Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

knalltoss

Fick idag hem 10199 Winter Toy Shop och två brick separator. Hade bara två gråa sådana sen tidigare så nu fick det bli två gröna med. :)
/Rikard

mechamike

Blev en till Bricklink order,
bla en Trans-Clear Windscreen 12 x 6 x 6 Curved  Min Slave 1 ska få en uppdatering av rutan för att efterlikna orginalet mer.
Nya Han Solo i carbonite blocket till som ytterligare pimpning.

Sen blev det lite mer inredningsdetaljer till mitt Hoth och CC projekt.




?

Stigge72

Jag tänkte att jag skulle komplettera min serie 2 lite när jag gick och handlade mat, men då fanns det bara serie 1 (en massa av dem), men den har jag redan hela... kanske skulle köpa en hög och sälja på tradera eller så. :P

Så istället gick jag till BR på vägen hem, som hade rea-korgar där jag hittade en sak med den eftertraktade röda loggan på... en 7136 (sista serien med bionicle som har en extra guldbit) för 50 kr, dvs typ halva priset... fortfarande dyrt per bit, men det har inte blivit så mycket nytt lego på sistonde.

Anna

5 minifiguer serie 2,  Karate, Afro, Sångerskan, Drakula och en till Mexican. Efter spartanerna så gillar jag mexicanen bäst. Jag tycker det är bra att det det är extra bitar med, 3 maracas, 2 mic, 2 trofér mm

Anmälde mina killar till legoclub, då medlemsskapet gått ut för dem, då fick vi två Maxgubbar också. Det var populärt.

Pekblom

Citat från: stigge72 skrivet 08 september 2010 kl. 17:45
Så istället gick jag till BR på vägen hem, som hade rea-korgar där jag hittade en sak med den eftertraktade röda loggan på...

Fy på dig. Skriva att det finns en reakorg med LEGO på BR men inte vilken BR..  ;)

brickson

Som ny här tar jag lite färska inköp: 8265 front lastare, födelsedagspresent från sambo och svärfar, 2 st 8051 motorcyklar från legoland (vill ha båda modellerna uppställda), 8415 Dump truck, 8256 Go-Kart och 8043 motorgrävare från hiko.
En människas karaktär är en människas öde

de Gothia

äntligen har jag internet efter flytten!

igår kom det hem tre spartaner, en sångerska, en livräddare, en mimare och en surfare. samt fem spartanska spjut och huvudet till faraogubben. en bra affär sirre har på bricklink! :)

i förra veckan köpte jag mitt första kingdoms set., 7947. riktigt trevligt litet set som snart ska in i mina mocs! :)

Pekblom

Citat från: brickson skrivet 08 september 2010 kl. 22:01
Som ny här tar jag lite färska inköp: 8265 front lastare, födelsedagspresent från sambo och svärfar, 2 st 8051 motorcyklar från legoland (vill ha båda modellerna uppställda), 8415 Dump truck, 8256 Go-Kart och 8043 motorgrävare från hiko.
Kul. :) ett Technic fan?
Som du kanske redan läst här så kan det vara lite problem med 8043
http://www.swebrick.se/index.php?topic=981.0 men en lösning är på väg.

sweMezza

Min fru ringde mig på jobbet från ICA Maxi och sa att de hade fått in LEGO spel... Ett styck Minotaurus fick hon vackert plocka ned i korgen. Nu ska det tränas inför SM!

Etzel

Idag har jag varit i Täby och hämtat upp mitt senaste köp.
7416 Emperor's Ship
7418 Scorpion Palace
7419 Dragon Fortress

Allt detta för 1100:- ;D

Pekblom

Citat från: Etzel skrivet 09 september 2010 kl. 21:48
Idag har jag varit i Täby och hämtat upp mitt senaste köp.
7416 Emperor's Ship
7418 Scorpion Palace
7419 Dragon Fortress

Allt detta för 1100:- ;D
grattis kul att en av oss fick det, synd att det brev någon form av budgivning?

Etzel

Ja det var ju lite synd, men jag fick det ändå för ett bra pris. Om man skulle köpt det på Bricklink så får man nog räkna med det dubbla.

Ferdik

Citat från: Etzel skrivet 09 september 2010 kl. 21:48
Idag har jag varit i Täby och hämtat upp mitt senaste köp.
7416 Emperor's Ship
7418 Scorpion Palace
7419 Dragon Fortress

Allt detta för 1100:- ;D

Sjyssta modeller som gått mig förbi! Måste varit under min mörkaste Dark Age.

brickson

Citat från: Pekblom skrivet 08 september 2010 kl. 22:30

Kul. :) ett Technic fan?
Som du kanske redan läst här så kan det vara lite problem med 8043
http://www.swebrick.se/index.php?topic=981.0 men en lösning är på väg.

Jo, har bara technicmodeller för stunden.
Det var ju tack vare denna hemsida som jag fick reda på det  ;)
En människas karaktär är en människas öde

Stigge72

Citat från: Pekblom skrivet 08 september 2010 kl. 21:04
Citat från: stigge72 skrivet 08 september 2010 kl. 17:45
Så istället gick jag till BR på vägen hem, som hade rea-korgar där jag hittade en sak med den eftertraktade röda loggan på...

Fy på dig. Skriva att det finns en reakorg med LEGO på BR men inte vilken BR..  ;)

Det var det enda legot jag hittade, och då rotade jag ändå runt i de där papptrattarna en stund.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.