Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Citat från: Magnus den store skrivet 26 mars 2012 kl. 00:38
Lite classic castle-torsos och diverse smått och gott i gammelgrått. Jag har en idé på en moc som, pga tidsbrist, inte lär bli av än på ett tag, men jag kan iaf köpa delarna.

Finns alltid tid för lite castle-mocs, sömn är totalt överskattat....

Citat från: k3kka skrivet 25 mars 2012 kl. 19:59
Tjo.

Första posten på detta forum :)

Då får man passa på att hälsa dig välkommen och hoppas att du ska trivas här!

Swe_mckvack

Citat från: Technic skrivet 25 mars 2012 kl. 20:12
Köpte Unimog U400 (8110) igår på Bo Ohlsson i Tomelilla, för 1199:-.

Vilket jag tyckte var ett riktigt bra pris. :)

Blev 4st för mig, var plannerat att kör part-out och sälja bitarna men det hade jag inte mage till.
Så nu har jag plötsligt 6st, planen är väl att det ska byggas något stor med många hjul snart.
Har ett mindstorms projekt just nu så storbygget får vänta.

Stigge72


micke

Fick precis hem ett av mina två
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Svartkrut

Har idag återigen tagit en tur till Brixit i Örebro och denna gång blev det en 10188 Dödsstjärnan, lite minifigs och några set med friends. Dödsstjärnan ska sonen få då han fyller 9 år i påsk. Ser fram emot att få se hans reaktion. Har jag tur får jag hjälpa honom lite med bygget.  ;D

TheFritz

Citat från: Svartkrut skrivet 26 mars 2012 kl. 16:27
Har idag återigen tagit en tur till Brixit i Örebro och denna gång blev det en 10188 Dödsstjärnan, lite minifigs och några set med friends. Dödsstjärnan ska sonen få då han fyller 9 år i påsk. Ser fram emot att få se hans reaktion. Har jag tur får jag hjälpa honom lite med bygget.  ;D

Har vart sugen på att köpa den ett tag. Vet du om dom har fler och det viktigaste, hur mycket tar dom för den? Vet att dom tog 3000 för dom för typ 6-10 mån sen, då skulle jag slagit till, nu är de nog dyrare?

Fick däremot hem min Tower bridge 10214 idag :)

monoton

Blev en 4434 till sonen i namnsdagspresent, modifierad och klar med V8:a och tippbar hytt :)

Illuwatar

F1-säsongen har börjat så det blev en ...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

k3kka

Citat från: Swe_mckvack skrivet 26 mars 2012 kl. 08:06
Blev 4st för mig,


Attans att man bor så långt bort från den affären då D: du har inte lust att eventuellt sälja vidare en sådan till mig :)

Cheers K3kka

Swe_mckvack

Citat från: k3kka skrivet 27 mars 2012 kl. 08:28
Citat från: Swe_mckvack skrivet 26 mars 2012 kl. 08:06
Blev 4st för mig,


Attans att man bor så långt bort från den affären då D: du har inte lust att eventuellt sälja vidare en sådan till mig :)

Cheers K3kka

Tyvärr är dom redan öppnade och sorterade bland alla andra bitar.
Om jag kommer förbi där igen så ska jag köpa några som jag kan dela med mig av. Tyvärr tror jag att frakten gör att det inte blir så mycket billigare om det måste skickas.
Kostar "bara" 1433 inkl frakt att på nätet.

Svartkrut

Citat från: TheFritz skrivet 26 mars 2012 kl. 16:31
Citat från: Svartkrut skrivet 26 mars 2012 kl. 16:27
Har idag återigen tagit en tur till Brixit i Örebro och denna gång blev det en 10188 Dödsstjärnan, lite minifigs och några set med friends. Dödsstjärnan ska sonen få då han fyller 9 år i påsk. Ser fram emot att få se hans reaktion. Har jag tur får jag hjälpa honom lite med bygget.  ;D

Har vart sugen på att köpa den ett tag. Vet du om dom har fler och det viktigaste, hur mycket tar dom för den? Vet att dom tog 3000 för dom för typ 6-10 mån sen, då skulle jag slagit till, nu är de nog dyrare?

Fick däremot hem min Tower bridge 10214 idag :)

Vet inte om de har fler hemma men det går ju att kolla upp. Jag ringde i förväg och lade undan den så jag inte åkte i onödan. Dödsstjärnan tog de 4199 kr för. Själv betalade jag dock en liten del av det hela då hela släkten gick ihop om den presenten.

micke

Fick idag hem ett efterlängtat set nämligen , är så nöjd. Helt i original förpackning inklusive den yttre numrerade kartongen
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Kwagge

Citat från: Illuwatar skrivet 27 mars 2012 kl. 08:26
F1-säsongen har börjat så det blev en ...

Fel bil ju!  ;)

Annars är jag nöjd själv!

lindyhep

Nu har jag inhandlat mitt första Friends-set. Emmas designstudio (heter den väl) blev det på CityGross när de nu tillfälligt sänkt priset en aning.)
Den skall stå i mitt syrum såklart :)

Magnus den store

Jag gjorde min hundrade BL-beställning idag. Galet! Som så många gånger förr var det mf och mf-delar för hela slanten. Bland annat ett mörkblått och ett mörkgrönt huvud till mina miniquins.

Citat från: Jesperallen skrivet 26 mars 2012 kl. 01:29
Finns alltid tid för lite castle-mocs, sömn är totalt överskattat....
Jo, det är ju det. Har redan flyttat ner sömnen till förmån för jobbet. Sen har en annan i hushållet degraderat den till förmån för renoveringsjobb. Jag blev inte ens tillfrågad.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.