Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Duchessa

Själv har jag just gjort mig av med mitt Santa Fe-lok och två vagnar. Den ena var aldrig ens uppbyggd. De bor snart hemma hos copmike som del i ett byte - jag får en Green Grocer, en icke-komplett Cafe Corner och lite annat. Eftersom jag inte är någon tågsamlare så fick de stryka på foten. Ska lägga ut mina MOT-tåg på Tradera ikväll (har kollat intresset här tidigare men inget riktigt napp).

Annars har senaste veckans inköp omfattat delar till mitt Market Street-projekt samt två creator minis - och . Väntar på tre SW minis från Bricklink.

mryxmannen

Har precis lagt min första Amazon Order.

Det blev
Friends   Emma's Splash Pool
Pharaohs Quest Scarab Attack
Ninjago Venomari Shrine
City Police Boat

Som jag sa innan var det här min första Amazon order. så kommer orden att landa bredvid mitt hus eller kommer det att vara en avisering.
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Stigge72

Inget inköp idag, men tre serie6-figurer i samband med träffen igår.

Harry Coma

Citat från: mryxmannen skrivet 19 februari 2012 kl. 15:30Som jag sa innan var det här min första Amazon order. så kommer orden att landa bredvid mitt hus eller kommer det att vara en avisering.

Jag fick en lapp i lådan för att hämta på närmsta postkontor..

Fast det är ju ingen riktig post..  ::)

Lomn

Citat från: mryxmannen skrivet 19 februari 2012 kl. 15:30
Har precis lagt min första Amazon Order.

Som jag sa innan var det här min första Amazon order. så kommer orden att landa bredvid mitt hus eller kommer det att vara en avisering.

Jag bor i en liten by mitt i skogen och jag får alltid direkt hem till dörren, så det är väl lite lotteri beroende på var du bor  :P

Magnus den store

Några cmf-legionärer till hutlösa priser. Önskar jag hade tid att klämma mig fram.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Woodpicker

Nyss BL:at lite mer liftarms, Technic Brick, lite olika connecters och 100st av årets nyhet 98138!! ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

GeekJoan

Idag och idag. Men under februari så blev det en del...


Tobbe Arnesson

Citat från: GeekJoan skrivet 19 februari 2012 kl. 23:26
Idag och idag. Men under februari så blev det en del...

Varför skriver du som om februari redan var slut?  ;)
Blogg: Robotkampen

Linus Damberg

#2544
Köpte idag två seres 6 mf. det blev en bandit,http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=col06-5 och en skater girl.http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=col06-12
Ps finns det något sätt att ha skateborden på? för att antingen så står hon på minifigstand eller på skateborden.finns det nåt sätt för att minifigen stå på minifigfstand med skatebord?
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

robban

Citat från: Lindam1115 skrivet 20 februari 2012 kl. 15:30
Köpte idag två seres 6 mf. det blev en bandit,http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=col06-5 och en skater girl.http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=col06-12
Ps finns det något sätt att ha skateborden på? för att antingen så står hon på minifigstand eller på skateborden.finns det nåt sätt för att minifigen stå på minifigfstand med skatebord?

Sätt skateborden i handen på tjejen elle sätt en transclear brik under skateborden och fäst i minifigstanden och tjejen på topen sen.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Linus Damberg

Tack! Ska också meddela att jag harköpt LEGO city tidningen.  Rymden denna gång
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Kreufeldt

Frun drog med mig på en loppis i Vemdalen av alla ställen, och där låg en 022 vars låda var i väldigt fint skick för ett begagnat set från 1968 (lite skavd i hörnen, ett litet hål i plastinanmätet), så jag slog till (75 kronor tog de för kalaset). Väl hemma knde jag inventera mot BL, och inser att en del saknas, men det är också en del roliga extradelar, som en blå 4x12 brick.

Linus Damberg

Citat från: Kreufeldt skrivet 20 februari 2012 kl. 20:02
Frun drog med mig på en loppis i Vemdalen av alla ställen, och där låg en 022 vars låda var i väldigt fint skick för ett begagnat set från 1968 (lite skavd i hörnen, ett litet hål i plastinanmätet), så jag slog till (75 kronor tog de för kalaset). Väl hemma knde jag inventera mot BL, och inser att en del saknas, men det är också en del roliga extradelar, som en blå 4x12 brick.
;DSomliga har tur... :-[
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.