Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Adventskalendrarna kostade visst 89 kr/st någonstans här i Lund (kanske på Jättekul?), så jag tror det ligger en av varje sort där hemma och väntar på mig.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Jogge

Hitta 75039 i den lokala Coop affären fanns några till ur den serien på hyllorna har dom släppts än?

darthmortar

Väntar besök av min systerson och slog till på och som var på rea. Blev lite takpannor också samt en liten på-köpet-gåva i form av en
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

darthmortar

Citat från: Jogge skrivet 09 december 2013 kl. 18:49
Hitta 75039 i den lokala Coop affären fanns några till ur den serien på hyllorna har dom släppts än?

Var ligger denna lokala coop?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Jogge


Studley Heinsbergen

Citat från: BeardedNerd skrivet 09 december 2013 kl. 18:30
Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 05 december 2013 kl. 01:26
Jag handlade ett på S@H i fredags (det kom förresten idag - "shop at home" är inget skämt, de levererade verkligen till dörren), mitt under "black friday"-kaoset, och kunde nu ikväll konstatera att beloppet har dragits två gånger från mitt kort. Inte helt oväntat med tanke på att processen kom av sig flera gånger. En gång drogs de i fredags, utan uppgifter om mottagare, samt en gång i söndags, då det framgår tydligt att det är S@H som har dragit pengarna. Beloppet är tillräckligt specifikt för att det ska vara uppenbart att det inte är någon annan kostnad som har dykt upp.

Någon som har liknande erfarenheter, framför allt hos S@H? Jag kommer ju i första rummet att vända mig till min bank med det här, men det känns väl inte jätteskoj innan jag har fått ordning på det. :( Samtidigt kan jag känna att om det är någon lego-nasare en ska kunna lite på så är det just dem.

Det var lite strul med betalningen på min Orthanc också, de drog och ändrade sig ett par gånger innan betalningen gick igenom. När jag ifrågasatte det hela fick jag lite VIP-poäng som bonus, så jag blev nöjd :)

Haha, påpassligt. Underligt nog verkar de inte ha, eh, registrerat att jag registrerade mig för VIP när jag gjorde mitt köp. När jag nu försöker göra det i efterhand tycker sidan att jag ska trycka in numret på mitt VIP-kort... Hittade du någon mailadress för ditt ifrågasättande, eller ringde du till deras supportlinje (det enda kontaktsätt jag kan finna där)?

Dark_Link

Återbesök i leksaksaffären, blev ytterligare en och 2x ::)

Record

Citat från: Dark_Link skrivet 10 december 2013 kl. 18:09
Återbesök i leksaksaffären, blev ytterligare en och 2x ::)

Finns det fler ?, skulle gärna vilja ha ett set så jag kan modda det jag har.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Dark_Link

Citat från: Record skrivet 10 december 2013 kl. 18:11
Finns det fler ?, skulle gärna vilja ha ett set så jag kan modda det jag har.

Tyvärr, länsat deras hyllor på alla åtråvärda set nu tror jag..

Roger Brickjet

Blev en tur till BR för att se om det fanns någon death star troopers, kaschjyyyyyyyk troopers och sen slank det med en "kai fighter" (fyndigt!) :) till sonen också.

:::::::

på Webhallens öppningsrea i Västerås. 20% på allt lego i butik. Vart 639 bagare och det vart billigast i europa i alla fall :)

o0ger

Citat från: Jerry skrivet 12 december 2013 kl. 22:34
på Webhallens öppningsrea i Västerås. 20% på allt lego i butik. Vart 639 bagare och det vart billigast i europa i alla fall :)

Hmm... Kanske måste åka dit en sväng i morrn och titta lite.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: Roger Brickjet skrivet 12 december 2013 kl. 12:30
Blev en tur till BR för att se om det fanns någon death star troopers, kaschjyyyyyyyk troopers och sen slank det med en "kai fighter" (fyndigt!) :) till sonen också.
Så fanns det och i så fall till vilket pris? Behöver ett battle pack bara för att känna på det innan jag eventuellt spenderar hela januaribudgeten.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mordatre

Citat från: Magnus den store skrivet 12 december 2013 kl. 22:47
Citat från: Roger Brickjet skrivet 12 december 2013 kl. 12:30
Blev en tur till BR för att se om det fanns någon death star troopers, kaschjyyyyyyyk troopers och sen slank det med en "kai fighter" (fyndigt!) :) till sonen också.
Så fanns det och i så fall till vilket pris? Behöver ett battle pack bara för att känna på det innan jag eventuellt spenderar hela januaribudgeten.

Beställde ett av varje battlepack från Skavileka där de kostar 99:-/st. Blir fler av dem nästa år då budgeten börjar om.
Beställde också Lego Friends Lemonadståndet för att få kakor och vespan.  ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mordatre

Jag köpte inte än men lade några låga bud på ett par Turtlesfigurer på tradera. Ser dock efteråt att de är kinesiska Decool-kopior. De var bra gjorda men gjutskägg på en hand och fel färg på Donatellos stav samt att Leonardos torso var felvänd (såg denna figuren sist såklart) gjorde att jag insåg mitt misstag.  Blir så j***a förbannad på dessa kineskopior så nu blir det inget mer traderaköp av figurer. Skickade ett bestämt meddelande till säljaren att om jag vann auktionerna så kommer jag inte betala då hon uppenbart ljugit om varan genom att placera dem i kategorin lego. 

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.