Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Om definitionen är att fått hem Legot så har jag inte "köpt" något idag men det har ändå blivit 12 BL orders.
Det måste vara något fel på den sidan för alltid så skenar slutsumman iväg och så hade jag inte planerat det
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Köpt en liten korvgubbe (8398) och två serie 3 figurer. Jag och sambon klämde oss fram till en alv och en fiskare :)

micke

Köpte idag
1354, Studios, Croc
1356, Studios, stunt
7570, 2st The Ostrich Race PoP
30005, 2st Imperial Speeder Bike
20019, Slave 1, Brickmaster
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

tellblom

Beställde 10197 Fire Brigade idag så jag till slut får min CC serie komplett. Tycker egentligen inte om den men man måste ju ha den iallafall.

/Martin

Skrytsson

Citat från: tellblom skrivet 18 januari 2011 kl. 13:57
Beställde 10197 Fire Brigade idag så jag till slut får min CC serie komplett. Tycker egentligen inte om den men man måste ju ha den iallafall.

/Martin


S@H eller BL?

micke

Citat från: tellblom skrivet 18 januari 2011 kl. 13:57
Beställde 10197 Fire Brigade idag så jag till slut får min CC serie komplett. Tycker egentligen inte om den men man måste ju ha den iallafall.

/Martin

Jag gillar faktiskt det setet. Får stå för det gamla byggnaderna i "min" stad och jag tycker att Lego lever upp till lite den känslan i detta set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

tellblom

Köpte på BL 1200kr

micke: Det är nåt i skalan på den som gör att den känns lite fel, men den är snygg men passar inte ihop med resten av byggnaderna (tycker jag)   får modda den lite på den passar ihop med starbucks cafet :)

/M

Monthy

Köpte idag

2260 Ice Dragon Attack
2263 Turbo Shredder

Farligt att gå in i butiken på lunchen :p

Draken såg betydligt bättre ut uppbyggd än på asken :)

tellblom

Fasiken att man inte kan hålla sig borta ifrån BL......... det blev en  10217 Diagon Alley  + lite saker till möjlig robotwars skapelse

/M

Pekblom

I dag köpte jag två Drome Racers sett från år 2002-03 i fint skick. 4586 Stunt Race Track och 8364 Multi-Challenge Race Track kanske inte så många av oss AFOL som uppskattar dessa set med så stora bitar men har man riktigt många så går det att ha kul med dessa också. Speciellt de uppladdningsbara billarna är kul tycker jag. Och vissa bitar (som hjälmarna) är trevligt unika.

Barbaroux

Efter att inte ha byggt speciellt mycket med lego på många år har jag nu fått blodad tand igen efter att mina barn blivit intresserade av lego. Jag har under senaste året köpt ganska mycket lego men det står ihopbyggt och har blivit beslagtaget av mina barn. Nu har jag dock gjort mitt första egna riktiga inköp vilket är en Bricklinkbeställning som kom hem idag (vet att det inte köptes idag men jag är så lycklig att jag måste dela med mig). Följande har jag precis hämtat ut:

2 st 10193 Medievel Market
1 st 10199 Winter Toy Shop
1 st 10216 Winter Bakery
1 st 3222 Helcopter and limousine
samt diverse lösa bitar

Passade även på att stanna till och köpa 4 fyra samlarfigurer från serie 3 och fick då en nyckelring med C3PO på köpet. Vet inte riktigt var jag ska börja men det blir nog en ganska sen kväll efter att barnen lagt sig.

Stigge72

Köpt och köpt... Jag hittade påse med mitt tröstpris från tävlingstävlingen, en 7235 Poilsmotorcykel, i brevlådan idag.
Lego-motorcyklar är inte vad har varit, men en polismotorcykel är alltid en polismotorcykel (och lego är alltid lego) :P.

NielsG

Citat från: Barbaroux skrivet 19 januari 2011 kl. 14:21
Efter att inte ha byggt speciellt mycket med lego på många år har jag nu fått blodad tand igen efter att mina barn blivit intresserade av lego. Jag har under senaste året köpt ganska mycket lego men det står ihopbyggt och har blivit beslagtaget av mina barn. Nu har jag dock gjort mitt första egna riktiga inköp vilket är en Bricklinkbeställning som kom hem idag (vet att det inte köptes idag men jag är så lycklig att jag måste dela med mig). Följande har jag precis hämtat ut:

2 st 10193 Medievel Market
1 st 10199 Winter Toy Shop
1 st 10216 Winter Bakery
1 st 3222 Helcopter and limousine
samt diverse lösa bitar

Passade även på att stanna till och köpa 4 fyra samlarfigurer från serie 3 och fick då en nyckelring med C3PO på köpet. Vet inte riktigt var jag ska börja men det blir nog en ganska sen kväll efter att barnen lagt sig.

Ja, ja... vi bliver alla barn igen, når vi hitttar 'hem' til Lego... Jag har också bare gjort lite 'privatinköp' som inte har gåt til sonen...

,,,og velkommen forresten :)

Men hentede min förste bestilling fra Stor&Liten idag. Det blev en togstation og 2x strandhus. Så ikke bare min første bestilling - men første gang jeg har bestilt mere end ét sæt af samme model... (mangler stadig det oprindelige hus (4956) og apple tree house til min samling. men nu må det vente til næste løn)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.