Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

boba johan

Idag fick jag mina bitar från El Dingo som skall användas till första riktiga MOC bygge. En avbild av vårt hus. Blir nog nån vända till på BL innan det blir färdigt men har gjort en mock i LDD (som jag tycker funkar rätt kasst om man jämför med Sketchup)

Magnus den store

Citat från: Teabox skrivet 07 augusti 2012 kl. 15:40
Hur är kvalitén på figurerna i schacket? Någon skillnad mot de som följer med seten?

Drakriddarnas ovala sköldar har ett kvalitetsproblem som för mig gör sköldarna obrukbara. Färgen kan ha käpprätt åt helskotta fel nyans. Kvartarna ska vara i ljusgult och gulockra. Jag har sett sköldar som snarare är lite mer åt gult och orange.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gray

Citat från: Magnus den store skrivet 07 augusti 2012 kl. 17:53
Citat från: Teabox skrivet 07 augusti 2012 kl. 15:40
Hur är kvalitén på figurerna i schacket? Någon skillnad mot de som följer med seten?

Drakriddarnas ovala sköldar har ett kvalitetsproblem som för mig gör sköldarna obrukbara. Färgen kan ha käpprätt åt helskotta fel nyans. Kvartarna ska vara i ljusgult och gulockra. Jag har sett sköldar som snarare är lite mer åt gult och orange.

Obrukbara låter väl lite väl överdrivet? Kan man inte bara låtsas att dom sköldarna är nersmutsade efter alla slag som de varit med om?  ;)

jvettefors

Idag blev det några set på Bricklink:




Och lite bitar från några svenska bricklinkhandlare

micke

Citat från: jvettefors skrivet 07 augusti 2012 kl. 23:39
Idag blev det några set på Bricklink:




Och lite bitar från några svenska bricklinkhandlare

Några set, inte vilka set som helst  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Filbunken

#3065
Citat från: Record skrivet 07 augusti 2012 kl. 14:33
Citat från: Filbunken skrivet 01 augusti 2012 kl. 12:50
Passade på att köpa några Kingdoms chess 853373 när dom finns för ca 411 kr i Lego shop.
Mellan 1a och 10e Augusti så får man dessutom en exklusiv Hulken igen (om man handlar för mer än 275kr)

Beställde ett Kingdom chess som alände idag, dock utan den utlovade Hulken :'(. ordern lagd den 2/8

Fick du med någon?

Jag beställde tidig förmiddag första dagen dom hade erbjudandet men ingen Hulken  :(
Har skickat ett mejl till kundtjänst med efterlysning. Dom gör fortfarande reklam om Hulken på hemsidan på flera ställen, så den borde ju inte vara slut.
På min följesedel står dock inte Hulken med...

micke

Har för mig när jag beställt med kampanj pryl att det inte står med på orderbekräftelsen och kommer separat försändelse
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Bizzy78

Citat från: jvettefors skrivet 07 augusti 2012 kl. 23:39
Idag blev det några set på Bricklink:




Och lite bitar från några svenska bricklinkhandlare

Riktigt trevliga set och tack för ordern :-)

swestar

1st "den sista dom hade"
1st "Ett måste, Hulken är ju med" ;)
1st "kom med av bara farten"
blev det förra veckan när jag var på semester i huvudstaden. Inköpen gjorda på webbhallen.
En liten BL order blev det  också igår. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Lews

En 9472 Attack on Weathertop, 9 påsar serie 6 och 10 påsar serie 7.
Utdelningen av serie 7 var horribel, samtliga påsar var dubbletter.   :'(

Pekblom

fick hem [urlhttp://brickset.com/detail/?Set=6860-1]The Batcave 6860[/url] till sonens födelsedag. men nu får det räcka med supper hjältar
amazon.it 661,23kr totte

Filbunken

Svaret från Lego angående Hulken minifiguren var följande.

"Hej Jesper,

Tack för att du kontaktat LEGO® Direct.

Vi beklagar att LEGO Hulken aldrig lades till i din order!

Jag har sett till att det nu är en på väg hem till er! Den borde dyka upp inom omkring en veckas tid.

Tveka inte att ta kontakt med oss igen om vi kan hjälpa dig med något annat.

Med vänliga hälsningar,

Jimmy
LEGO Direct"

Magnus den store

Försöker använda mina skräpbitar till något vettigt. Därför har jag fått göra lite komplementköp av diverse bitar i rött och svart. Det visade sig att jag inte hade tillräckligt med skräpbitar.  ::)

Citat från: Gray skrivet 07 augusti 2012 kl. 21:34
Citat från: Magnus den store skrivet 07 augusti 2012 kl. 17:53
Citat från: Teabox skrivet 07 augusti 2012 kl. 15:40
Hur är kvalitén på figurerna i schacket? Någon skillnad mot de som följer med seten?

Drakriddarnas ovala sköldar har ett kvalitetsproblem som för mig gör sköldarna obrukbara. Färgen kan ha käpprätt åt helskotta fel nyans. Kvartarna ska vara i ljusgult och gulockra. Jag har sett sköldar som snarare är lite mer åt gult och orange.

Obrukbara låter väl lite väl överdrivet? Kan man inte bara låtsas att dom sköldarna är nersmutsade efter alla slag som de varit med om?  ;)

Ååh nej, Här kan inte låtsas nånting. Färg och enhetlighet är viktigt för mig. Kan knappt blanda gammelbrunt med nybrunt och än mindre nyansfel. Jag har antagligen någon grad av ocd.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Magnus den store

Beställde en idag och häromdagen beställde jag lite rött och annat matnyttigt från Tommy's Store.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.