Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Huvudfoting

Ett medlemskap på denna sida betaldes precis!

Har hänt här sporadisk i typ ett år och vill ju såklart bidra till att sidan hålls uppe. Sen lockar ju även LUGBULK, kommer kanske inte beställa - men jag vill ju kika in bakom kulisserna och se hur dte går till ;)

/W

Illuwatar

Hämtade ut ett paket från Amazon med en intressant bok...: http://nostarch.com/technicbuilder
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Laddade hem en liten praktisk Androidapp som hjälpte mig hitta lite spartaner och ett par andra trevliga figurer på Barnens Hus ;)

Lews

I dag har jag kompromissat med mig själv för att kunna beställa bitarna till mitt modulära polishus.
Botten- och takvåningen fick bli i tan istället för sand blue av kostnadsskäl, men det blev snyggt ändå.  :)
Det hela resulterade sedan till en stor PaB order och fyra mindre till halvstora ordrar från BL.

Stigge72

Fyra soldater för 5:- styck, och en jeep på köpet.
Några minufigurer, 24:90, icke-serie 8: 5 för 99:-
Heroica Valduk (en av de som var halva priset).

Allt på barnens hus i Borlänge.

Jesperallen

Förköpte mig lite på grå bitar på BL i dag, fick inte heller med allt det jag behövde. Får fjäska med frun så jag kan lägga en order till så jag får ihop det sista ::)

Barbaroux

Jag köpte se SW-kalender på Åhlens för 169 kr och en citykalender på ICA Maxi för 99 kr. Var lite sur först då Åhlens hade slut på sina citykalendrar som de sålde för 119 kr men det löste sig ju bra till slut i alla fall. Nu slipper jag dela kalendrar med barnen :D.

ByggareDan

Köpte Duplo's haj 5336c01 (han såg ju så ensam och snäll ut) för 45kr på helping hand här i Uppsala, tanken var att låta den ingå i en framtida hamn, men blir nog svårt och bygga in snyggt i.o.m dess storlek är ju stor som en baseplate 16x32 och runt 9 hög i kroppen o ca: 14 med fenan.

Kanske ha den på bryggan med nån ställning runt och några stolta fiskare som dragit upp storfångsten.

Har även beställt 3 set Monsterfighters




Tanken är att köpa på sig hela Monsterserien inklusive Haunted House.

/Dan

ByggareDan

Satt och klurade lite på hur jag skulle göra med min nya haj, när jag insåg att jag saknar ju en fiskare med fiskespö, då kom jag på att det kan ju inte skada att "bara titta" på Bricklink, helt plötsligt var jag reggad där och köpte fiskaren i serie3 slank med en Frodo cooking
och en till Monsterfighters .

Så min följdfråga måste då bli, hur gör man för att det inte ska skena iväg på BL? (kan ju bli dyrt)
Det finns ju så mycket bra och ha där (+ en hel del vill ha).

/ByggareDan



Barbaroux

Citat från: ByggareDan skrivet 01 december 2012 kl. 22:07

Så min följdfråga måste då bli, hur gör man för att det inte ska skena iväg på BL? (kan ju bli dyrt)
Det finns ju så mycket bra och ha där (+ en hel del vill ha).


Enda sättet är väl att aldrig registrera sig på BL. Tror vi alla känner till problemet. För egen del så vill man ju gärna maximera sitt inköp för att utnyttja fraktkostnaden på bästa sätt.

ByggareDan



Känns ändå lite skönt att man inte är ensam om problemet  :o att det kan bli dyrt,  :-\  är ju klart att det gäller att tänka på vikten för att hamna "rätt" i fraktkostnad.

/ByggareDan

Gideon

Blev ett (40 % rabatt), ett till (29 % rabatt) och lite annat smått från brittiska Amazon.

ByggareDan

#3312
Mmm tack för tipset om slottet Gideon, blev ett sånt för mig också.  :D

Kom på att jag köpte 3st. serie 6 gubbar idag också.

Första jag öppnade var den grå Alien, bra den hade jag inte.
Andra jag öppnade var också en grå Alien.
Tredje jag öppnade var ju lite otippat en grå Alien.  :o

/ByggareDan

mechamike

#3313
haha.. jag greppa 6 stycken påsar på Ica sist utan att klämma (5 var samma) har mer tur med det än känna färg..

Edit (Flamencotjejen)
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 05 december 2012 kl. 12:09
haha.. jag greppa 6 stycken påsar på Ica sist utan att klämma (5 var samma) har mer tur med det än känna färg..
Sedan beror det kanske lite på vilken det var 5 av. ;)
Själv har jag inte så många i de senare serierna, så jag är mer intresserad av att ha de jag inte har.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.