Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Skene Bokhandel i ...Skene.

De har 7674 V19 torrent för 799:- (nog 7st på hyllan.)
ca: 2-3st 7673 magnaguard starfighter. kommer inte ihåg pris men det är såklart fullpris. (549 - 599?)
Ett av speedracer seten. tror det var 8158 eller 8159. också det fullpris.

Alla dessa kan man nog skaffa billigare på annat håll.

Innan i år (våras kanske) hade de 7418 scorpion palace från 2003, men jag kommer ihåg att jag reagerade på det höga priset så det var inte intressant för mig då.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

dalle

ICA-MAXI i Uppsala har 25% på LEGO fredag - söndag enl. annons. Vet inte om det är lokalt. De har sänkt pris på adventskalendrarna vet jag och är det 25% på det så är det köpvärt.

Sirre

Citat från: dalle skrivet 17 december 2010 kl. 12:32
ICA-MAXI i Uppsala har 25% på LEGO fredag - söndag enl. annons. Vet inte om det är lokalt. De har sänkt pris på adventskalendrarna vet jag och är det 25% på det så är det köpvärt.

Kan också informera om att de har fått in de mesta av de nya 2011-setten (dock inga större modeller). Passade finfint att köpa på sig de nya SW- och polis-setten med 25% rabatt. ;D

Fast det går åt riktigt fort, det var inte mycket kvar när jag var där nyss!

Skrytsson

Citat från: Sirre skrivet 18 december 2010 kl. 14:04
Citat från: dalle skrivet 17 december 2010 kl. 12:32
ICA-MAXI i Uppsala har 25% på LEGO fredag - söndag enl. annons. Vet inte om det är lokalt. De har sänkt pris på adventskalendrarna vet jag och är det 25% på det så är det köpvärt.

Kan också informera om att de har fått in de mesta av de nya 2011-setten (dock inga större modeller). Passade finfint att köpa på sig de nya SW- och polis-setten med 25% rabatt. ;D

Fast det går åt riktigt fort, det var inte mycket kvar när jag var där nyss!

Oj, där ser man. Den vanliga frågan, är det konsekvent? Gäller det alla ICA-maxi?

Sirre

Citat från: Skrytsson skrivet 18 december 2010 kl. 14:06
Oj, där ser man. Den vanliga frågan, är det konsekvent? Gäller det alla ICA-maxi?

Har tyvärr inte koll på det. :(

Kwagge

TRU i Malmö har sänkt priset på den "gamla" polis stationen till 699:-...


mordatre

Alltså i Uppsala verkar det vara rea 50-70% jämt samt att alla nyheter kommer först m.m. I allafall om man läser Swebrick.   >:(
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 18 december 2010 kl. 18:28
Alltså i Uppsala verkar det vara rea 50-70% jämt samt att alla nyheter kommer först m.m. I allafall om man läser Swebrick.   >:(

50-70 %?! Nej, som jga har förstått det är det ofta rea, men hålls på en 20-25 %-nivå. Inte hart ni väl några 70 %-reor? (Hoppas jag inte har missat nått stort här  :P )

dalle

Just det i Uppsala finns ibland bra priser! ICA MAXI hade förutom nytt SW o polis även ett par atlantis nyheter. Allt för 25%. TRU hade nya polisstationen för 699 kr. Det är hets mellan de stora leksakshandlarna och stormarknaderna.

mordatre

S@H har rejäl rensning nu, vet inte när den drog igång men det mesta bra är borta redan.   >:( 
Verkar som om de satt ut redan slutsålda set på rean.

köpte för en femhundring lite smått och gott . Bland annat Furno bike. får hoppas man inte får de limmade magnetseten.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Oj jösses. Men det känns som om mycket av det där var slutsålt redan tidigare, det har kanske hamnat på reasidan automatiskt eller nåt. En del godbitar finns kvar, dock! Kanske skall satsa lite VIP-poäng...

micke

Citat från: Skafte skrivet 25 december 2010 kl. 10:15
Oj jösses. Men det känns som om mycket av det där var slutsålt redan tidigare, det har kanske hamnat på reasidan automatiskt eller nåt. En del godbitar finns kvar, dock! Kanske skall satsa lite VIP-poäng...

Här känns det som Lego bara lagt ut set utan att ha haft dem hemma till dessa priser
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Sirre

Vad tusan, vad ska man göra om det står "Call to check product availability"?
Det står så på ganska många som jag vill köpa, men man kan ju inte lägga dem i korgen och när jag ringer så är deras kontor stängt fram till måndag...  :(

micke

Citat från: Sirre skrivet 25 december 2010 kl. 12:07
Vad tusan, vad ska man göra om det står "Call to check product availability"?
Det står så på ganska många som jag vill köpa, men man kan ju inte lägga dem i korgen och när jag ringer så är deras kontor stängt fram till måndag...  :(
Jag höll på att köpa och skulle bara fylla i mina uppgifter när jag kom till att sista gången kolla varukorgen, då vart en av seten bortplockade ur min varukorg och när jag kollade upp den så var det Call to check....
Tråkigt när dem gör så, borde väl veta att med så bra erbjudande kommer folk att vilja köpa direkt, för skall man vänta till måndag kan flera av seten som nu går att köpa försvunnit. Och man vill ju inte ha flera frakter
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersI

Citat från: micke skrivet 25 december 2010 kl. 12:52... skall man vänta till måndag kan flera av seten som nu går att köpa försvunnit.

Hur skulle de kunna försvinna om de inte går att köpa?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.