Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Battle of Alamut :-) Ett till som partspack..
?

Illuwatar

Ett par BL-ordrar kom hem idag - några viktiga delar till 10030-projektet samt för ovanlighetens skull, blå plates och technic-bricks...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Jag köpte ett par serie5-figurer förra veckan, som jag inte minns om jag skrev om.. en skogshuggare och en stenåldersbrud.
Det jag mest skulle skriva om är vad jag inte köpte...
Jag åkte på en kryssning till Åland, och passade såklart på att undersöka deras taxfree-utbud av danska plastbitar... Utbudet var ganska skralt, men framför allt verkade det snarast som om de lagt på skatten istälet för att dra bort den...

micke

Fick hem mitt Hoth Wampa Cave som Sirre hjälpte mig med att få tag i
samt så köpte jag City, Brickmaster boken och Ninjango, Brickmasterboken
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

jamaka

Fick hem från Frankrike som en kompis snubblade över på semestern. Nu saknas bara.. :(

Illuwatar

Var förbi Ica Maxi i Haninge ikväll för att se att rean är nu helt plötsligt slut. För två dagar sedan fanns det en hel del SW-set kvar (med inte så mycket rabatt) och en del småset för 45 spänn styck. Nu var alla SW-set borta och samma småset kostade 89 eller 99 kronor... så det blev inget därifrån denna gång.

En order på BL blev det dock, på bland annat 10 st 16x16 plates i Dark Tan...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Pekblom

Nyss köpte jag en 6959 Lunar Launch Site . Spyrius Space från 1994. Setet är helt nytt. Alla påsar oöppnade, trycksaker är superfina, lådan är i dåligt men inte uselt skick.
Jag köpte den för att använda bitarna och bygga med dem men nu när jag har den här och allt är i så bra skick så får vi se. Jag behöver ingen av bitarna just nu.
300kr på blocket.

Stigge72

Jag var en sväng till Kista Galleria idag (igår).
En tur till Lekplaneten... inget köp, men jag stod en stund och kände på en (leter dreggel-smiley) men kände inte att jag hade 1999 över riktigt nu. Den vägde dock några sköna kilon... :)

Efter det gick jag till andra änden och BR, där de skyltade med "lagerutförsäljning", det syntes inte på Lego-avdelningen, men de hade "Pangpris" (74,50 isället för 149) på , så jag tog en sådan och en en till normalpris (79,90).

Pekblom

Citat från: stigge72 skrivet 26 augusti 2011 kl. 00:53
..stod en stund och kände på en (leter dreggel-smiley) men...
.."Pangpris" (74,50 isället för 149) på ...

Känner igen det där med att stå och dregla en stund över det dyraste som finns på avdelningen men komma ut med något som känns som en bra affär för betydligt mindre pengar. Som sedan blir liggande oöppnat hemma?

Astrosmurf

Beställde de fyra sista minifigurena från serie 5 som jag inte hade. Så nu är alla fem serierna kompletta vilket ju alltid känns bra.

Gideon

Beställde (tack för tipset Swe_mckvack!) och från amazon.co.uk.

mechamike

Beställde (tack för tipset Swe_mckvack!)  ;D
?

micke

Beställde också en , tack alla ni som tipsat
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Hämtade idag ut
5 st "Kemikalievagnar"
3 st "grusvagnar"
samt 1 st arbetsvagn från

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Myko

Beställde lite plates från 1001bricks på BL. Det tar emot att beställa därifrån då de har nästan dubbla bitpriset från andra affärer, men när alla andra har 2-3 av varje bit jag behövde hade de 300+ av alla. :/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.