Hjälp med att hitta XXXX Lego biten i LDD (Samlingstråd)

Startat av Skrytsson, 27 augusti 2010 kl. 15:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Sitter och bygger på en (blivande) MOC i LDD Universe. Behöver ha med denna: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=61068 bit i bygget. Kan inte hitta den, letar jag för dåligt eller finns den inte med?

jvettefors

Den finns med men kanske inte där man förväntar sig utan under vindrutor


Superkalle

Om du vill kan du prova LDD Manager, ett litet verktyg jag knåpat ihop. Där kan du söka på alla delar som finns i LDD (som BrickLink nummer) och få reda på om den finns i LDD och i så fall var. Dessutom kan man analysera modeller, ladda upp till BrickLink o lite annat skoj.

Freeware? Aber natürlish!

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=41993

Skrytsson

Citat från: jvettefors skrivet 27 augusti 2010 kl. 16:47
Den finns med men kanske inte där man förväntar sig utan under vindrutor



Mycket riktigt. Tackar!

Citat från: superkalle10 skrivet 27 augusti 2010 kl. 19:23
Om du vill kan du prova LDD Manager, ett litet verktyg jag knåpat ihop. Där kan du söka på alla delar som finns i LDD (som BrickLink nummer) och få reda på om den finns i LDD och i så fall var. Dessutom kan man analysera modeller, ladda upp till BrickLink o lite annat skoj.

Freeware? Aber natürlish!

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=41993


Ja, just det den funktionen finns där. Jag kör redan ditt verktyg, fast brukar använda det mest när jag omvandlar mina kreationer till BL-Wanted List. Det är verkligen en användbar skapelse!  :)

Skrytsson

Är det möjligt att använda bitar i färgen Metallic Silver i LDD? Det finns en färg i paletten som ser misstänkt ut men LDDManager avslöjar att det i själva verket är Pearl Light Gray. Metallic Silver kanske inte finns med?  ???

tellblom

superkalle10: Har du nån 64 bitars variant av databasen?
/M 

Superkalle

#6
Metallic Silver (ColorID 67 i BrickLink) heter på Lego-språk MaterialID 298 Cool Silver.
Den skall finnas i LDD om jag inte minns fel (har inte LDD framför mig just nu). Prova någon av de andra "silverfärgerna" och kolla sedan i LDD Manager om det kan stämma.

Angående färger, finns faktiskt alla de gamla färgerna i LDD också, men man får använda en workaround för att få tag i dem. Läs mer här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=41014

@Tellblom - Vad menar du 64-bitars? MS Access finns väl bara i 32 bitar?

Skrytsson

Citat från: superkalle10 skrivet 02 september 2010 kl. 14:01
Metallic Silver (ColorID 67 i BrickLink) heter på Lego-språk MaterialID 298 Cool Silver.
Den skall finnas i LDD om jag inte minns fel (har inte LDD framför mig just nu). Prova någon av de andra "silverfärgerna" och kolla sedan i LDD Manager om det kan stämma.

Angående färger, finns faktiskt alla de gamla färgerna i LDD också, men man får använda en workaround för att få tag i dem. Läs mer här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=41014

@Tellblom - Vad menar du 64-bitars? MS Access finns väl bara i 32 bitar?

Tack för tipset. Har kollat alla silverfärger och Metallic Silver verkar inte vara med. Testade att importera din LDD color chart-fil i LDDManager och så kollade jag color summary - men 67 Metallic Silver såg man inte röken av. Vad synd   :(

tellblom

@superkalle10 - Jag har en 64 bitars MS Access iallafall (2010) och i den funkar det inte med texten "The database was created with the 32-bit version of Microsoft Access. Please open it with the 32-bit version of Microsoft Access."

The following issues might affect compatibility:

    * Microsoft Access MDE/ADE/ACCDE files   Databases that have had
their source code removed (such as .mde, .ade, and .accde files)
cannot be moved between 32-bit and 64-bit editions of Office 2010.
Such databases that are created by using 32-bit Office (any version)
can be used only with 32-bit Office, and a database that is created on
64-bit Office can be used only on 64-bit Office.


/Martin

Superkalle

Citat från: tellblom skrivet 04 september 2010 kl. 20:08
@superkalle10 - Jag har en 64 bitars MS Access iallafall (2010) och i den funkar det inte med texten "The database was created with the 32-bit version of Microsoft Access. Please open it with the 32-bit version of Microsoft Access."
Aj fan, det visste jag inte. Tyvärr har jag bara 32-bits version. Konstigt dock att Office 64 inte stödjer 32-bit, men så är det tydligen då.

tellblom


tellblom

Hej,

Jag vet att superkalle10 har ett eminent program för detta men det funkar inte på en 64-bitars operativ (som jag har och jag sitter på hotell :( ).

Så nu behöver jag hjälp, var hittar jag robotarmen i LDD. Biten heter 4735
och ser ut som bilden nedan visar.

/Martin

tellblom


Harry Coma

Tjohopp!

Jo, jag bygger rätt mycket i LDD just nu.
Letat efter 6084 och 6085, men hittar dom inte.
Jag antar att det skall räcka att skriva in sökfältet, men vill bli säker på att det är så. :)

Tack


/Jonas

Skrytsson

En hel del äldre bitar LEGO tillverkat finns inte i LDD (åtminstone inte ännu). De bitar du länkar till är utgångna sedan 1997. Tyvärr finns de inte i LDD  :-\

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.