Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Citat från: drdoddo skrivet 29 januari 2016 kl. 22:53
Citat från: Wolcker skrivet 29 januari 2016 kl. 20:50
*Kanske den bästa posten genom tiderna*
bra priser ser det ut som. Har funderat en hel del på battle on takodana (främst för minifigsen), är dem nice?

Jag kan rapportera det efter jag byggt den på söndag.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

TrickBrick

Efter att ha haft en "vit månad" har det nu släppt.

Fick hem min låda med serie 15 figurer idag.

Ashman

Hittade en på Lekia i Lund med lite risig kartong, men för ok pris 1899kr. Detta hade jag inte planerat, de pengarna skulle ju gå till Temple of Airjitzu  :-\

AndersI

Eftersom det inte skramlade i mina födelsedagspresenter har jag idag handlat WALL.E från S@H. Slängde på två CMF (58:-) för att slippa frakt (125:-), och eftersom jag hade lite VIP-poäng från undersökningen jag var med i i höstas, så blev prislappen mycket behaglig...

Kwagge

Blev två av de nya seten från Ninjago som kommer i Mars i Köpenhamn idag till grabben och

andli

På Lego Shopen
Wall-E butikspersonalen tipsade om att kolla Youtube och montera PF i den, så får det bli!
Egentligen behöver man väl 3...
Vem behöver inte en älg?
Och två småkoppar bitar

Och på TrU
två CMF15 2 för 50 Gubben med Grisen och Hajen
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Citat från: andli skrivet 06 februari 2016 kl. 16:46
På Lego Shopen
Wall-E 21303 butikspersonalen tipsade om att kolla Youtube och montera PF i den, så får det bli!
31044 Egentligen behöver man väl 3...
[bp]31048[bp] Vem behöver inte en älg?
Och två småkoppar bitar

Och på TrU
två CMF15 2 för 50 Gubben med Grisen och Hajen

Kom in en kund i Köpenhamn som hade motoriserat sin Wall-E men ena larv bandet gick av efter en liten stund.. Så då kom personalen fram till oss o undrade om vi kunde se varför 😜
Efter en liten stund så kom vi nog fram till varför.  Men det berättar vi inte...

Vet dock inte om han hade byggt den som på youtube..

andli

Det verkar som de sätter två M motorer på de bakre kugghjulen, batteripack i magen och IR receivern på ryggen typ.
Ska tydligen behövas väldigt få delar för att få till det.

Men jag kan misstänka att belastningen på larvbanden är ganska hög, speciellt när man svänger på en heltäckningsmatta...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Tunguska

Det slank ner en Skybound Plane - i korgen när jag var på ICA idag.

Mina LEGO-byggen på flickr.

ByggareDan

Citat från: Tunguska skrivet 08 februari 2016 kl. 14:58
Det slank ner en Skybound Plane - i korgen när jag var på ICA idag.



Den såg ju lite gulligt häfig ut ju, blir o kolla om mitt ICA har denna, blir ju ett köp i såna fall.

Passar ju nästan rakt in i det nya ö-CB:t, vilket flera av dom nya ninjagomodeölerna verkar göra.

/ByggareDan

o0ger

Citat från: ByggareDan skrivet 08 februari 2016 kl. 15:44
Passar ju nästan rakt in i det nya ö-CB:t, vilket flera av dom nya ninjagomodeölerna verkar göra.
Ja, förutom att de har vapen då ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Citat från: o0ger skrivet 08 februari 2016 kl. 15:46
Citat från: ByggareDan skrivet 08 februari 2016 kl. 15:44
Passar ju nästan rakt in i det nya ö-CB:t, vilket flera av dom nya ninjagomodeölerna verkar göra.
Ja, förutom att de har vapen då ;)

Vapnen är ju enkla o modifiera bort o kanske lite tillsnyggning, sen passar ju dom.
Om erat ö-CB blir uppmärksammat utomlands så kan det ju lätt uppfattas som att ni tagit inspiration från Ninjagoserien.

/ByggareDan

Skafte

Jag behövde två 87994, Bar 3L i Pearl Gold till en trombone (as you do). Tänkte plocka upp en Ultimate Macy på BR eftersom jag hade en full sparbok. Men den var slut! Fick pallra mig ut i obygden till ICA Maxi och köpa en till fullpris i stället. Eftersom det hängde CMF-påsar bredvid kände jag mig mer eller mindre tvungen att klämma fram en drottning och en tjuv också.

Ashman

Fick hem en kul liten låda igår  med Scooby doo-huset och bilen. :)

Z0rk

Sprang på lite nedsatta priser på coop så blev en , en och två . Sen kom man till kassan och fick veta att man hade 5% rabatt liggandes på sitt coop kort med.  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.