Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Swe_mckvack

Citat från: micke skrivet 19 juni 2011 kl. 22:54
Citat från: Swe_mckvack skrivet 19 juni 2011 kl. 22:26
Blev två POTC set, för då fick man en legohandduk på köpet. Ett måste inför kommande strandbesök.

Var var detta?

Tomelilla i skåne

tonni219

#1576
Idag köpte jag en Star Wars , Imperial Star Destroyer, begagnad (byggd en gång), men komplett, dock utan kartong.

Ska damma av den och sen montera isär den. Bygga den får jag göra en regnig dag (hoppas det regnar snart ;D)

Pekblom

#1577
Ibland blir man glad.
Jag har länge velat ha bottenplattan med lava från Studo-settet men inte hittat den hos någon BL som jag beställt från. Sen hitta jag hela setet till ett bra pris på blocket och köpte det efter att kollat om de tre bitarna jag ville ha var med.

I dag var grabben lite sjuk och hemma från dagis så vi tog fram det och började göra film.
Det visade sig inte bara vara komplett utan även innehålla.bla.a. Två CD. En original och en för XP. Jag visste inte ens att det fanns. (altså en riktig orginal LEGO-skiva)
Sen fortsatte de trevliga överraskningarna med att hela setet var helt komplett. :-) (lådan kunde vartit finnare)

Sen kom det riktigt roliga.
Förutom ett komplett Steven Spielberg Moviemaker Set inkl beskrivningar innehåller lådan .

Movie Backdrop Studio
Car Stunt Studio
Vampire's Crypt
inkl. bl.a.
: Vampire
: Hunchback With D-Basket
Spider-Man Action Studio
inkl.
: Spider-Man 1 - with Neck Bracket
Green Goblin
inkl.
: Mary Jane 1
: Green Goblin (dock utan masken vilken jag nu måste köppa så klart)

Plus flera av de små setten , osv...
Ibland blir man glad  :)

Mirandir

Precis lagt BL-order på de 109 orangea 1x2 tiles som saknas för att vattentornet skall bli färdigt...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Pumpe

#1579
borde komma imorgon

   Lego City Terrängbrandbil och brandbåt
   Lego City Traktor
   Lego Atlantis Neptunus-bärare
   Lego Racers Hotrod
   Lego Minifigur 1st Serie 2   
   Lego Minifigur 1st Serie 4   
   Lego Minifigur 1st Serie 3   
   Lego City Månbil
   Lego City Sjöflygplan

micke

Citat från: Pumpe skrivet 22 juni 2011 kl. 21:49
borde komma imorgon

7213   Lego City Terrängbrandbil och brandbåt
7634   Lego City Traktor
8075   Lego Atlantis Neptunus-bärare
8302   Lego Racers Hotrod
8684   Lego Minifigur 1st Serie 2   
8804   Lego Minifigur 1st Serie 4   
8803   Lego Minifigur 1st Serie 3   
3365   Lego City Månbil
3178   Lego City Sjöflygplan
Låter som du har ngt att se fram emot
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Dava

Min gode vän Erik hade vänligheten att plocka upp en låda till billigt pris. Idag ska jag hämta ut en trollkarl och två mantakrigare beställda från BR.

Byggandet får tyvärr vänta till efter midsommar... Tänker mig undervattenstemplet utan sjögräs och dykare, men med spartaner!

Pumpe

Citat från: micke skrivet 23 juni 2011 kl. 07:27
Låter som du har ngt att se fram emot

Ja iaf minifigurerna, 13st.
Resten får nog vänta.
Blev lite nojjig när jag upptäckte så många trasiga bitar i så nu ska jag plocka isär 2st och för att se om det finns några fler trasiga bitar.

Har även en obyggd som jag ska gå igenom.

Lego verkar iaf vara bra när det gäller reklamationer

bj-brick

Det blev några minifigurer från serie 3 och 4. Har för övrigt i veckan fått hem en rejäl laddning minifigurer köpta från Filbunken. Nu har jag nästan tre kompletta serier med figurer som i original eller modifierade ska få befolka ett stadsprojekt som ska påbörjas under sommaren.

micke

#1584
Fick idag hem , Lunar Lander
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

det blev en 8097 Slave I nån city traktor och ett gäng 7595 soldater efter som LEGO inte vill hålla på med krigsleksaker :-)
NK stockholm
8097 Slave I ca 550kr/st
7595-1: Army Men on Patrol ca 100kr/st
traktor ca 50kr/st

mordatre

2 Mandalorian BattlePacks (75:-st)
1 Battle of Naboo (200:-)

Från Amazon UK
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Stigge72

Ett par timmar i Uppsala på förmiddagen resulterade i ett besök på Leklust och två påsar som antas innehålla en musketör och en sjöman.

Pekblom

I dag blev det lite mer till flygplatsen och hamnen (som tyvärr är nerpackade båda två ännu). En 7894 flygplatsen från 2006 och en 7994 City hamnen från 2006
från blocket.se

Illuwatar

Blev en runda förbi NK i Stockholm för att kolla in dess rea. Var inte så mycket att välja på (mest Toy Story). Det fanns dock många Slave I kvar till 50% nedsatt pris (vilket blir ca femhundringen med NK's höga utgångspris). Hade jag inte redan köpt en nyligen så hade jag nog passat på. Två City-traktorer kom dock med hem för 60 spänn styck. Bra med delar för pengarna...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.