Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Idiom

Startat av Svartkrut, 15 oktober 2023 kl. 10:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Svartkrut skrivet 27 oktober 2023 kl. 20:10Jag kan tänka mig att styra upp något i CB-delen av forumet efter FoP. Just nu behöver jag bygga klart Santa's Workshop och fokusera på FoP.
Låter som ett bra ämne att sitta och spåna på nån kväll på FoP om inte annat 🙂
Lycka till med tomtebyggandet!

Svartkrut

Citat från: Gideon skrivet 29 oktober 2023 kl. 09:38Låter som ett bra ämne att sitta och spåna på nån kväll på FoP om inte annat 🙂
Lycka till med tomtebyggandet!
Det har du helt rätt i. 
Tackar. Inte jättemycket kvar på byggandet nu. Kommer nog ta mer tid att fixa emballage till frakten... Får mäta lite och se om jag kan återbruka några hogwartslådor. 😅

Svartkrut

Har byggt i lite större format nu och har dragit igång ett CB för de som är intresserade av att haka på.

Här är de nya modulerna i habitatform.
DSC_3787.JPGDSC_3782.JPGDSC_3781.JPGIMG_20231115_222123_837.jpgDSC_3794.JPGDSC_3793.JPG

Svartkrut

Det blev visst tre till.  ;D

DSC_3801.JPGDSC_3802.JPGDSC_3804.JPGDSC_3805.JPG

andreaseldh

Mannen med väskan är svår. Saknar jag indikationer på att han är ensam kvar, eller att han har en lång promenad framför sig till en viss verksamhet?

Själv klossade jag ihop denna lite snabbt och elektroniskt!

lutfisk.jpg

Svartkrut

Citat från: andreaseldh skrivet 25 november 2023 kl. 20:21Mannen med väskan är svår. Saknar jag indikationer på att han är ensam kvar, eller att han har en lång promenad framför sig till en viss verksamhet?

Själv klossade jag ihop denna lite snabbt och elektroniskt!

lutfisk.jpg
Jag tänkte på uttrycket fiska i grumligt vatten men nu ser jag ju att det är en lutfisk.

Mannen med väskan är nog lite svår och inte lika vanligt förekommande. Den tillhör den långa raden med uttryck som talar om att någon är mindre begåvad. Just denna man är en person på kontor.

Svartkrut

DSC_3818~2.JPGDen kluriga mannen med väskan "saknar inredning på kontoret".

Blev ett simpelt tionde bygge idag. Ska fylla två skyltfönster på Bokhandeln här i Linde imorgon inför skyltsöndagen, så tänkte att det blir estetiskt snyggare med 10 byggen.

Det blir fler lite mer seriösa byggen framöver.

Hultan

Väldigt roliga byggen. En av de saker som jag tänkt mest på efter utställningen här i Sundsvall innan i månaden.

Hoppas du gör fler!

Svartkrut

Citat från: Hultan skrivet 27 mars 2024 kl. 21:30Väldigt roliga byggen. En av de saker som jag tänkt mest på efter utställningen här i Sundsvall innan i månaden.

Hoppas du gör fler!
Tack så mycket. Jag håller med. Väldigt roliga byggen. Både att bygga och att prata om. Det blev tre till idag, så nu har jag 21 st. Men risken är överhängande att det blir fler. 😁DSC_4337.JPGDSC_4186.JPG

Lähnn

Citat från: Svartkrut skrivet 28 mars 2024 kl. 21:07Tack så mycket. Jag håller med. Väldigt roliga byggen. Både att bygga och att prata om. Det blev tre till idag, så nu har jag 21 st. Men risken är överhängande att det blir fler. 😁DSC_4337.JPGDSC_4186.JPG
Ska inte hjulet snurrar? 😂

Hultan

Citat från: Lähnn skrivet 29 mars 2024 kl. 13:07Ska inte hjulet snurrar? 😂
Beror väll på hur länge hen varit död...

Svartkrut

Citat från: Lähnn skrivet 29 mars 2024 kl. 13:07Ska inte hjulet snurrar? 😂
Jo, men hade ingen ledig motor. Den går att snurra på med handkraft i nuläget. 😅
Citat från: Hultan skrivet 29 mars 2024 kl. 13:36Beror väll på hur länge hen varit död...
Så sant! 🤣

Svartkrut

Jag hann med en till innan det var dags att packa inför Uppsala. DSC_4342.JPG

Valthornet

Citat från: Svartkrut skrivet 01 december 2023 kl. 21:45DSC_3818~2.JPGDen kluriga mannen med väskan "saknar inredning på kontoret".

Blev ett simpelt tionde bygge idag. Ska fylla två skyltfönster på Bokhandeln här i Linde imorgon inför skyltsöndagen, så tänkte att det blir estetiskt snyggare med 10 byggen.

Det blir fler lite mer seriösa byggen framöver.
Vad betydde denna, att gå på däck?

andreaseldh

Ja det borde det vara.

Själv orkar jag som vanligt inte leta bitar för att bygga själv och dessutom tycker jag det är jobbigt att komma ihåg byggen på för många olika platser när utställningen ska packas ihop. Så fritt fram för vem som helst att bygga denna idé!

hps.jpg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.