TECHNIC-Byggare, finns det här??

Startat av Woodpicker, 24 Oktober 2011 kl. 17:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

<snöslunga, ooyhee  8)
Sulle vara kul att se ditt bygge växa!
Låter som du ändå har bra ideer och visioner!

Ha ha samma här, efter att par dagars pillande och byggandet får man smöra lite  ;)

Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Carl T

Citat från: Woodpicker skrivet 24 Oktober 2011 kl. 17:54
Min Kära hustru har börjat tröttna på mitt byggande.
Vore kul att hitta nån annan som bygger om och modifierar technic-modeller!

Byta ut frun mot en som gillar technic? ;D
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Tobbe Arnesson

Jag är Technicbyggare men är inte speciellt intresserad av att modifiera set, bygger gärna egna saker (fast det har inte blivit något av det de senaste tio åren - men snart så).

Är man intresserad av att fjärrstyra via IR ska man definitivt skaffa sig en eller två...

Att styra pneumatiska switchar kräver motorisering av varje switch och det blir väldigt utrymmeskrävande. Unimogen kan man kanske ersätta penumatiken med linjära ställdon, har inte byggt min än så jag har inte funderat på det. Kräver väl iofs också motor...
Blogg: Robotkampen

Woodpicker

Citat från: Carl T skrivet 25 Oktober 2011 kl. 08:21
Citat från: Woodpicker skrivet 24 Oktober 2011 kl. 17:54
Min Kära hustru har börjat tröttna på mitt byggande.
Vore kul att hitta nån annan som bygger om och modifierar technic-modeller!

Byta ut frun mot en som gillar technic? ;D

Låter ju som det ändå rätta!  :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Illuwatar

Vill kanske inte kalla mig Technic-nörd, men en del byggs hemma hos mig, både set (när ekonomin tillåter...) och egna konstruktioner. Detta varvas med Star Wars och lite icke-Technic MOCs. Har, efter ett tag, fattat vitsen med detta moderna Technic och ser nu möjligheterna jämfört med det "traditionella" sättet att bygga.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Woodpicker

Citat från: Illuwatar skrivet 25 Oktober 2011 kl. 14:05
Vill kanske inte kalla mig Technic-nörd, men en del byggs hemma hos mig, både set (när ekonomin tillåter...) och egna konstruktioner. Detta varvas med Star Wars och lite icke-Technic MOCs. Har, efter ett tag, fattat vitsen med detta moderna Technic och ser nu möjligheterna jämfört med det "traditionella" sättet att bygga.

Man kan ju sannerligen säga att legot utvecklats sen 80-talet  ;)
Har märkt att det är inte sättet som kostar, det är utbyggnaden!!
Men kan man bara leva lite "pö om pö" så går det ju bra!!  :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Illuwatar

Citat från: Woodpicker skrivet 26 Oktober 2011 kl. 03:49
Har märkt att det är inte sättet som kostar, det är utbyggnaden!!

Gissar att du menar BL-ordrarna som följer när det ska MOCas... ;D
Ja, där kan det lätt dra iväg... har nog lagt mer på lösdelar än set sedan jag återupptäckte Lego (och då ska jag nog inte ens blanda in UCS-byggena).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se