Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Blev en liten brandatv för 29:- på Åhlens när jag gick ner på stan (Uppsala)

/ByggareDan

Sirre

Citat från: ByggareDan skrivet 30 december 2012 kl. 17:05
Blev en liten brandatv för 29:- på Åhlens när jag gick ner på stan (Uppsala)

/ByggareDan

Vad tusan!
Jag var ju där senast i lördags och inte såg jag att det var någon bra rea! :(

ByggareDan

#3392
Rean blir ju inte mer än Webhallens vanliga priser i och med att Åhlens har ganska höga priser som ex. var sopbilen nersatt till 169kr på Åhlens (från 249) det är vad den kostar på Webh. som normalt pris.

/ByggareDan

lindyhep

Citat från: Sirre skrivet 31 december 2012 kl. 04:40
Citat från: ByggareDan skrivet 30 december 2012 kl. 17:05
Blev en liten brandatv för 29:- på Åhlens när jag gick ner på stan (Uppsala)

/ByggareDan

Vad tusan!
Jag var ju där senast i lördags och inte såg jag att det var någon bra rea! :(

Nä, precis som ByggareDan skriver så är det inte att betrakta som nån bra rea på Åhlens. Det man kan hoppas på är väl att de om ett tag kör 3 för 2 och ev. ännu lägre lite senare ändå OCH att det då finns nåt intressant kvar.
(Förra året var det väl 3 för 2 på alla Åhlens och sen var det en del Åhlens som sänkte till halva.....eller om alla gjorde det bara i olika takt.)

Joge

Citat från: marpe skrivet 28 december 2012 kl. 11:23
Citat från: lindyhep skrivet 27 december 2012 kl. 00:15
Jag har 2 av 6 liggande på utlämningsställe. De andra 4 vet jag inget mer om......
De kommer väl så småningom skulle jag tro. Förra vändan kom inte heller alla samtidigt.
.......
Fick mejl från cdon. Kalendern är slut hos leverantör. Oviss leveranstid.
Hoppas att ordern inte stoppas helt.

Fick detta tråkiga besked från CDon idag.

"Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig."

"Följande produkter har strukits från din order:
1021029570   LEGO - Adventskalender -"

Det gällde visserligen bara 1 kalender, men ändå...

Brickchaser

#3395
Jag fick samma besked jag också.
Hade beställt 3st city kalendrar och fick 2st.

zingoalla

Samma meddelande här. Vi beställde 10 st och fick totalt bara 4 stycken...  >:(
50kr rabattkod funkar väl men känns väldigt snopet.  :'(

ByggareDan

Var kanske inte så konstigt att kalendrarna tog slut (jag köpte 2SW +1 city), var ju en rätt kraftig anstormning härifrån, tror inte CDON hade räknat med genomslagskraften från olika forum.
Lär väl gått iväg mellan 3-6 till varje köpare gånger lågt räknat 15-20 köpare bara från Swebrick dvs.
3*15=45st
6*20=120st

Så 100 extra kalenderbeställningar på ca 1dag var nog inte med i CDON's beräkningar.
Om inte annat så syns det väldigt tydligt på Amazon när det har gått ett tips här och 4-5st svarar omgående att dom har handlat sen tjoff ökar priset.

Hoppas att ingen blev helt utan kalender.



/ByggareDan

marpe

Jag missade också 6 kalendrar, eventuellt fler.

Vibora

Köpte The LEGO ideas book på amazons boxing day deals som slutar idag. För att få fri frakt "råkade" det slinka med ett Battle of Helm's deep.  ::)

Majkel

Yeehaaa  Då har jag gjort mitt helt första köp utan att skylla på barnen... och dessutom första ordrarna på BL. 1898 items -här ska byggas hus a´la hounted house. Tjohoo

Får väl passa på att tacka jesperallen för att han visade mig denna nya sköna värld, Tackar!

Jesperallen

Citat från: Majkel skrivet 02 januari 2013 kl. 00:10
Yeehaaa  Då har jag gjort mitt helt första köp utan att skylla på barnen... och dessutom första ordrarna på BL. 1898 items -här ska byggas hus a´la hounted house. Tjohoo

Får väl passa på att tacka jesperallen för att han visade mig denna nya sköna värld, Tackar!

Det var så lite så :) får själv tacka för gott lyssnande när man tjötat om sin hobby.
Kul att se att du hittat hit! Också kul med en nära vän som delar ett stort intresse.

ByggareDan

Köpte Tjuvarnas gömställe för 400:- på BR-leksaker i Uppsala, fick sista setet.  ;D
Ord. pris var 549:- sen nersatt till 449:- kollade på det då, men slog till nu när det var nersatt  till 400 jämnt.
Ville ju ha mig en björn  :D.

Kanske kan finnas kvar på nån annan BR affär, eftersom priset var ganska så ok.

/ByggareDan


Pekblom

Citat från: Joge skrivet 01 januari 2013 kl. 13:25
Fick detta tråkiga besked från CDon idag.
Är det jag som är kostig som är glad för den jag fick för 19kr  :D och inte deppar för de jag inte fick?  :o

AndersI

Jag är fullt nöjd med den jag fick för 49:-

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.