Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kübelwagen [MOC]

Startat av -DoNe-, 11 augusti 2013 kl. 19:43

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Citat från: Larry Lars skrivet 13 augusti 2013 kl. 15:21
Stilig bil i en stilig scen!

Citat från: o0ger skrivet 12 augusti 2013 kl. 13:04
Användbar bit :)

Kanske måste beställa några.

Eller så är det bättre att pusha på LEGO att införa något liknande.
Alla drar såklart sina egna gränser för vad som är OK i det egna byggandet, men man kan fundera över vad som skiljer dessa clips från liknande förträffligheter från klon-fabrikanter som "MEGA BLOCKS" och "KRE-O".

Det finns ett antal tredje-parts-tillverkare som har grönt ljus att marknadsföra sig på konvent som rör LEGO, och som mer eller mindre godkänts av "fan communityn".

Det som är kännetecknande för dessa är att de tillverkar tillbehör det anses osannolikt att LEGO själva skulle införa i sitt sortiment. Det clip vi talar om nu är ju en del i ett vapensystem som passar in i den beskrivningen, men som enskilt byggelement blir den nog snarare jämförbar med vilken illa ansedd klon-bit som helst.

Den här debatten dyker upp då och då, och skall från min sida, inte uppfattas som en attack på -DoNe-. Jag har förresten själv sysslat med liknande synder. ;)

I den MOC'en använde ja ju till och med färgat papper. :o

Det jag lärt mej är att olika avsteg från det "renläriga" ofta begränsar storleken på den skara som är beredd att ta sig tid att kika närmare på min MOC. Då får man helt enkelt fråga sig själv vad syftet är och om "genvägen" är värd den eventuella kostnaden.

Papper? jag har iaf använt plast  :P Riktigt snygg hardsuit btw!
Citat från: andreaseldh skrivet 13 augusti 2013 kl. 22:30
Jag är nog extrem i min purism. Jag funderade länge på att bojkotta BR Leksaker för att de sålde både Lego och Mega Blocks, som på den tiden dessutom gjorde allt för att vara så olika Lego och Duplo som möjligt. Att jag sedan i praktiken inte kunde låta bli att köpa Lego i alla fall är en annan sak...

"43 åring bojkottar BR Leksaker" jag kan inte vänta tills jag ser den headlinernen på Aftonbladet  ;)

andreaseldh

Och jag som var rädd att du skulle ta illa upp. Ledsen att jag inte kunde hålla mig, nu får du ju inte se löpsedeln på Aftonbladet.

andreaseldh

Jag har faktiskt fuskat själv också! Innan kugghjulet 6542 med runt hål fanns, "bearbetade" jag ett x187 för att åstadkomma samma resultat.

-DoNe-

Citat från: andreaseldh skrivet 13 augusti 2013 kl. 23:07
Och jag som var rädd att du skulle ta illa upp. Ledsen att jag inte kunde hålla mig, nu får du ju inte se löpsedeln på Aftonbladet.

Haha ingen fara ;-)

Tror nog vi alla har fuskat lite gran någon gång under våran lego karriär ;-)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.