Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: Kwagge skrivet 28 mars 2015 kl. 17:55
Fick dessa leverade till min dörr idag av Bizzy78 direkt från Lego Store i Köpenhamn  :)
De ser j riktigt bra ut!
Hur känns de?

robinnilsson403

Satsade på TrUs rea idag och blev lite besviken.
Jag ville ha ett modulhus, antingen town hall eller detektiven. En tom town hall stod som tur var i hyllan. När jag kom till kassan meddelade personalen att den var slut i lager. :-(

Det fick bli några speed champions bilar istället, men det var ju inte det jag ville ha. :-(
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Kwagge

Citat från: MartinAberg skrivet 29 mars 2015 kl. 07:17
Citat från: Kwagge skrivet 28 mars 2015 kl. 17:55
Fick dessa leverade till min dörr idag av Bizzy78 direkt från Lego Store i Köpenhamn  :)
De ser j riktigt bra ut!
Hur känns de?

Har inte provat att dricka ur de ännu.. Men den blåa tog min 6-åring snabbt o har druckit ur den..

Tycker mest bara att de är häftiga liksom..

oskbl

Köpte och på TRU rean i Norrköping. De verkar som 25% gällde även nersatta saker, även om det stod på hemsidan att det inte skulle göra det. Sist när det var 25%-rea så gällde det på ordinarie pris, iallafall i Linköping.

De hade inte 10227 framme, utan jag fick fråga efter den (då jag sett att de haft framme tidigare). Enligt uppgift har de ett ex kvar på lagret (alltså efter att jag köpt min). Fanns också några och 2 st 10221 (Grand Emporium) (till ordinarie pris)

Risgrynsgrot

Var ju nyligen löning..

En för ca 450 kr på Co*ra*.se * = n, d
Sen blev det en innan den försvinner för att slutföra min LOTR/Hobbit-samling.

Sedan blev det ännu en samt två på Toys R Us rea. Och en sisådär 20 st serie 13 minifigs.  ;D

Surf Green

Var på TRU-rean idag!
Tog med mig tre oöppnade set ( Bennys skepp, Gruvan och Town Square) som jag köpt innan och lämnade tillbaka dem för att omedelbart köpa tillbaka dem till rabatterat pris. Fick en bunt med pengar i handen och gick såklart rakt in i butiken och köpte fler grejer. :) En till mig och en till dottern och en till sonen.
Resultat totalt:
426:-
284:-
1124:-
599:-
543:-
644:-

Reflektion: Duplo har ett sjukt dyrt pris per bit! :)

Ashman

Blev Bennys spaceship, Emmets byggrobot och Lego technic 24h-bil på TRUs rea. Plus lite star wars microfighter som får gå som presenter när ungarna ska på kalas.

Sen var man varm i kläderna och ropade hem en Giant truck och en   Enzo Ferrari på tradera också  :) Kanske nån här som sålde?

ByggareDan

Köpte mig 2st S13 gubbar på Clas Ohlson igår, blev en ond trollkarl och Herr Kung.

/ByggareDan

Jasminkov

#5123
Vart ju en sväng till TRU nu i helgen men var riktigt besviken på utbudet som fanns. TRU här i Barkarby är ju s*** tråkig. Blev ingen Benny spaceship som jag hoppades på eftersom det fanns i princip noll Lego The Movie set på hyllorna.

Blev bara 2 påsar minifig och set 31036. Fick också hem idag min Oxford lego kopia som beställdes. Mest för att jag har varit nyfiken på hur klossarna är samt att militär temat har frestat mig ett tag nu. Måste faktiskt säga att jag är riktigt nöjd med klossarna och priset.

erik1107

Blev en rejäl order på BL igen som jag inte riktigt räknat med :) Men nu har jag rejält med bitar för projektet jag håller på med!
Av någon anledning hittade jag flera Tjeckiska butiker med riktigt bra priser, deras valuta kanske har sjunkit senaste tiden?

Peter S

Köpte 6 st . Innehållet framgår rätt väl om man studerar byggbeskrivningen som finns länkad hos Brickset. Dessutom finns 3 extrabitar: en lila rund 1-plate, en DBG robotarm och en svart halvpin med en kula i änden. Visste inte ens att det fanns såna...

swestar

Från "BRICKS & PIECES" (som Jonsson gjorde mig uppmärksammad på) fick jag idag dessa bitar.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

erik1107

Vad ska det bli? :)
Och vilket nummer har de gråa bitarna?

swedish_kitsune

då jag gillar classic town och space, så blev det en hel del som ramlade in i brevlådan idag.





Plus att jag köpte en beggad och relativt sliten . Dock så saknades alla basplattor med byggnader och några smådelar på själva tåget. Körde alla delar i diskhon och vips så körde det mycket snabbare och effektivare.
Nu ska det bara kompletteras med diverse smådelar. Nåt att göra under sommaren :)

swestar

Citat från: erik1107 skrivet 01 april 2015 kl. 17:51
Vad ska det bli? :)
Och vilket nummer har de gråa bitarna?
Det ska bli "Bra att ha" bitar. ;) Grå bit--> Round 2 x 2 Dome Bottom 15395
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.