Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

I dag köpte jag 70504 Garmatron.
Grabben vill ha gubbarna och jag vill ha röda larvband.  ;D
Ser även ut att finnas lite annat kul i lådan.

Webhallen 449:- finns billigare och priste går säkert ner men jag ville ha den nu.

Peter

Jag var och spontanköpte på Coop Forum Karlstad. och nedsatta med 40% blev ungefär webbpris på dem.  :)

Wineyard

Idag har jag spenderat en oförsvarlig mängd pengar på 98128, 98129, 30174 och 95344 via Legos kundtjänst.

Carl T

Citat från: Wineyard skrivet 03 januari 2013 kl. 17:51
Idag har jag spenderat en oförsvarlig mängd pengar på 98128, 98129, 30174 och 95344 via Legos kundtjänst.

De första tre förstår jag, men 95344? Vad behöver du sådana till?
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

robban

Citat från: Carl T skrivet 03 januari 2013 kl. 17:54
Citat från: Wineyard skrivet 03 januari 2013 kl. 17:51
Idag har jag spenderat en oförsvarlig mängd pengar på 98128, 98129, 30174 och 95344 via Legos kundtjänst.

De första tre förstår jag, men 95344? Vad behöver du sådana till?

dom är väll till för att sättas i hjälmen.. ;)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Carl T

Citat från: robban skrivet 03 januari 2013 kl. 17:58
dom är väll till för att sättas i hjälmen.. ;)

Ah, en hjälm man kan fästa saker på. Men... handtag till en spann? :o
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Wineyard

Citat från: Carl T skrivet 03 januari 2013 kl. 18:04
Citat från: robban skrivet 03 januari 2013 kl. 17:58
dom är väll till för att sättas i hjälmen.. ;)

Ah, en hjälm man kan fästa saker på. Men... handtag till en spann? :o
Se möjligheterna! Ett handtag kan bli en hjälmprydnad... typ ;) Dock hade jag hellre haft x60, men de är lite väl dyra och svårtillgängliga.


Edit: La till bild

Illuwatar

#3412
Var förbi Skrapan för att kolla Klossbutikens rea - och kom hem med en raritet om man gillar Creator: . Har länge suktat efter detta set, men för normalpriset var det lite för dyrt. Med 40% nedsatt följde det med mig hem. Det ska bli ett sant nöje att bygga. Utöver detta kom två Monster-set ( och ) med mig hem också. Köpte även mitt första Hobbit-set (gissar att man behöver alla för att få ett komplett dvärg-sällskap) på Webhallen, dock ingen rea där.

Edit: I Skrapan var även en del fina MOCs utställda. Kul att se flera CC-hus som man känner igen härifrån samt USS Reliant... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Brickchaser

Idag fick jag hem en BL-order på över 1300 bitar (Håller på att Bricklinka , Green Grocer).
Tog tid att kontrollera, men ändå ett nöje när det är nya fina bitar i exakt antal  ;D

o0ger

Citat från: Brickchaser skrivet 03 januari 2013 kl. 20:07
Idag fick jag hem en BL-order på över 1300 bitar (Håller på att Bricklinka , Green Grocer).
Tog tid att kontrollera, men ändå ett nöje när det är nya fina bitar i exakt antal  ;D

Kul, jag har funderat på att göra samma sak. Har du kommit fram till hur mycket det kommer kosta till slut?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

TrickBrick

Fick med mig 2 st en & en från Coop idag

Jonsson

Tyvärr ingenting faktiskt - har hört om reor på fler Coop-butiker men hittills har jag gått bet såväl i Uppsala som i Härnösand där jag är för tillfället...:/

Sirre

Citat från: Wineyard skrivet 03 januari 2013 kl. 17:51
Idag har jag spenderat en oförsvarlig mängd pengar på 98128, 98129, 30174 och 95344 via Legos kundtjänst.

Går det att beställa stora mängder av bitar via kundtjänsten? :o

Wineyard

Citat från: Sirre skrivet 04 januari 2013 kl. 02:25
Går det att beställa stora mängder av bitar via kundtjänsten? :o
Ja! Iaf av de bitar jag beställde. Gå in på kundtjänsten > välj Bricks and pieces > age + country > To buy a piece> Bricks and pieces selection > fyll i setnr och välj bitar > fyll i personuppgifter> beställ > få ett mail > bekräfta via telefon och betala.
:)

Sirre

#3419
Får man se hur mycket det kostar? Jag har för mig att jag inte fick reda på nåt pris förrän man pratade över telefon när jag beställde reservdelar sist.
Jag såg nu att man fick se priset. :)

Jag gissar att du valde detta för att det var billigare än BL iallafall?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.