Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 Mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Trist för personalen och franchisetagare. Butiken ligger i ett område med köpstarka kunder, men inte ens det har räckt.

Har varit där tre gånger och det har varit fullt med kunder varje gång. Legot har sålt bra.

25% på höga priser och du är nere strax under eller strax över billiga konkurrenter. Samtliga set som jag tittat på har tyvärr varit billigare på andra platser.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars

Igår hittade jag en fin REA på "Stora COOP" på Bergvik i Karlstad. (Förhoppningsvis finns den på fler ställen)
20:-/st för flera av de nu aktuella små-påsarna som brukar gå för 49:- och uppåt. Inkluderat i detta pris var även CMF från serie 25.

Själv letade jag fram flera fina getter via QR-kod. :)

Några exempel på polybags:

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Tunnan

Webhallen har bra pris på Eldorado Fortress .
1799:- vilket känns humant och det är väl dessutom ett utgående ser så alla som vill passa på innan de försvinner är kanske läge.

Eriol

Rean på Dreamzzz har börjat:

IMG_20240708_141745.jpg

(Några dagar gammal bild från Lekia i Valbo, men jag tror erbjudandet är aktuellt fortfarande.)

BeardedNerd

Lekia i Östersund hade 30% på Dreamzzz och lite till sedan 1 juli. Det säljer fortfarande inte. Total flopp tyvärr, och jag har svårt att se att nästa uppsättning större set som är på väg kommer att bli någon succé heller.

Jag köpte uggelkatten och hade kaninen sedan förut, men förutom enstaka kul figurer och modeller känns det alldeles för planlöst och generiskt. De har fortfarande Monkie Kid, som dock aldrig finns i vanliga butiker, men annars är det märkligt att inget annat än Ninjago fungerar.

Anders67

Lekia jkpg så har de dreemz till 50% så jag var ju tvungen att köpa volkwagnsbussen!

andreaseldh

Citat från: BeardedNerd skrivet 15 Juli 2024 kl. 12:58Lekia i Östersund hade 30% på Dreamzzz och lite till sedan 1 juli. Det säljer fortfarande inte. Total flopp tyvärr, och jag har svårt att se att nästa uppsättning större set som är på väg kommer att bli någon succé heller.

Ett annat märkligt tema som floppade redan 1996 var Time Cruisers. Varför måste man nödvändigtvis lära av sina misstag?

Teabox

Humblebundle har ett gäng LEGO-böcker till salu just nu  :)

Eriol

Proshop har bra pris på Medieval Town Square  2099 kr, Vikingabyn  1399 kr och Telefonkiosken  1129 kr just nu. 

janhansson

Toyspace har 20% rea på LEGO City och Friends. OBS Medlemsrea, så man behöver vara inloggad för att se rätt pris.

https://toyspace.se/medlemserbjudande/varumark-lego

Eriol

Ebrix verkar ha sänkt priserna på specifika D&D-figurer till nästan löjligt billigt nu:

https://ebrix.se/lego-minifigurer/minifigurer-samlarserier/lego-minifigur-dungeons-dragons/

Har dom inte sålt så bra som väntat? Det är bara den där som alla vill ha som fortfarande kostar lite pengar...

Tunnan

Citat från: Eriol skrivet 22 September 2024 kl. 12:41Ebrix verkar ha sänkt priserna på specifika D&D-figurer till nästan löjligt billigt nu:

https://ebrix.se/lego-minifigurer/minifigurer-samlarserier/lego-minifigur-dungeons-dragons/

Har dom inte sålt så bra som väntat? Det är bara den där som alla vill ha som fortfarande kostar lite pengar...
Jag handlade hem en drös av de billigare figurerna i veckan29-39kr styck i pris gjorde de riktigt prisvärda. 

Kwagge

Prisvärt vet jag inte MEN vill man köpa Modulex så kan man hitta mycket i begagnade butiken Floh i Grindsted, Danmark. Typ 15-20min från Billund.

Både bitar i påse samt kartonger, tillbehör m.m

Bokeslundsparken

In vino veritas.