Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

rocketboy

Efter ett besök i Ullared idag så kom jag därifrån med följande:

3844 - Creationary
7641 - Kvarteret
5 minifigs-serie 2
+ 2 Lego Racers som är bra-att-ha saker när grabben ska på kalas
//Rocketboy//

Erik

Idag köpte jag mina första riddarset:

7952 Kingdoms Adventskalender (Willys 179 kr, tack för tipset!)

7949 Fångtransport (89 kr på Netto, bra pris)

7955 Trollkarl

mange

Idag hade det annons i tidningen om att de hade fyllt på med nya saker i leksaksaffären som gick i konkurs i förra veckan(Lekbiten i Umeå). De skulle sälja slut på allt i Fredags och Lördags men nu är det förlängt till någon dag i slutet av denna veckan. Tänkte att man kan ju se om det finns något mera att köpa. Men det var ännu mera plockat nu än när jag var där i Lördags, men hittade iallafall en 8052 för 640 som jag tänkt köpa ett tag. Om någon är intresserad så fanns det även några 8157 samt några 3182 kvar av de större seten. Fanns även en 7596 samt järnvägsräls, några mindre set som 6743 och några creator set kvar.

Om någon gillar att bygga med vanliga hobbymodeller så har de ganska många kvar, samt allt annat som finns i en leksaksaffär, allt till 50% rabatt utom LEGO där är det 20% rabatt på.

Skrytsson

Citat från: mange skrivet 20 oktober 2010 kl. 22:51
Idag hade det annons i tidningen om att de hade fyllt på med nya saker i leksaksaffären som gick i konkurs i förra veckan(Lekbiten i Umeå). De skulle sälja slut på allt i Fredags och Lördags men nu är det förlängt till någon dag i slutet av denna veckan. Tänkte att man kan ju se om det finns något mera att köpa. Men det var ännu mera plockat nu än när jag var där i Lördags, men hittade iallafall en 8052 för 640 som jag tänkt köpa ett tag. Om någon är intresserad så fanns det även några 8157 samt några 3182 kvar av de större seten. Fanns även en 7596 samt järnvägsräls, några mindre set som 6743 och några creator set kvar.

Om någon gillar att bygga med vanliga hobbymodeller så har de ganska många kvar, samt allt annat som finns i en leksaksaffär, allt till 50% rabatt utom LEGO där är det 20% rabatt på.

De hade inget Indiana Jones, va?

Pekblom

Citat från: mange skrivet 20 oktober 2010 kl. 22:51
Idag hade det annons i tidningen om att de hade fyllt på med nya saker i leksaksaffären som gick i konkurs i förra veckan(Lekbiten i Umeå). De skulle sälja slut på allt i Fredags och Lördags men nu är det förlängt till någon dag i slutet av denna veckan.Om någon gillar att bygga med vanliga hobbymodeller så har de ganska många kvar, samt allt annat som finns i en leksaksaffär, allt till 50% rabatt utom LEGO där är det 20% rabatt på.
Typiskt att man vet det NU.
Jag paserade Umeå i måndags men kommer inte dit igen förens den 27 igen :-(

swestar

Köpte dessa set igår med 20% rabatt.
1st Harry Potter Hogwarts Slott#4842L[/b]
         
1st Harry Potter Dobbys#4736
         
1st Technic Motoriserad Grävmaskin#8043

Sambon köpte dessutom dessa set i julklapp till mig ;D
1st Harry Potter Kråkboet#4840L

1ST Kingdoms Adventskalender 2010#7952

Köpte dessutom 5st påsar lego där varje påse innehöll
100st vita platta 1*4
60st gröna platta 2*2
   9st  röda slutande 2*2 invärtes  "Element ID: 366021" på legoshop


Priset för varje påse var 20kr :o alltså 16kr med dom 20 % i rabatt avdraget. Allt i nyskick


 
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skrytsson

Citat från: swestar skrivet 21 oktober 2010 kl. 18:25

Köpte dessutom 5st påsar lego där varje påse innehöll
100st vita platta 1*4
60st gröna platta 2*2
   9st  röda slutande 2*2 invärtes  "Element ID: 366021" på legoshop


Priset för varje påse var 20kr :o alltså 16kr med dom 20 % i rabatt avdraget. Allt i nyskick
 

Var någonstans?

micke

Är just nu påväg till LS i Santa Clara, skall bli intressant och se vad jag kommer därifrån med
Återkommer inom kort med vad det blev  ;D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 21 oktober 2010 kl. 19:08
Är just nu påväg till LS i Santa Clara, skall bli intressant och se vad jag kommer därifrån med
Återkommer inom kort med vad det blev  ;D

Du får starta en ny tråd: "Vad kommer du att köpa för Lego idag?"

Pekblom

köpte Lego Kingdoms Narr 7953 på BarnensHus Piteå för 30Kr
Jag måste ha en liten gubbe som pigar upp på instrumentbrädan nu när jag inte får Bygga i veckorna, bara på helgerna.

mange

Nej de hade inga Indiana Jones kvar, det fanns någon modell kvar i Lördags men det var slut nu. Som svar till Pekblom så öppnade de igen i Onsdags så det var stängt i Måndags.

swestar

Citat från: Skrytsson skrivet 21 oktober 2010 kl. 19:04
Citat från: swestar skrivet 21 oktober 2010 kl. 18:25

Köpte dessutom 5st påsar lego där varje påse innehöll
100st vita platta 1*4
60st gröna platta 2*2
   9st  röda slutande 2*2 invärtes  "Element ID: 366021" på legoshop


Priset för varje påse var 20kr :o alltså 16kr med dom 20 % i rabatt avdraget. Allt i nyskick
 

Var någonstans?

Lekstugan Östersund
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Citat från: micke skrivet 21 oktober 2010 kl. 19:08
Är just nu påväg till LS i Santa Clara, skall bli intressant och se vad jag kommer därifrån med
Återkommer inom kort med vad det blev  ;D

Det var ett väldigt bra utbud och inköpen blev många till priser som inte ens skall skrivas ned, eftersom dollarn är så låg nu.
Inköpen blev idag som följer:
20212 Imperial Shuttle
10216 Winter Bakery
10178 Motorized AT-AT
10214 Tower Bridge
ett antal 8293 Power Motors
8403 City House
10215 Obi Wans Jedi Starfighter


Dock fick jag inte tag i dem Architecture husen som jag saknar, så det får bli via nätet
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tobbe Arnesson

Två stycken 8043 Motorized Excavator från Stor & Liten.

Igår la jag dessutom fyra BrickLink-ordrar på diverse för att kunna bygga min planerade vig till KimTs Star Wars tävling Everyday Life in the Galaxy på EuroBricks.

Det är dyrt att vara hemma sjuk!  ::)
Blogg: Robotkampen

Pekblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 22 oktober 2010 kl. 09:24
Det är dyrt att vara hemma sjuk!  ::)

jag vill också vara hemma men bara lite sjuk ;-)
.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.