Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Vibora

Citat från: Misa skrivet 29 mars 2014 kl. 16:51
Citat från: Vibora skrivet 29 mars 2014 kl. 15:47
Citat från: Misa skrivet 29 mars 2014 kl. 14:25
En Batman 10937 fick följa med från TRU rean  :)
Jaså var det du som tog den sista? Stod bakom en sådan i kön, och jag såg ingen mer på hyllan så det kanske var du? :) Fick själv med mig en påse blandat. Ett par krokodilbestar för 60 kr styck bl.a.
Mkt möjligt, sorry  ;), hade en mkt livlig 3åring i följe...
Ja mycket möjligt. Sambon kanske var med och grabben hade "för mycket spring i bena.."? Jag hade inte tänkt köpa den för övrigt, noterade bara att du (eller om det var någon annan) höll hårt i den, förmodligen för att det var den sista.

Misa

Citat från: Vibora skrivet 30 mars 2014 kl. 00:45
Citat från: Misa skrivet 29 mars 2014 kl. 16:51
Citat från: Vibora skrivet 29 mars 2014 kl. 15:47
Citat från: Misa skrivet 29 mars 2014 kl. 14:25
En Batman 10937 fick följa med från TRU rean  :)
Jaså var det du som tog den sista? Stod bakom en sådan i kön, och jag såg ingen mer på hyllan så det kanske var du? :) Fick själv med mig en påse blandat. Ett par krokodilbestar för 60 kr styck bl.a.
Mkt möjligt, sorry  ;), hade en mkt livlig 3åring i följe...
Ja mycket möjligt. Sambon kanske var med och grabben hade "för mycket spring i bena.."? Jag hade inte tänkt köpa den för övrigt, noterade bara att du (eller om det var någon annan) höll hårt i den, förmodligen för att det var den sista.
Låter som vi, bunkrade även till sonens födelsedag i juni,känns skönt att ha det gjort! Då var det du och dina två barn efter oss, coolt att det var någon härifrån  :)

sollemannen

Inte idag men väl i lördags på TRU rean så blev det Town Hall , 2 uppsättningar vägplattor samt 2 Lego the Movie minifigs...var hård åtgång på Modulhusen i Malmö. Säkert många härifrån som var där samtidigt som jag.

Lovlan

Gjorde två BL-beställningar, farligt värre det där! Skulle ha lite bitar som saknades till ett traderaköp men råååkade ju bara slinka med en hel massa annat också.. Värst är väl att man inte riktigt vet vad man ska/vill bygga utan typ kör på det-här-är-ju-en-fin-och-trevlig-och-användbar-bit vilket i stort sätt kan appliceras på typ alla bitar  ::)

humlan

Köpte några nummer av Kalle Anka.... Trevlig liten helikopter... Även gjort lite BL-orders som jag borde få i veckan, sen ska jag fortsätta på mitt polisstationsprojekt  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Skafte

Köpte fyra Kokoriko för 49kr/st på Rusta. Skulle sortera upp dem till bitlådorna och hittade två till hemma. Och två Hobbit-spel.  ::)

Någon som vill ha instruktioner/spelregler mot portokostnaden?  :)

mechamike

Varför har dom inte dom på mitt rusta? :(
Behöver de bruna dubbel slopesen...

Allt jag handla ida blev Emmas cab på netto.. 119:- och den är till ett barnkalas ihelgen...
?

Muede

jag vill också ha dubbelslopes... Fast lgb.. Som tur är kommer det några med en BL-order snart.:)
/ Muede

Skafte

Det är nog fiffigare att köpa dem på BL. Jag har alltså köpt 18 bruna och 24 LBG hörnslopes för 300 spänn... Visst, lite andra bitar också, men vad ska jag göra med t ex 198 vita 553b?

Anders67

Köpte på mig ett gäng LBG 3676 till en bro jag pillar med - men fasen va dyra de va 50 kr styck och jag behövde 24 st!

ByggareDan

Citat från: Anders67 skrivet 01 april 2014 kl. 23:03
Köpte på mig ett gäng LBG 3676 till en bro jag pillar med - men fasen va dyra de va 50 kr styck och jag behövde 24 st!

Skulle ocksa behova 4-8 st men gjorde om min husdesign da jag sag priset, bara att hoppas att den biten dyker upp i nagot nytt set i LBG snart.

/ByggareDan

bileam

Citat från: Anders67 skrivet 01 april 2014 kl. 23:03
Köpte på mig ett gäng LBG 3676 till en bro jag pillar med - men fasen va dyra de va 50 kr styck och jag behövde 24 st!
Jag skulle aldrig göra ett sådant köp den första april...

Anders67

Citat från: bileam skrivet 02 april 2014 kl. 06:10
Citat från: Anders67 skrivet 01 april 2014 kl. 23:03
Köpte på mig ett gäng LBG 3676 till en bro jag pillar med - men fasen va dyra de va 50 kr styck och jag behövde 24 st!
Jag skulle aldrig göra ett sådant köp den första april...

Tänka sig, vi var fler med den tanken  ;D

malmen

Citat från: Skafte skrivet 01 april 2014 kl. 21:32
Det är nog fiffigare att köpa dem på BL. Jag har alltså köpt 18 bruna och 24 LBG hörnslopes för 300 spänn... Visst, lite andra bitar också, men vad ska jag göra med t ex 198 vita 553b?
Påsk är på intågande, kan ju bli ett fint gäng med ägg  ::)

mechamike

#4349
shop.swebrick.se har uppdaterat sitt sortiment så det blev

: Bageriet (Downtown Bakery)
: Rapunzels fantasitorn (Rapunzel's Creativity Tower)    
: Mias lemonadstånd (Mia's Lemonade Stand)
för en rimlig peng.. :P

() är dock en present till min äldsta dotter som tvärr inte alls brås på pappa utan har börjat bygga BORG  >:( med pappas alla grå SW bitar  :'(  Jag skyller på att Ras inte besöker oss tillräckligt ofta och att jag inte gömt undan mina pågående GOH byggen tillräckligt noga.  ::)



Sen bar det över till ICA Maxi, för en orgie i polybags, 2 Friends pretzel påsar, 2 Anakinskepp, 1 Spindelmannen 1 Batwing och 7 st Legolassar  som topping på två CMF Legomovie.. MUMS!

Sen hämtade jag upp mitt Townhall som kommit hem från TRU rean.. SJUKT överdimensionerad kartong, misstänker att killarna/tjejerna  på packen redan hade börjat fredasfesta när dom packade det till mig..

"Kolla vilket stort Lego set !"
"Allså vilken förälder köper ett sånt stort dyrt set till sin unge?
" Säkert nån borgarbracka på Solsidan!"
Vi slänger ner det i den största lådan vi kan hitta!"
"JAAA, ungen kommer bli skitförvånad när han får ett sånt stort paket !
"High five på den"
"Shit bossen kommer , göm undan ölen!!"
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.