Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för frågor och tips

Startat av mechamike, 13 januari 2011 kl. 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Citat från: Godtfred skrivet 22 december 2023 kl. 11:48Någon som vet om man kan sortera fram vilka set som innehåller flest antal bitar i en speciell färg?
Ja det gör jag men svårare att förklara 😉


ColA

Sorry jag läste inlägget lite väl fort och är helt mossig i huvudet av febern så det där blev ju inte rätt...

Godtfred

Det kanske inte går helt enkelt... Får väl ta fram troliga kandidater på bitar i färgen och leta fram set den vägen.

CopMike

Skriv ett script som snackar med BLs API ;)? Lät jag trovärdig med denna harang ::)

Godtfred

Citat från: CopMike skrivet 22 december 2023 kl. 18:03Skriv ett script som snackar med BLs API ;)? Lät jag trovärdig med denna harang ::)?
Jodå, hyffsat trovärdig. Men blir enklare för mig att sitta och prova sig fram manuellt en halvtimme.

Godtfred

Eller så frågar jag expertisen här om set med mycket Metallic Gold bitar!

Gissar att de bästa kandidaterna är: och , någon som vet andra set med ovanligt mycket Metallic Gold?

(pearl gold kan fungera som komplement också...)

ColA

Citat från: Godtfred skrivet 22 december 2023 kl. 17:49Det kanske inte går helt enkelt... Får väl ta fram troliga kandidater på bitar i färgen och leta fram set den vägen.
Det kan faktiskt vara så, hmm 🤔 

ColA

Här är också en väg att gå för att hitta vilka set en viss bit/färg är med i men den är lite krånglig och ger ändå inte det svaret du söker. Man kan söka 3 bitar åt gången.

Så här som bild 1 och svaret bild 2

Godtfred

Citat från: ColA skrivet 22 december 2023 kl. 18:31Här är också en väg att gå för att hitta vilka set en viss bit/färg är med i men den är lite krånglig och ger ändå inte det svaret du söker. Man kan söka 3 bitar åt gången.

Så här som bild 1 och svaret bild 2
Bra tips. Får jobba lite själv helt enkelt.

Godtfred

Blev några Infinity Gauntlets från Toyspace...

Eriol

Citat från: CopMike skrivet 22 december 2023 kl. 18:03Skriv ett script som snackar med BLs API ;)? Lät jag trovärdig med denna harang ::)?

Jag som tittat lite på BL:s API (men fortfarande inte kodat något, delvis pga man måste ha en registrerad BL-butik för att komma åt API:t) kan säga att det inte finns någon enkel dokumenterad metod för att komma åt just det Godtfred efterfrågar. Om jag tänker rätt behöver man antingen gå igenom alla bitar eller alla set innan man kommer fram till ett svar. Hade man haft direkt tillgång till databasen är det naturligtvis en annan sak...

MrUzagi

Citat från: Godtfred skrivet 22 december 2023 kl. 16:25Visst, men då måste jag veta vilken bit som är intressant, så är det inte. Bygget får anpassa efter bitar, färgen är viktigare. Så vilka set innehåller flest bitar - oavsett storlek - i tex medium azure?

Ah, du menar så. Det blir uppenbarligen knepigare.

Anders67

#957
Citat från: Godtfred skrivet 22 december 2023 kl. 18:12Eller så frågar jag expertisen här om set med mycket Metallic Gold bitar!

Gissar att de bästa kandidaterna är: och , någon som vet andra set med ovanligt mycket Metallic Gold?

(pearl gold kan fungera som komplement också...)

Hulkbuster verkar ha mycket guld också
https://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=76210-1

Godtfred


eon

Pick a Brick kan ju vara en bra källa. Lite begränsat utbud över helgerna bara.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.