Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

#3600
Fick precis hem mina sista bitar till återuppbyggnaden av min MOC-stads första hus, så nu blir det till att bygga lite :D
780 788 bitar enligt LDD... Kom på att jag hade bytt 4 puffror och 4 svärd mot de mycket häftigare ljussvärden :)

Barbaroux

Jag har inte köpt något men jag lär väl få betala. Min fru följde med en väninna till Ullared och i kundvagnen ligger nu Jabba´s Palace, . 699 kronor känns som ett skapligt pris. :)

Gideon

Köpte en trave minifigs från serie 9 ombord på en färja för typ 18.50 kr/st, tror det blev 2 st forest maiden, 5-6 heroic knights, 4 cykloper, ett par romerska kejare samt lite andra lösa figurer som jag saknade.

mechamike

Citat från: Barbaroux skrivet 09 mars 2013 kl. 13:09
Jag har inte köpt något men jag lär väl få betala. Min fru följde med en väninna till Ullared och i kundvagnen ligger nu Jabba´s Palace, . 699 kronor känns som ett skapligt pris. :)

Jo det var bra.. hon kunde fått köpt ett till mig med..
?

Stigge72

Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2013 kl. 21:45
Köpte en trave minifigs från serie 9 ombord på en färja för typ 18.50 kr/st, tror det blev 2 st forest maiden, 5-6 heroic knights, 4 cykloper, ett par romerska kejare samt lite andra lösa figurer som jag saknade.
Jag var ute och åkte färja för inte så längessen också, men något sånt kap hittade jag inte... Däremot hittade jag de små friends-påsarna (katten, ekorren och sköldpaddan) för 41 kronor styck.
Det blev inget köp. Inte där och då.

Gideon

De hade 2 lådor med serie 9 på returresan, letade slarvigt igenom dem och hittade 3 forest maiden till. Blev också 3 riddare och en kejsare som slank med. Hade gärna försökt hitta fler av vissa figs, men kände att jag prasslat nog... Har fortfarande vissa murar att riva ner innan jag är en riktig hårdhudad AFOL  :P
Men resan var lyckad.

o0ger

Har nyss köpt en massa bitar på Bricklink till min stora MOC som jag har filat på sen november. Jag hoppas jag blir klar någon gång så jag kan visa upp min skapelse. Jag teasar lite med några bitar jag köpt idag.

1 st 30047
2 st 54093
20 st x1435
6 st 6583
2 st 52041
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

malmen

Köpte 4st minifigs från serie 5 när jag var inne på Åhlens City i Nordstan lite snabbt, och jag kan så här i efterhand konstatera att mina skills att utröna vad för minifig som ligger i påsen inte är speciellt bra, inte en enda var den jag trodde :D

Sisilisko

Äntligen har min födelsedagspresent kommit med posten:
Creator strandhuset.
Olivias trädhus. Ett troligt påskägg till ... Mig... Eller älste sonen.
Stephanies flygplan. Påskägg. Till mig...
Andreas kaninhus. Som jag dubbeltköpt, därför får detta set ett nytt hem.
Mias magiska trick.
Olivias nyfödda föl

Jag är nöjd.


andli

i  Eskilstuna, egentligen bara för 970c99pb01 :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Majkel

Fick hem en BL-order från  jimmspekeröd (tack Jimmy), innehöll bland annat människoverktyget 96874. Jag är mycket positivt överraskad, trodde den skulle vara lite smått onödig men den visade sig direkt ha stora kvaliteter.

swestar

Citat från: o0ger skrivet 14 mars 2013 kl. 22:27
Har nyss köpt en massa bitar på Bricklink till min stora MOC som jag har filat på sen november. Jag hoppas jag blir klar någon gång så jag kan visa upp min skapelse. Jag teasar lite med några bitar jag köpt idag.

1 st 30047
2 st 54093
20 st x1435
6 st 6583
2 st 52041
"Teasa" oss lite med bilder på MOC`en också  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Fick hem lite anime-Lego som impulsköptes på BL, mest för figurernas skull (dessa set är rätt så billiga): , ,
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI


KizzE

Hej!

Köpte mitt första LEGO idag på måååånga år..


Blev ett Set för 325kr =) Mycket nöjd och hoppas inte jag gjort en dålig affär!!

Köpte även en påse med gubbar, vafan det nu är för något "Serie 9).. Kostade 25kr.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.