Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 Mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

oskbl

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 21 December 2014 kl. 17:42
Tycker att Rymdskeppet^3 är ett riktigt bra set, både som displaymodell (faktiskt bättre än Sjökon, enligt mig) och som leksak, den är byggd med överlappande technicbricks och massa vanliga bricks så den är riktigt stabil! Fungerar både bra som ett kärleksbrev till CS och som modell av den bästa scenen i LEGO-filmen!

Ni som köpte billiga exklusives på Lekcenter.se, har ni hört något? Har inte fått något annat än bekräftelsen än, men de kanske inte skickar förrän imorgon iofs..

Jag fick ganska omgående faktura från Klarna, någon timme efter beställning. Har dock inte fått något spårningsnummer eller liknande från Schenkers. Funderar också på om de packar in Legot i kartong eller bara slår papper runt (kommer ihåg Childrens House för ca 1 år sedan...).

Från lekcenters köpvillkor:

"Alla våra försändelser packas i kartonger alt slås in i brunpapper"

Skafte

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 21 December 2014 kl. 17:42
Ni som köpte billiga exklusives på Lekcenter.se, har ni hört något? Har inte fått något annat än bekräftelsen än, men de kanske inte skickar förrän imorgon iofs..

Jag blev uppringd och meddelad att det tyvärr inte blev något Orthanc kvar till mig och att de betalar tillbaks pengarna (Paypal) direkt.

nic89

-
Följ mig gärna på instagram (ice Planet 2002, Blacktron2):
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

shiftaltcmd

Citygross hade också fått in några av 2015 nyheterna. 20% + 10% medlemsrabatt så blev det helt ok för de nya seten.

Pa cop

Blev uppringd av lekcenter men missade samtalet, antar att sjökossan och vintermarknaden inte kommer komma till mig. :P

Risgrynsgrot

Fick SMS för en halvtimme sen om att mitt paket från Lekcenter var framme (!!)

Stack ner och hämtade det, det var skickat i en rejäl låda med LEGO-loggan på ett par ställen. Blev lite svettig när jag såg att det stod "Metalbeard's Sea Cow Quantity: 2" på lådan men jag kom hem och öppnade den och däri låg ett Simpsons-hus och en Sjöko.

Allt som allt - supernöjd!  :D

pazappa

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 22 December 2014 kl. 09:27
Fick SMS för en halvtimme sen om att mitt paket från Lekcenter var framme (!!)

Stack ner och hämtade det, det var skickat i en rejäl låda med LEGO-loggan på ett par ställen. Blev lite svettig när jag såg att det stod "Metalbeard's Sea Cow Quantity: 2" på lådan men jag kom hem och öppnade den och däri låg ett Simpsons-hus och en Sjöko.

Allt som allt - supernöjd!  :D

Oj vad snabbt! Kul!
De ringde och sa att ja ginte fick Orthanc-tornet, men ett Simpsonshus och en Sjöko ska komma.
Om någon vill byta tre Winter market mot ett simsponshus eller en sjöko så ropa.

littlespleen

Verkar ha fått orthanc och operahus idag också.
Riktigt snabb leverans :)

ByggareDan

Mitt Simpsonshus har kommit och blivit hämtat var visst ett Operahus i också velade nämligen fram o tillbaka om det men det blev tydligen ett sånt också.

/ByggareDan

Dark_Link

Fick röstmeddelande om att jag inte fick någon Winter Market. :(

darthmortar

Jag vill vara lite gnällig. Jag tycker det är för mycket snack om allt annat än tips på prisvärt lego i denna delen av forumet. Kan man inte öppna upp nya trådar för dessa diskussioner?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

pazappa

Citat från: darthmortar skrivet 22 December 2014 kl. 14:19
Jag vill vara lite gnällig. Jag tycker det är för mycket snack om allt annat än tips på prisvärt lego i denna delen av forumet. Kan man inte öppna upp nya trådar för dessa diskussioner?

Dela upp i två trådar som fyndforumet på Sweclockers?

Ashman

Citat från: darthmortar skrivet 22 December 2014 kl. 14:19
Det får vi isåfall diskutera i en anna tråd  ;)