Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

erik1107

Jag hade verkligen inte tänkt köpa mer lego förutom BL nu för ett bra tag, och jag behöver inget tågset just nu, men för 999 verkar ju superbra! Vad säger ni som är mer insatta, är det ett pris på liknande tågset som sällan kommer igen?

Skafte

#4936
Jag klämde fram en komplett serie 13 på Leklust i Visby idag. Trodde jag, det var två orcher och ingen romare::)

Edit: Egyptier. Inte romare. Jag sa ju att jag inte hittade någon...

Favoriter är kungen, ormtjusaren och paleontologen!

Memmla

Fick hem min allra första BL-beställning och kände mig som ett barn på julafton. ;D Efter att ha oroat mig en massa och till och med drömt att jag fått hem paketet för att det sen visa sig vara en hel drös piratbitar så känner jag mig lugnare nu. haha

Sen la jag en beställning på pick-a-brick på S@H för 600 kr för att jag är för feg för att beställa från utlandet än på BL. Och ville få tag i vissa grejer nu. Men får nog börja beställa från Europa också, annars blir det så dyrt.

Dark_Link

Blev en för mig också, och något annat för att komma upp i gratis frakt men kan inte komma ihåg vad det var.. :P

erik1107

Köpte just en för 500kr på babyland.se, fint pris! Och bra att blanda upp sonens lego med lite mer friends-lego

Peter S

Citat från: Dark_Link skrivet 13 januari 2015 kl. 20:41
Blev en för mig också, och något annat för att komma upp i gratis frakt men kan inte komma ihåg vad det var.. :P
Här med. Och jag skulle VERKLIGEN inte köpa något mer just nu. Hittade inget för 1 kr som jag ville ha....

simme


Lovlan

Citat från: erik1107 skrivet 13 januari 2015 kl. 22:47
Köpte just en för 500kr på babyland.se, fint pris! Och bra att blanda upp sonens lego med lite mer friends-lego

Det blev samma även för mig! :)
De verkar redan ha skickat den med så dyker nog upp senast imorgon!

MartinAberg

Citat från: erik1107 skrivet 13 januari 2015 kl. 19:36
Jag hade verkligen inte tänkt köpa mer lego förutom BL nu för ett bra tag, och jag behöver inget tågset just nu, men för 999 verkar ju superbra! Vad säger ni som är mer insatta, är det ett pris på liknande tågset som sällan kommer igen?
Är själv sugen jag med.
Hur driver man tågen?

Magnusengstrom


Teabox

Citat från: MartinAberg skrivet 14 januari 2015 kl. 12:46
Hur driver man tågen?

En motor-del sitter under loket som driver två av axlarna och den får ström ifrån en batteri-box som är inbyggt i loket. Sen styrs hastigheten med hjälp av en IR fjärrkontroll.

andli

En dubbelsoffa och 5st serie 12 gubbar ☺
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

erik1107

Fasen vad jag vill köpa det där tågsettet! Men jag ska försöka hålla i pengarna. Min son är alldeles för liten för att uppskatta det än (3 år) och jag har inget intresse av att bygga det ensam. Dessutom har jag en hel del gamla 9v-tåg nedpackade hos mina föräldrar. Jag borde nog börja där :)

Kwagge

Citat från: erik1107 skrivet 14 januari 2015 kl. 13:22
Dessutom har jag en hel del gamla 9v-tåg nedpackade hos mina föräldrar.

Eller sälja de o köpa det nya  ;)

Peter S

Köpte alldeles för många serie13-gubbar till alldeles för högt pris. Men känslan av att vara först på lådan och kunna stå ostört och klämma hejdlöst var ännu bättre (åtminstone just då). Fick välja precis själv, vilket naturligtvis gör det ännu svårare: En eller två korvgubbar? Det blev två (men vad jag ska använda dem till har jag ingen aning om. Kanske kan man använda själva korven som reklam på taket på en korvmoj?).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.