Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

5 st minifigurer på ICA Maxi i Partille: hockeyspelare, fiskare, kimono, rappare och en viking (som jag nog byter bort vid tillfälle)

Linus Damberg

Mitt första friends set nr 3931 :D
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

styrbjörn

Fyra minifigs från serie tre: 2 st gorillor, 1 alv och 1 indianhövding- letade igenom alla påsarna  :P

Harry Coma

Citat från: bileam skrivet 12 mars 2012 kl. 14:37
5 st minifigurer på ICA Maxi i Partille: hockeyspelare, fiskare, kimono, rappare och en viking (som jag nog byter bort vid tillfälle)

Fanns det något annat matnyttigt där? Skulle tagit en sväng idag, men det vart trädgårdsarbete istället..

bileam

Citat från: Harry Coma skrivet 12 mars 2012 kl. 18:26
Citat från: bileam skrivet 12 mars 2012 kl. 14:37
5 st minifigurer på ICA Maxi i Partille: hockeyspelare, fiskare, kimono, rappare och en viking (som jag nog byter bort vid tillfälle)

Fanns det något annat matnyttigt där? Skulle tagit en sväng idag, men det vart trädgårdsarbete istället..
Tror att resten var på ordinarie pris, kollade inte jättenogrant. Om det är något speciellt du undrar över kan jag svänga förbi och kolla idag, skall ändå till Partille och besikta bilen...

Harry Coma

Citat från: bileam skrivet 13 mars 2012 kl. 11:37
Citat från: Harry Coma skrivet 12 mars 2012 kl. 18:26
Citat från: bileam skrivet 12 mars 2012 kl. 14:37
5 st minifigurer på ICA Maxi i Partille: hockeyspelare, fiskare, kimono, rappare och en viking (som jag nog byter bort vid tillfälle)

Fanns det något annat matnyttigt där? Skulle tagit en sväng idag, men det vart trädgårdsarbete istället..
Tror att resten var på ordinarie pris, kollade inte jättenogrant. Om det är något speciellt du undrar över kan jag svänga förbi och kolla idag, skall ändå till Partille och besikta bilen...

Tack så mycket, men det var bara om du hade lagt märke till något.
Men jag antar att du hade skrivit det då.. ;)

Fanns det mycket minifigs kvar när du var där..?

Skafte

La just min första telefonbaserade BL-beställning. Alltså bara i surfmobil. Det tog ett tag, men vad gör man när man inte orkar flytta datorn till byggrummet?  :o

mechamike

Skaffar pekplatta? ( säger jag som wap.ar in det här)
?

tellblom

Citat från: Harry Coma skrivet 13 mars 2012 kl. 12:01
Citat från: bileam skrivet 13 mars 2012 kl. 11:37
Citat från: Harry Coma skrivet 12 mars 2012 kl. 18:26
Citat från: bileam skrivet 12 mars 2012 kl. 14:37
5 st minifigurer på ICA Maxi i Partille: hockeyspelare, fiskare, kimono, rappare och en viking (som jag nog byter bort vid tillfälle)

Fanns det något annat matnyttigt där? Skulle tagit en sväng idag, men det vart trädgårdsarbete istället..
Tror att resten var på ordinarie pris, kollade inte jättenogrant. Om det är något speciellt du undrar över kan jag svänga förbi och kolla idag, skall ändå till Partille och besikta bilen...

Tack så mycket, men det var bara om du hade lagt märke till något.
Men jag antar att du hade skrivit det då.. ;)

Fanns det mycket minifigs kvar när du var där..?

Jag var där idag och köpte 5 påsar och det fanns en del kvar (ca 100 skulle jag tro)
Köpte även ett Friends set eftersom dottern bara ville ha det  (blev lite putt på att Friendsfiggarna är längre än en miunifig) annars mycket skoj

/M

Skafte

Citat från: mechamike skrivet 13 mars 2012 kl. 19:19
Skaffar pekplatta? ( säger jag som wap.ar in det här)

Ja... Men det tar ännu längre tid. Att skaffa en, alltså.

Harry Coma

Citat från: tellblom skrivet 13 mars 2012 kl. 19:30
Jag var där idag och köpte 5 påsar och det fanns en del kvar (ca 100 skulle jag tro)
Köpte även ett Friends set eftersom dottern bara ville ha det  (blev lite putt på att Friendsfiggarna är längre än en miunifig) annars mycket skoj

/M

Najs, tyvm..
Hoppas kunna ta en sväng imorrn.. :)

hersa

Idag har jag handlat lite diverse Lego på Walmart i Austin, Texas. Varför kan inte Lego vara så här billigt i Sverige?!  ;D

mechamike

För att Svenskar är för dåliga på att köpa MEGABLOCKS!! :o  Skulle Svenska föräldrar vara mindre märkessnobbar och välja Sluban, Byggis (finns dom kvar?) och Megablocks i större utsträckning skulle Lego ha konkurrenter på hyllorna i butiken och vara tvungna att anpassa prisbilden..  Även om Lego i Sverige profilerar sig som kvalitetsval genom att hålla ett högt pris (samma trick som fick Hästens sängar att gå från konkurs till framgång) så skulle de nog vara tvunga att anpassa sig om försäljningen svek..

?

Gray

Svaret jag fick av LEGO själva var ju att svenskar är alldeles för välmående ekonomiskt så vi "ska" helt enkelt betala mer.


Hursomhelst, la just nyss min första "riktiga" BrickLink-order på närmare 500 bitar av alla olika slag. Har beställt enstaka set förut, men aldrig bit för bit.

La även en beställning hos LEGO.com.. Ett rabatterat Atlantis-set och lite Pick a Brick som BL-butiken inte hade.

Entropique

Jag har aldrig stött på något olösligt problem när jag har handlat på BrickLink, men det känns i alla fall inte rimligt att betrakta beställningsdatum som köpedatum. Jag gör därför som jag gjort förr, och talar om vad jag tagit emot idag:

En liten låda (), 800 3068b i två färger och två av de nya mindre ugglorna.

Frakten var gratis och jag fick nästan hela kostnaden för att försäkra den i rabatt. Säljaren har tydligen inte alltför stora behov av att få vara ifred.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.