Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

malmen

Citat från: de Gothia skrivet 20 april 2013 kl. 11:17
Beställde lite av Wuntin på BL så jag kunde slutföra min senaste moc. Mycket tiles nuförtiden! :)

sen köpte jag lite dvärgar av bizzy i veckan men nu kan jag inte logga in på tradera för att ge omdöme... nu ska man ange mail istället för nickname på tradera...?
Det fungerar med båda, i alla fall för mig :)

perlan

Köpte en på Tradera.
Ser fram emot att bygga något "vuxet" för en gångs skull.   ;)

Sisilisko

Jag tröstköpte 4,5 kg blandlego för 400 kr på blocket. Familjen är sjuk och jag ville unna mig något okänt och rassligt. Lådan med knappt lekt, väl bevarade klossar innehöll Bl.a. City Flygplatsen och brandhelikoptern samt blandat Belville och Paradisa som ska få nytt liv med tjejerna i Heartlake. Jag blir lite lycklig av rosa takbitar. Tyvärr inga beskrivningar men eftersom jag är mer en bitsamlare än en renlärig setsamlare glädjs jag.
Bland godbitarna hittade jag: en apa [bp][6299-14/bp] från en annars nära komplett piratkalender

Jag är väldigt glad för Paradisa.

Veckan börjar BRA!

MartinAberg

"1,5" kg Bionicle för 300:-
Visade sig vara 3,1 kg så det känns bra.
Ska gå igenom under veckan vad som saknas i de dyrare seten så man får upp något komplett i bokhyllan till slut :)

KizzE

Citat från: MartinAberg skrivet 21 april 2013 kl. 21:29
"1,5" kg Bionicle för 300:-
Visade sig vara 3,1 kg så det känns bra.
Ska gå igenom under veckan vad som saknas i de dyrare seten så man får upp något komplett i bokhyllan till slut :)


Då var det nog ett väldigt bra köp :)

Magnus den store

Jag har haft en ganska lugn period på CrackLink sedan november men i april har jag fastnat i gamla hjulspår. Väntar på 6 paket varav ett innehåller en låda cmf 10. Hoppas såklart på en Mr. Gold.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MartinAberg

Citat från: KizzE skrivet 21 april 2013 kl. 21:54
Citat från: MartinAberg skrivet 21 april 2013 kl. 21:29
"1,5" kg Bionicle för 300:-
Visade sig vara 3,1 kg så det känns bra.
Ska gå igenom under veckan vad som saknas i de dyrare seten så man får upp något komplett i bokhyllan till slut :)
Då var det nog ett väldigt bra köp :)
Känns änna så :)
Har sorterat upp allting nu i halvsmidiga högar, så nu ska det setsorteras så jag får ett bättre hum om vad jag köpt.
Var dock en del beskrivningar till "dyrare" set, så det återstår att se om de finns med...

Roger Brickjet

Av någon konstig anledning (gissar att det beror på förkylningen) fick jag ett infall och åkte och köpte alla utom 3, eller 4 egentligen då, av serie 10 figurerna på BR i Nacka Forum och så slank det med de 3st serie 2 Friends djur. Blev ju inte så billigt :-[ men jag kände att jag inte kunde vänta tills lådorna kommer ::)

Ingen Mr Gold i den lådan i alla fall.

Mattias

#3653
Köpte en oöppnad för 225 kr på lekia i Laholm :) rätt okej tycker ja ! Får se om jag ska bygga den Eller bara använda delarna

Skafte

Citat från: Mattias skrivet 25 april 2013 kl. 18:49
Köpte en oöppnad för 225 kr på lekia i Laholm :) rätt okej tycker ja ! Får se om jag ska bygga den Elrond bara använda delarna

Satte lite i halsen där. Elrond? Insåg snabbt att det var en stavningskontroll...

MartinAberg

1 Minecraftset ( ), 2 stycken Serie 10-minifigs & 2 stycken BR-minifigs :)

Mattias

Citat från: Skafte skrivet 25 april 2013 kl. 20:08
Citat från: Mattias skrivet 25 april 2013 kl. 18:49
Köpte en oöppnad för 225 kr på lekia i Laholm :) rätt okej tycker ja ! Får se om jag ska bygga den Elrond bara använda delarna

Satte lite i halsen där. Elrond? Insåg snabbt att det var en stavningskontroll...
tack för påminnelsen  :o såg inte det innan  :)

KizzE

Idag köpte jag på Netto för 39kr! Vet inte om det är bra pris men 39kr är fan inte mycket iallfall :)

MicroByggare

Normal pris ligger runt 60:- så det var ganska billigt :)
Netto har på sistone en massa lego (som dem slänger efter än) med billigt pris ;D
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Anders67


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.