Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Alla Harry Potter-seten på Stor & Liten. Fick dessutom hemleverans till dörren  :)

Peewit

Kingdoms-kalendern. Och självklart byggde jag allt direkt. Vem kan vänta till advent?

sweMezza

Citat från: Peewit skrivet 23 september 2010 kl. 22:44
Kingdoms-kalendern. Och självklart byggde jag allt direkt. Vem kan vänta till advent?
:D

Rea på BR? Det blir en trip dit imorrn! Tack för tipset.

Stigge72

Många klubbar blir det... en regnig dag nyligen fyllde jag i papper för att jag ville gå med i Lego Club (kanske inte bara för Max, men det hjälpte helt klart till).
Idag, då regnet lyser med sin frånvaro, traskade jag iväg och fyllde i papper för att gå med i Club BR (nästan bara för att få 25% rabatt på allt lego under helgen), och så klart passade jag på att inhandla en del när jag ändå var där och fick 25%:

7949 - mycket för att få den nya "hinkhjälmen"
7955 - jo.. draken spelade roll :)
7567 - killen har faktiskt en väldigt stilig jacka...
5981 - de där vita vingarna... och så utomjordingen...
7749 - jag säger bara tauntaun. :)

Summa: 500:50 och 26+1 märken

tellblom

Fick hem Green Grocer och Market Street idag ......... Vet inte riktigt vilken man skall börja med.....

Måns.S

Green Grocer är roligare, vänta med den till sist

Etzel

Kråkboet från Stor och Liten som en tenta-present  ;D

Filbunken

Blev riddarborgen och lite småpaket med extra riddare från BR rean. Tackar samtidigt för tipset.

Carl T

Drog nytta av att de hade 3 för 2 på Argos, plus att jag köpte några rabatterade Prince of Persia-set innan de försvann. Det blev:
7571 The Fight for the Dagger + 2 * 7572 Quest Against Time (tänker traderafiera minifikonen)
7597 Western Train Chase + 7938 Passenger Train + 7895 Switching Tracks
8097 Slave I (att sälja vidare)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

blaze

ramlade över den här på loppis idag:





rätt skoj att hitta en som bara legat i 21år utan att öppnas, nu va iof själva lådan öppen o igen tejpad men plast påsen legot ligger i är orört, lika så verkar beskrivningen och kartan över annat lego vara.
nu är bara stora frågan om jag ska låta ungarna slita upp o leka eller om den är värd nått för att den inte är helt öppnad, har hållit på mycke me andra toys som SW, motu, TF m.m. m.m. o vet hur det funkar där men hur är det me lego i en sån här situation??




Stigge72

Citat från: blaze skrivet 26 september 2010 kl. 18:38
ramlade över den här på loppis idag:

Haha! en sån har jag! Ok.. min öppnades för typ 21 år sedan, och delarna ligger lite spridda bland allt annat lego, men iaf. :)

Nå.. över till vad jag köpte idag. Under den sista kvarten eller så som de hade öppet på BR i PUB-huset, så gick jag dit och köpte en 8052 (lastbil med motor). Jag funderade ett tag på om jag skulle köpa motorsatsen för 300 eller lastbilen som innehöll en motor för 600... det slutade med lastbilen (och batterier).

SuperMario

På BR i Kupolen köpte jag i lördags följande:

2x 3221 (Lego lastbil)
1x 3841 (Spelet Minotaurus)
1x 8092 (Luke´s Landspeeder)
1x 8896 (Snake Canyon, Racers motorcyklar)
1x 3177 (Liten stadsbil)

zatzy

kommer över ett Lego Borg 6090 på tradera :)
ursäkta stavfelen !

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.