Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Laggeman

Var på Leklust i Helsingborg och som ovanstående skriver så finns det gott om dessa böcker till ett bra pris, köpte själv två av dem för att komplettera upp. Tog lite bilder på set som var nedsatta samt till vad jag uppfattade var rätt så ok ordinarie pris också. Finns säkert billigare på annat håll, men ändå. :)
Distrubutör för TUPPERWARE i Skåne (, Öland, Gotland & Blekinge).


jackdempsey187

Lego Minecraft på Olles leksaker i Uddevalla för halvpris - 399:-

De har minst 20st i en hög precis efter entrén. 

Skafte

På Clas Ohlson i Visby hade de idag Friends-seten och för 49kr/st. Det såg ut att ha funnits fler i den prisklassen. Kolla hur det ser ut i övriga landet!

CMF serie 15 kostar bara 25kr där också.

marpe

Citat från: Skafte skrivet 01 juni 2016 kl. 22:58
På Clas Ohlson i Visby hade de idag Friends-seten och för 49kr/st. Det såg ut att ha funnits fler i den prisklassen. Kolla hur det ser ut i övriga landet!

CMF serie 15 kostar bara 25kr där också.
Tömmer Clas Ohlson ut allt LEGO från lagret?

Jag får intrycket att Clas Ohlson håller på att överge LEGO och satsa på Cobi.  :'(

Sökordet LEGO ger inga byggsatser från LEGO. Däremot
18 Cobi-set märkta "nyhet"
12 Plus plus.
3 klockor/lampor från LEGO

Min erfarenhet är att Clas Ohlson brukar lyssna på kundomdömen, så recensioner om Cobi hjälper.

Källa:
http://www.clasohlson.com/se/b/Fritid/Barn-&-lek/LEGO-&-byggleksaker

Clarmo

Plus plus har jag inget emot, det leker jag och äldsta grabben med ganska ofta hemma.

Men att överge Lego för Cobi.....jag vet inte vad jag ska säga om det. Hädelse kanske?

andreaseldh

Citat från: marpe skrivet 02 juni 2016 kl. 09:40
Min erfarenhet är att Clas Ohlson brukar lyssna på kundomdömen, så recensioner om Cobi hjälper.

Om jag skulle skriva nåt om Cobi, så skulle det fastna i näthatsfiltret.

Nybohov Creation Ltd.

Svar från Clas Ohlson Sverige på Facebook:

Hej Jörgen,

Precis som du uppmärksammat så har vi tagit in Cobi i vårat (sic!) sortiment och i dagsläget har vi inget ifrån Lego i aktuellt sortiment. Jag ska givetvis framföra dina åsikter om detta till ansvarig inköpsavdelning.

Du är välkommen att kontakta oss igen om du har några frågor.
Önskar dig en trevlig dag och välkommen åter!

Mvh Jesper
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Även om Clas Ohlson skulle ha Lego i sitt sortiment tvivlar jag på att jag skulle göra mina inköp där.

Det borde vara bra för Lego-priset om Cobi med flera tar lite marknadsandelar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 02 juni 2016 kl. 19:27
Även om Clas Ohlson skulle ha Lego i sitt sortiment tvivlar jag på att jag skulle göra mina inköp där.

Det borde vara bra för Lego-priset om Cobi med flera tar lite marknadsandelar.
Om man ändå handlar där då och då samt är medlem i Club Clas så kan man ju köpa lego för värdecheckarna man får ibland ;)

Det har jag gjort några gånger.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 02 juni 2016 kl. 19:50
Citat från: Magnus den store skrivet 02 juni 2016 kl. 19:27
Även om Clas Ohlson skulle ha Lego i sitt sortiment tvivlar jag på att jag skulle göra mina inköp där.

Det borde vara bra för Lego-priset om Cobi med flera tar lite marknadsandelar.
Om man ändå handlar där då och då samt är medlem i Club Clas så kan man ju köpa lego för värdecheckarna man får ibland ;)

Det har jag gjort några gånger.
Då köper jag hellre annat hos Clas, såsom Dremel-tillbehör. Det är så mycket som jag handlar där ändå. Lego köper jag bara till bra pris.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle

LegoStore MoS säljer Mixel serie 7 för 19.50 kr/st. Det är halva priset.

Knaty

Coop på backaplan i Göteborg rear ut LEGO Star Wars 75102 Poe's X-Wing Fighter för 499 kr

jackdempsey187

Olles Leksaker i Uddevalla ger bort en vid köp av valfri Star Wars Lego.

Jag köpte själv en för 99:- och fjäskade till mig 2 st First Order Generals. 

ProPain

Citat från: Skafte skrivet 26 maj 2016 kl. 09:26
BR säljer Ninja DB X för 449 (ord 899).

BR på mobilia i Malmö har dem men på lagret så man får fråga efter setet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.