag på att en sån bit skulle man ha och så kollar jag på BL shops och då finner jag andra bra att ha delar och så plockar det på, ni vet själv hur det kan bli  ::). Kommer säkert sluta med att jag kommer att ha en massa specialbitar över.

Intressant bygge! Det hela blir riktigt stort, har du avsett ett eget rum till det?  ;)
27 orders.... Vad kommer prislappen för hela bygget att hamna på?

Storleken kan bli ett problem som jag valt att inte fokusera på nu, har i värsta fall fixat en plats i garaget.
Sedan när det kommer till prislappen så vill jag inte ens tänka på slutnotan, men med min takt på beställningar just nu så vet jag inte när slutnotan är klar  ;)
Mvh
Micke

mechamike

Kul att se lite bilder på ditt Hoth bygge.

Bygger du det i moduler så det går att ta isär och frakta?

Uppdatera gärna med fler bilder..
?

swestar

Nice!! Bygg på och lägg upp flera bilder så blir alla nöjda och glada  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Citat från: mechamike skrivet 30 Augusti 2010 kl. 10:34
Kul att se lite bilder på ditt Hoth bygge.

Bygger du det i moduler så det går att ta isär och frakta?

Uppdatera gärna med fler bilder..

Startade att bygga som moduler, men vid ett tillfälle sammanförde jag dem för att se hur det blev. Därefter gjorde jag misstaget att fortsätta bygga som en stor modul.
Tur nog har jag en skiva under vilket gör att den är ganska mobil

Fler bilder kommer när jag fått byggt lite till och det finns något att visa
Mvh
Micke

mechamike

Hur stora gjorde du dom första modulerna 32x32 eller 48x48?

Jag håller på och planerar lite inför byggstarten på mitt  projekt så jag är tacksam för tips.

Ser fram mot uppdaterade bilder. Noterade för övrigt att den stulna Imperial shuttlen stod parkerad i ena änden av basen  :D

?

freddan

Det är aldrig försent att ge upp.

Stevex

Citat från: teabox skrivet 29 Augusti 2010 kl. 13:17
Kul att få se lite bilder på Hoth bygget du nämnt i andra trådar :) Ser också gärna fler bilder på bygget efterhand om det framskrider :)

Har aldrig prövat med en vit papperslapp framför blixten. Själv höll jag ibland en bit aluminiumfolie framför blixten för att studsa upp den mot tak och väggar. Effekten brukar bli en rätt jämn belysning på objektet man fotografera.
Jag har provat hålla fingret mot blixten i ett mörkt rum för att få en dimmig rödfärg.  :P

Det ser ut som en bra början på Hothbasen, en sak ja tänkte på är att X-wingen har ju inte mycket plats när den ska flyga ut  :D