Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

Fick hem min MISB Emerald Night idag, köpte den på Tradera i måndags. Det första större nya settet jag köpt sedan början av 2000-talet.
Ingemar

Etzel

Blev en bricklinkbeställning idag igen. Det har blivit lite många på sistone nu :P

Pekblom

Slantade just in en beställning på lite tåg.
Frugan vill ha något till sin vinterby så en 10173 holiday train kändes passande. Tog en i reserv också.. och en till för säkerhet skull.. Kan va bra att ha och källaren är ju inte full än .

Goldmember

Citat från: Pekblom skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:06
Slantade just in en beställning på lite tåg.
Frugan vill ha något till sin vinterby så en 10173 holiday train kändes passande. Tog en i reserv också.. och en till för säkerhet skull.. Kan va bra att ha och källaren är ju inte full än .

Hehe så du köpte 2 av bara farten?? Var de misb?

Är lite sugen på en själv..swiss brick mountain har en misb för ca 1.900:- vad gav du för dina?

/Goldmember

Goldmember

Citat från: Pekblom skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:06
Slantade just in en beställning på lite tåg.
Frugan vill ha något till sin vinterby så en 10173 holiday train kändes passande. Tog en i reserv också.. och en till för säkerhet skull.. Kan va bra att ha och källaren är ju inte full än .

oops missade...du köpte 3 st!???!? Har du vunnit på lotto eller?  ;D

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:06
Frugan vill ha något till sin vinterby så en 10173 holiday train kändes passande. Tog en i reserv också.. och en till för säkerhet skull..

:o Ytterligare två set á 2000 ,-/st för att ha "i reserv"  :o

Pekblom

Citat från: Goldmember skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:17
Hehe så du köpte 2 av bara farten?? Var de misb?
Är lite sugen på en själv..swiss brick mountain har en misb för ca 1.900:- vad gav du för dina?
/Goldmember
Att köpa ett set inklusive frakt emballering och försäkring blev för dyrt så jag tog tre MISB från en och samma säljare. Men swiss brick mountain är något billigare initiellt än de jag köpte. Ps jag tror att ett kanske är till salu Ds. ;)

Pekblom

Citat från: Pekblom skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:43
Att köpa ett set inklusive frakt emballering och försäkring blev för dyrt så jag tog tre MISB från en och samma säljare. Men swiss brick mountain är något billigare initiellt än de jag köpte. Ps jag tror att ett kanske är till salu Ds. ;)
Jag har suttit med fingret på köp knappen i över ett år nu men de blir ju inte billigare..

Goldmember

Citat från: Pekblom skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:49
Citat från: Pekblom skrivet 28 oktober 2011 kl. 23:43
Att köpa ett set inklusive frakt emballering och försäkring blev för dyrt så jag tog tre MISB från en och samma säljare. Men swiss brick mountain är något billigare initiellt än de jag köpte. Ps jag tror att ett kanske är till salu Ds. ;)
Jag har suttit med fingret på köp knappen i över ett år nu men de blir ju inte billigare..

Samma sak gäller mig med modular husen..var en dag för sen (hade utgått plötsligt) med GG t.e.x vilket nu kommer kosta mig ca 2.700:- istället för 1.599:- som lego tog för mindre än ett år sedan.. :(

Såg i en annan tråd att du också köpt in dig på 4 winter village set..säg till om du vill bli av med något av dem också..kanske byta något? dock ej town plan  ;D

/M

Anna

#2019
Toysrus har/hade 25% på alla leksaker idag (vet inte om det var Västerås exklusivt). Var där och köpte samt . 8070 blir inte speciellt mycket billigare än Hiko, vilka skillnader det är mellan billigt nätshop och vanliga leksakaffärer. 8404 är ju svår att hitta på. så där var det extra trevligt med 25% avdrag, mycket trevligt sett som jag och minsta killen har byggt ihop. Gillar bussen skarpt.

Anna

Gideon

Hämtade 2 st och ett från dodde.se på posten idag. Hade aldrig beställt därifrån förut men har absolut ingenting att klaga på, leveransen gick fort och fick till och med en rabattkupong på 10% på nästa köp :)

Teabox

En för 60 kr

Vill tacka RedGiant för tipset :)

Goldmember

Citat från: teabox skrivet 29 oktober 2011 kl. 22:27
En för 60 kr

Vill tacka RedGiant för tipset :)

Köpte du den på "live" auktion? såg en på blocket men då var man tvungen att vara på plats i någon obskyr håla...

/Goldmember

shutter

Köpte 4886 Designer set från 2004 för 300 kr inkl kartong. Huset uppbyggd en gång och sen stått på hyllan. Var rätt dammigt när jag fick det...  men vad gör väl det, trädet och busken som står utanför tomten var aldrig ens uppbyggda så visst är det nyskick alltid ;D

Etzel

Citat från: teabox skrivet 29 oktober 2011 kl. 22:27
En för 60 kr

Vill tacka RedGiant för tipset :)
Hur var kvalitén? Lägg gärna upp bilder på den också :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.