Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

Svängde förbi Röda Korsets färsäljning. Hitade en baseplate 32x32 och en 50x50 !!
Den tora har ju inte tillverkats sedan 1969.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Duperhasse

För någon dag sedan köpte jag godståget. Gör inte det! Man blir helt galen. Sen dess har jag även köpt tågstationen samt extra växlar. 50 st raksträckor får jag med swebrick beställningen. Givetvis köper jag också passagerartåget (dock inte ännu, blir om 2-3 veckor).

Legotåg is da shit! Börja inte för det är bara för kul :)
Duperhasse aka Markus "Hasse" Hansson
markus-hansson@hotmail.com

Muede

Citat från: Duperhasse skrivet 22 juni 2013 kl. 11:41
För någon dag sedan köpte jag godståget. Gör inte det! Man blir helt galen. Sen dess har jag även köpt tågstationen samt extra växlar. 50 st raksträckor får jag med swebrick beställningen. Givetvis köper jag också passagerartåget (dock inte ännu, blir om 2-3 veckor).

Legotåg is da shit! Börja inte för det är bara för kul :)


Ajajaj! Jag beställde passagerartåget! ;)
/ Muede

Pekblom

Citat från: Duperhasse skrivet 22 juni 2013 kl. 11:41
För någon dag sedan köpte jag godståget. Gör inte det!

Nej gör aldrig det! Köp alltid minst två  ;)
Yes Legotåg is da shit!

malmen

Blev ett blygsamt inköp igår på GeKås, 2st för 49kr/st och 6st CMF S6 för 15kr/st (:

Illuwatar

Ett styck Tower of Orthanc står hemma och väntar på att byggas. Fick hem det igår. Stor låda med ovanligt lite dansk luft i...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Anders67

Citat från: malmen skrivet 25 juni 2013 kl. 13:35
Blev ett blygsamt inköp igår på GeKås, 2st för 49kr/st och 6st CMF S6 för 15kr/st (:

Var det många 9676or kvar? Känner ett starkt behov att köpa på mig ett 20-tal!

KizzE

En påse Serie 10, 24,99kr.. Blev en Baseboll gubbe!

malmen

Citat från: Anders67 skrivet 25 juni 2013 kl. 17:36
Citat från: malmen skrivet 25 juni 2013 kl. 13:35
Blev ett blygsamt inköp igår på GeKås, 2st för 49kr/st och 6st CMF S6 för 15kr/st (:

Var det många 9676or kvar? Känner ett starkt behov att köpa på mig ett 20-tal!
Jodå, det var ett ganska bra gäng kvar. Bara att åka dit och hoppas på det bästa =)

Anders67

Citat från: malmen skrivet 26 juni 2013 kl. 07:30
Citat från: Anders67 skrivet 25 juni 2013 kl. 17:36
Var det många 9676or kvar? Känner ett starkt behov att köpa på mig ett 20-tal!
Jodå, det var ett ganska bra gäng kvar. Bara att åka dit och hoppas på det bästa =)

Gott, tack för infon!

DT2

Efter ett besök på BonBonland igår körde vi inom Bilka i Nästved( fritt översatt). Köpte på mej ett styck 9500 Sith Fury-Class Interceptor för det (enligt mej) ringa priset 540 SKR. Tyvärr blir det nog så att jag får bygga trädäck och grabben får bygga Lego denna dagen.   

Teabox

Varit på Bricklink och beställt sista bitarna jag saknade till mitt X-wing projekt samt bitar till ett nytt castle projekt :) Förhoppningsvis kommer de innan allt för mycket av min semester hunnit passera.

bileam

Sprang på två stycken på en utförsäljning i Borgholm i går. Idag var jag tillbaka och köpte dem. 119kr styck... Skall säljas vidare, jag kör bara 9V och 12V! Men det blir ju ett hyfsat tillskott till Lego-kassan.

ByggareDan

Citat från: bileam skrivet 27 juni 2013 kl. 19:19
Sprang på två stycken på en utförsäljning i Borgholm i går. Idag var jag tillbaka och köpte dem. 119kr styck... Skall säljas vidare, jag kör bara 9V och 12V! Men det blir ju ett hyfsat tillskott till Lego-kassan.

Kollar man på Bricklink så är snittpriset senaste 6mån. runt 800 kr/st så man måste säga att det var ett bra köp för att öka Legokassan.

/ByggareDan

bileam

Citat från: ByggareDan skrivet 27 juni 2013 kl. 19:30
Citat från: bileam skrivet 27 juni 2013 kl. 19:19
Sprang på två stycken på en utförsäljning i Borgholm i går. Idag var jag tillbaka och köpte dem. 119kr styck... Skall säljas vidare, jag kör bara 9V och 12V! Men det blir ju ett hyfsat tillskott till Lego-kassan.

Kollar man på Bricklink så är snittpriset senaste 6mån. runt 800 kr/st så man måste säga att det var ett bra köp för att öka Legokassan.

/ByggareDan
Det var därför jag åkte in igen och köpte dem... :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.