Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Min erfarenhet av S@H är att beloppet dras preliminärt från kontot när du gör beställningen, sedan "försvinner" kostnaden när lego packar och jobbar med logistiken, sedan bokas pengarna igen samma dag som de skickar paketet, kan tyckas vara en dubbelbokning men kolla så ser du att det bara är en gång du betalar!

BrightMinds

Beställde från Brixit igår, nedsatt till 349:- pga en trasig kartong men kändes väldigt prisvärt.

Brickchaser

Citat från: Anders67 skrivet 05 december 2013 kl. 07:39
Min erfarenhet av S@H är att beloppet dras preliminärt från kontot när du gör beställningen, sedan "försvinner" kostnaden när lego packar och jobbar med logistiken, sedan bokas pengarna igen samma dag som de skickar paketet, kan tyckas vara en dubbelbokning men kolla så ser du att det bara är en gång du betalar!
Har precis gjort samma erfarenhet.
Fick hem en PaB-beställning igår där det blev precis som du beskriver.

Studley Heinsbergen

Citat från: Brickchaser skrivet 05 december 2013 kl. 11:33
Citat från: Anders67 skrivet 05 december 2013 kl. 07:39
Min erfarenhet av S@H är att beloppet dras preliminärt från kontot när du gör beställningen, sedan "försvinner" kostnaden när lego packar och jobbar med logistiken, sedan bokas pengarna igen samma dag som de skickar paketet, kan tyckas vara en dubbelbokning men kolla så ser du att det bara är en gång du betalar!
Har precis gjort samma erfarenhet.
Fick hem en PaB-beställning igår där det blev precis som du beskriver.

Tycker bara att den borde ha försvunnit vid det här laget - varan är ju både packad, skickad och levererad. Banken menade dock att det faktiskt kan ta upp till en vecka. Nå, det lär åtminstone inte vara några konstigheter - jag verkar inte ha råkat göra en dubbel beställning. Annars kunde det i och för sig vara ett kul projekt att modda ihop två , det är ju nästan provocerande lågt i originalutförande...

Kwagge

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 05 december 2013 kl. 23:45
Citat från: Brickchaser skrivet 05 december 2013 kl. 11:33
Citat från: Anders67 skrivet 05 december 2013 kl. 07:39
Min erfarenhet av S@H är att beloppet dras preliminärt från kontot när du gör beställningen, sedan "försvinner" kostnaden när lego packar och jobbar med logistiken, sedan bokas pengarna igen samma dag som de skickar paketet, kan tyckas vara en dubbelbokning men kolla så ser du att det bara är en gång du betalar!
Har precis gjort samma erfarenhet.
Fick hem en PaB-beställning igår där det blev precis som du beskriver.

Tycker bara att den borde ha försvunnit vid det här laget - varan är ju både packad, skickad och levererad. Banken menade dock att det faktiskt kan ta upp till en vecka. Nå, det lär åtminstone inte vara några konstigheter - jag verkar inte ha råkat göra en dubbel beställning. Annars kunde det i och för sig vara ett kul projekt att modda ihop två , det är ju nästan provocerande lågt i originalutförande...

Det stämmer att det kan ta upp till en vecka innan pengarna är tillbaka.. 

Blir så när köpet inte går igenom helt.. Du har inte pengarna, Lego i detta fallet har inte pengarna.. Ligger i luften liksom.. Har samtal om detta nästan varje dag på jobb..

humlan

Såg att mitt lokala Barnens Land hade 25% på LEGO idag, så jag rännde iväg och drog hem en TiE-Fighter ().

Min X-vinge behövde lite fart i rumpan....  ::)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

beguiristain

Lade två stycken Bricklink-ordrar idag. Som om det inte räckte med alla officiella set man "måste" ha, så börjar man nu också så smått fastna i Bricklinkträsket. Hoppas tomten kommer med kontanter   :)

malmen

Det blev en från CDON, kostade 499 med rabattkod 2013XMAS och deras rabatt via adventskalendern idag. Har suktat efter den länge, så när den blev under 500kr inkl. frakt kunde jag inte stå emot :P

ByggareDan

Blev svarta tornet från Cdon med kod och dagens jippopris, hade nog inte tänkt köpa den egentligen men nu blev det visst så  :-[ 


/ByggareDan

mechamike

2700 st 1x1 trans-green tile...  :D 
?

Tie Fighter


Myko

Mecha bygger Friends-Rivendell med abramstanks och mycket Tan.

mechamike

Citat från: Myko skrivet 09 december 2013 kl. 14:39
Mecha bygger Friends-Rivendell med abramstanks och mycket Tan.


Du känner mig allt för väl min vän ;D
?

Illuwatar

Det låter som en härlig "mash-up"... :) Hade gärna sett den realiseras.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

BeardedNerd

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 05 december 2013 kl. 01:26
Jag handlade ett på S@H i fredags (det kom förresten idag - "shop at home" är inget skämt, de levererade verkligen till dörren), mitt under "black friday"-kaoset, och kunde nu ikväll konstatera att beloppet har dragits två gånger från mitt kort. Inte helt oväntat med tanke på att processen kom av sig flera gånger. En gång drogs de i fredags, utan uppgifter om mottagare, samt en gång i söndags, då det framgår tydligt att det är S@H som har dragit pengarna. Beloppet är tillräckligt specifikt för att det ska vara uppenbart att det inte är någon annan kostnad som har dykt upp.

Någon som har liknande erfarenheter, framför allt hos S@H? Jag kommer ju i första rummet att vända mig till min bank med det här, men det känns väl inte jätteskoj innan jag har fått ordning på det. :( Samtidigt kan jag känna att om det är någon lego-nasare en ska kunna lite på så är det just dem.

Det var lite strul med betalningen på min Orthanc också, de drog och ändrade sig ett par gånger innan betalningen gick igenom. När jag ifrågasatte det hela fick jag lite VIP-poäng som bonus, så jag blev nöjd :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.