Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Söker grupp och låt/album (låten jag söker är titelspåret). Kanske lite småklurigt! Färgerna jag använt har ingenting med saken att göra.




Myko

Usch vad otäckt med 1x1 plates.

ByggareDan

Kan det vara gruppen Foo Fighters med låten monkey wrench (skiftnyckel på svenska) från skivan The colour and the shape

/ByggareDan

stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 28 oktober 2013 kl. 17:23
Kan det vara gruppen Foo Fighters med låten monkey wrench (skiftnyckel på svenska) från skivan The colour and the shape

/ByggareDan

Inte rätt. Verktyget är kopplat till gruppen, inte till låttiteln :)

stej123

Ny ledtråd:

De olikfärgade sektionerna med plates har att göra med en känd matematiker som bodde i en stad med ett lutande torn. Den här matematikern är känd för en talföljd som låten jag söker kretsar kring.

andreaseldh

Wikipedia är din vän! Bandet heter Tool och låten Lateralus, stavelserna i texten följer Fibonaccis talserie.

stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 30 oktober 2013 kl. 14:46
Wikipedia är din vän! Bandet heter Tool och låten Lateralus, stavelserna i texten följer Fibonaccis talserie.

Rätt! Även takten i låten ska ha något att göra med Fibonaccis talserie, men det är iaf jag för omusikalisk för att höra... Din tur :D

andreaseldh

Här kommer en dålig bild som illustrerar en bra låt, men vilken?

marpe


AndersI

Jag tolkade honom som låten "Usch vad otäckt" med gruppen "1x1 plates"  :)

lindyhep

Jag tolkade det som 'det är Myko - ingen idé att fundera mera' ;)

andreaseldh

Är det ingen som vill gissa på min vinjett?

andreaseldh

Då får det väl bli en ledtråd, då: Vad kan hon heta?

ByggareDan

Hmmm med ledtråd blev mitt tänkta långskott ännu längre bort så det blev en kovändning och min gissning blir bröderna Grimms Hans och Greta sagoopera med musik gjord av Engelbert Humperdinck.


/ByggareDan

qbert

Jag gissar på det andra namnsdagsnamnet från 20e juli, Margareta.
Jag vill vara din Margareta - Sten & Stanley.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.