Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 Mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

nic89

-
Följ mig gärna på instagram (ice Planet 2002, Blacktron2):
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

BeO

Ica på Center Syd i Löddeköpinge har för 449kr

JohanW

Jonsson

Åhléns - hem, väsk - och barnavdelningen (Lego inkluderat) Tag 3 betala för 2 - hela helgen! 😊

Stigge72

Netto som nyligen har haft polybags för 30 kr/styck, har sänkt de som finns kvar till 15 kr.

Ashman

Testade Eko-hallen i Malmö. De säger sig ha 20% under rek pris. De låg typiskt i nivå med webbutiker som webhallen. Rätt bra utbud och en del utgångna set, t ex Bennys spaceship och annat Movie.

Jugge

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Peter S

De passar på när de vet att många AFOLs är utomlands...  :o

Gideon

Några år efter alla andra känns det som har jag börjat nyttja Bricks-and-Pieces lite grann nu. Satt i eftermiddags ochtrålade igenom lite av sortimentet (främst Nexo Knights och Ninjago) och hittade en hel del prisvärda minifigdelar där, från set som jag annars inte hade kunnat motivera att köpa ens på rea även om jag gillar vissa figurdelar skarpt. Såg också att de hade "scurriers" från Nexo Knights för en dryg tjuga medan de kostar åtminstone 50-60 kr/st på BL ;)
Väntar bara på att de ska få in tegelstensbitarna 98283 i tan i lager igen innan jag lägger en rejäl order, gjorde en beställning nyss när de åter var i lager men då fick man bara köpa 5 st och någon timme senare var de ändå slut igen...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 23 September 2016 kl. 20:06
Satt i eftermiddags ochtrålade igenom lite av sortimentet (främst Nexo Knights och Ninjago) och hittade en hel del prisvärda minifigdelar där, från set som jag annars inte hade kunnat motivera att köpa ens på rea även om jag gillar vissa figurdelar skarpt.
Jo, huvuden, torsos och andra mf-tillbehör finns ibland till kalaspriser.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnusengstrom

Citat från: Gideon skrivet 23 September 2016 kl. 20:06
Några år efter alla andra känns det som har jag börjat nyttja Bricks-and-Pieces lite grann nu. Satt i eftermiddags ochtrålade igenom lite av sortimentet (främst Nexo Knights och Ninjago) och hittade en hel del prisvärda minifigdelar där, från set som jag annars inte hade kunnat motivera att köpa ens på rea även om jag gillar vissa figurdelar skarpt. Såg också att de hade "scurriers" från Nexo Knights för en dryg tjuga medan de kostar åtminstone 50-60 kr/st på BL ;)
Väntar bara på att de ska få in tegelstensbitarna 98283 i tan i lager igen innan jag lägger en rejäl order, gjorde en beställning nyss när de åter var i lager men då fick man bara köpa 5 st och någon timme senare var de ändå slut igen...

Man ska inte förakta bricks and pieces. Oftast billigare än BL om man köper stora lots. Eller minifigurer.

Gideon

Citat från: Magnusengstrom skrivet 23 September 2016 kl. 21:32
Man ska inte förakta bricks and pieces. Oftast billigare än BL om man köper stora lots. Eller minifigurer.
Jo, i alla fall om det är lite dyrare bitar verkar det vara konkurrenskraftigt eller som sagt på de minifigdelar som finns där. Däremot verkar det ju ofta vara lite klurigare att få ihop hela figurer (inkl headgear etc) men för mig som främst letar lösa delar att sätta ihop till nya kombinationer är det inget större problem.
Nu sitter jag bara och funderar på om man ska ta tillfället i akt och köpa på sig en hel bluecoat-armé trots att man får lösa huvudbonaderna separat alternativt satsa på bruna trekornshattar...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Pumpe

I stort sett allt jag tittat på på bricks and pieces är out of stock. Och sen när man tittar på bricklink så finns det vissa butiker som har den delen i otroligt många exemplar, tex däcken till Technic 42050 drag racer. Det ingår två i det kitet två i batpod och två i tumblr, att en enskilld butik skulle ha skrotat närmare 50st sammalagt av dessa kan ju inte stämma. Gissningsvis sitter de och köper up lots av sånt som är svårt att hitta på bricks and pieces