Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Duchessa skrivet 09 januari 2012 kl. 17:53
Hittade Lego på rea på det mest oväntade stället av alla: Åhléns. De har ju alltid fullprislego. Nu var det nedsatt med 40%, och det kändes helt okej.

Men jag sa ju det i förra veckan (i en annan tråd i och för sig):

Citat från: Skafte skrivet 28 december 2011 kl. 20:54
En hel del nedsatt med typ 30% på Åhléns i Visby. Kolla era lokala!

;)

Magnus den store

Gick i valet och kvalet om jag skulle köpa en hel låda Collectible Minifigures Series 6 eller bara de figurer som jag vill ha. Det blev det senare så nu har jag några högländare, ett par astronauter och två minotaurer på ingång.

Nu behöver jag bara en sjusovare, en frihetsgudinna, några flamenco-dansöser, en kirurg, en armé legionärer och anden i flaskans huvud på ett silverfat.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skrytsson

Citat från: Magnus den store skrivet 09 januari 2012 kl. 23:55
Gick i valet och kvalet om jag skulle köpa en hel låda Collectible Minifigures Series 6 eller bara de figurer som jag vill ha. Det blev det senare så nu har jag några högländare, ett par astronauter och två minotaurer på ingång.

Nu behöver jag bara en sjusovare, en frihetsgudinna, några flamenco-dansöser, en kirurg, en armé legionärer och anden i flaskans huvud på ett silverfat.

Var har du hittat Serie 6 någonstans? Sverige? Utomlands? Webbutik? Lokal butik? Berätta!

Magnus den store

Citat från: Skrytsson skrivet 10 januari 2012 kl. 00:06
Var har du hittat Serie 6 någonstans? Sverige? Utomlands? Webbutik? Lokal butik? Berätta!
Jag tog en genväg - BrickLink. Kunde verkligen inte hålla mig längre. :-[
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tobbe Arnesson

Ett år för länge sedan hittade jag en hel del LEGO på halva reapriset på Åhléns, det blev typ 80% rabatt eller så. :)
Blogg: Robotkampen

oberoff

Tagit hem min första Blocket-annons. 18 kg i en blå IKEA-kasse med bara tre instruktioner. Känns som om jag kommer ha att göra ett tag att bringa ordning i kaoset...

Duchessa

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 januari 2012 kl. 09:19
Ett år för länge sedan hittade jag en hel del LEGO på halva reapriset på Åhléns, det blev typ 80% rabatt eller så. :)

Jag ska hålla ögonen öppna! Det hade iaf försvunnit vääääldigt lite från Legohörnet mellan igår och idag. Jag jobbar lämpligt nog två minuters promenad från Åhléns här i stan, så jag strosar förbi där då och då. (Läs: varje dag nuförtiden).

Själv håller jag, förutom bytesaffärer med folk här på Swebrick, på med mitt Market Street-projekt, så det blir en hel del Bricklink-beställningar....

lindyhep

Hur går det med MS-projektet då Duchessa? Kommer du under tusingen? (Du skrev ju att det var tillsammans med delar du hade hemma och jag har ju ingen aning om hur mycket passande du redan hade så utifrån det låter det möjligt i mina öron.)

Själv har jag varit på Åhlens idag.
I Skärholmen. Där var det tag 3 betala 2 på utvalda reavaror. Jag handlade lite mer lego än jag tänkte från början efter att jag förhört mig om att det iaf är 10 dagar öppet köp ::)
, och för 310 kronor tillsammans (118 resp 96 resp 96 kr)
2 st och ett par strumpbyxor till ena dottern för 140 kronor - vilket ger ett pris på 48 kronor per legoset ungefär
och så
2 st och en för 78 kronor.

Illuwatar

Var också på Åhlens (Stockholm City) och det var samma typ av erbjudande. Dock så hade de inga set som intresserade mig. Därefter bar det till NK - de hade 40% på en del set, bland annat Ninjago. Köpte där samt det två sista som såg lite ensamma ut bland de stora lådorna. Väl hemma från stan blev det två från Barnens Hus i Haninge (alla dessa Ninjago-set är för delarnas skull, för framtida Japan-MOCs) samt en SW-kalender för 75:- (det fanns flera kvar ifall någon vill ha).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

shiftaltcmd

Fyra minifigurer på måfå från Lekplaneten. Slaktare, skatare, högland-krigare och gangster.

Testade och ett Ninjago power-pack. Inte min grej men Lilleman blev glad.

Duchessa

Citat från: lindyhep skrivet 11 januari 2012 kl. 19:56
Hur går det med MS-projektet då Duchessa? Kommer du under tusingen? (Du skrev ju att det var tillsammans med delar du hade hemma och jag har ju ingen aning om hur mycket passande du redan hade så utifrån det låter det möjligt i mina öron.)

Själv har jag varit på Åhlens idag.
I Skärholmen. Där var det tag 3 betala 2 på utvalda reavaror. Jag handlade lite mer lego än jag tänkte från början efter att jag förhört mig om att det iaf är 10 dagar öppet köp ::)
, och för 310 kronor tillsammans (118 resp 96 resp 96 kr)
2 st och ett par strumpbyxor till ena dottern för 140 kronor - vilket ger ett pris på 48 kronor per legoset ungefär
och så
2 st och en för 78 kronor.

Jag har lagt fyra BL-orders. Om jag avstår från alla dark/navy blue och ersätter dem med vanliga blå så borde jag klara mig med typ 1200 SEK när jag är klar. Dyrt, men ändå billigare än att köpa ett MS för 5-6000 kr.

Måste nog göra ännu ett besök på mitt Åhléns! De verkar ha ungefär samma erbjudanden runtom i landet, och har de tag 3 för 2 så lär jag slå till på några fler set. De hade tex massor av för 239 kr.

AndersI

3kg lös-LEGO och en sån här, vad den nu kan tänkas heta. Är det ens LEGO? Annonsen påstod det men jag har inte hittat nåt liknande på bricklink (än):

mechamike

#2307
Fanns två  4 st sådana radiostyrda Lego bilar (med lite technic pin hål) en gul och en röd *(edit och en lime och en blå) om jag minns rätt...
har sett dom i butik för några år sedan då på rea men fortfarande dyra..
?

AndersI

#2308
Då kanske 100:- inte var så farligt...

Men vad är det för set? Jag hittar ingenting på bricklink? Är jag bara dålig på att söka?

Edit: Aha, där har vi något: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8378-1 Inte mycket 'vanliga' delar - får hoppas den är rolig att köra...

Jesperallen

Skickade far till Toys R Us idag då jag inte hade möjlighet själv. Hade bett dem lägga undan de tre sista Village Raid för ca 400st och 2st kings carriage för 300st tror jag. Hade inte dessa innan så det blev ett bra tillfälle med rätt pris.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.