Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ogel

^^ Folk är rädda om sitt ebayrykte så du behöver nog inte va orolig.. Aldrig blivit blåst på ebay o har handlat 100 gånger eller nåt.. Är faktiskt mer orolig o handla på Tradera

Tobbe Arnesson

Citat från: Record skrivet 13 januari 2012 kl. 21:28
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 13 januari 2012 kl. 09:29
Tre stycken LEGO Basic Bricks Deluxe på Åhléns "tre reavaror för två"-kampanj. 1 950 klossar för 358,- kändes som ett rätt OK pris.  :D

De hade lite annat smått och gott också men jag hade inte så mycket tid att fundera på.

Har dom lego på Åhlen i stan?

Japp!

Var tillbaka igår och tog en till och två (tror jag det var). Det skulle kosta 179 + 89 + 0 = 268,- men kassörskan trodde det var tre st 5576 så priset blev 178,-. Jag var jättesnäll konsument och påpekade att den i botten inte var samma utan dyrare, men la till att jag gärna betalade 178,- ändå. Det var en arbetstrött kassörska som lät mig ändå betala 178,-.  ;D

Nu har de slut på de rena klosslådorna, men det fanns två mellanstora Ninjagonånting, en massa små creatorset i plastask och en bunt små slottset - tittade inte så noga. Fanns även någon City rymdvariant.
Blogg: Robotkampen

Pekblom

Vi fick hem en BLmed x110c01 Pearl Dark Gray, Kanoner och andra bitar för att förlänga och full bestycka Black Pearl och Queen Anne. Nästan larvigt att sänd med så få kanoner som det var.
Det kom även ett paket med stickers så att Queen Anne kan få utsmyckning på båda sidorna av kanon portarna. Original har det ju bara utsmyckning på "fel sida".

Record

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 januari 2012 kl. 11:44
Citat från: Record skrivet 13 januari 2012 kl. 21:28
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 13 januari 2012 kl. 09:29
Tre stycken LEGO Basic Bricks Deluxe på Åhléns "tre reavaror för två"-kampanj. 1 950 klossar för 358,- kändes som ett rätt OK pris.  :D

De hade lite annat smått och gott också men jag hade inte så mycket tid att fundera på.

Har dom lego på Åhlen i stan?


Japp!

Var tillbaka igår och tog en till och två (tror jag det var). Det skulle kosta 179 + 89 + 0 = 268,- men kassörskan trodde det var tre st 5576 så priset blev 178,-. Jag var jättesnäll konsument och påpekade att den i botten inte var samma utan dyrare, men la till att jag gärna betalade 178,- ändå. Det var en arbetstrött kassörska som lät mig ändå betala 178,-.  ;D

Nu har de slut på de rena klosslådorna, men det fanns två mellanstora Ninjagonånting, en massa små creatorset i plastask och en bunt små slottset - tittade inte så noga. Fanns även någon City rymdvariant.


Det vara bra att veta, om man är framåt nått framöver.

För det där småkrafset du nämner lär det inte bli aktuellt med en 12 mils resa.
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

Jag petar in
"Vad köpte din mamma för lego åt dig idag"

Hon köpte en för 49 och en för 99 coop i norrköping hade dem på rea. jag blev så glad så jag tänkte åka in idag o köpa på mig lite mer 7187 men de var slut. fanns dock många 6918 kvar...

Tobbe Arnesson

#2345
Hoppsan, råkade visst beställa lite monorail från Tyskland.

Monorail Accessory Track




Monorail Transport Base





Har i flera år varit sugen men har bara hört att det är dyrt, aldrig riktigt undersökt priserna. Hittade lite lösa monoraildelar när jag beställde från BL senast och då slog det mig att det kanske är billigare att köpa de unika delarna löst.

Gick igenom de olika Monorailseten samt hur mycket räls de har, 6991 verkade vara bäst ur ett MOC-perspektiv. Räknade vad delarna kostade löst och plötsligt var det kompletta setet med kartong och instruktioner inte så blodigt dyrt (skygglappar på). Samma BL-butik hade även 6347 tillbehörspaket, lika bra att slå till när man ändå ska betala frakt tänkte jag...

Edit: 1994 när setet kom låg det på US$ 178. Enligt en sida jag hittade låg dollarn på 7,8 i juni 1994 så SEK 1 388. Enligt SCB motsvarade den summan då 1 758 idag. Jag har alltså sparat typ 250,- på affären. ;D
Blogg: Robotkampen

Record

Har nu fått min första beställning från Bricklink, ;D handlade av Brickdom ca 1kg, och jag är mycket nöjd, skicket på bitarn är i det närmaste i nyskick, dessutom snabb leverans, blir fler köp.. :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

Citat från: Record skrivet 17 januari 2012 kl. 18:57
Har nu fått min första beställning från Bricklink, ;D handlade av Brickdom ca 1kg, och jag är mycket nöjd, skicket på bitarn är i det närmaste i nyskick, dessutom snabb leverans, blir fler köp.. :)

Oj, nu är du en till av oss legoknarkare! nu blir det snabbt en nedåt gående spiral i fördärvet! härligt!!! :D

Record

Citat från: de Gothia skrivet 17 januari 2012 kl. 19:09
Citat från: Record skrivet 17 januari 2012 kl. 18:57
Har nu fått min första beställning från Bricklink, ;D handlade av Brickdom ca 1kg, och jag är mycket nöjd, skicket på bitarn är i det närmaste i nyskick, dessutom snabb leverans, blir fler köp.. :)

Oj, nu är du en till av oss legoknarkare! nu blir det snabbt en nedåt gående spiral i fördärvet! härligt!!! :D


Ajajaj, första tecknet på missbruk är väl att man förnekar ??? :)

Lova att inte säga nått åt dom andra, men jag har redan en beställning som ligger vid en annan BL:are :D.
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

preecis! hur du än försäker förklara dig så vet vi andra vad som väntar!  ;)

Duchessa

Fick hem min första Modular Building: Fire Brigade. Vilket set! Jag har inte tid att bygga det förrän till helgen (bokslut på jobbet), men då har jag ju något att se fram emot till helgen :)

Väntar också på att min Bricklinkbeställningar med bitar till mitt Market Street ska börja trilla in.....

Magnus den store

Citat från: Record skrivet 17 januari 2012 kl. 18:57
Har nu fått min första beställning från Bricklink, ;D handlade av Brickdom ca 1kg, och jag är mycket nöjd, skicket på bitarn är i det närmaste i nyskick, dessutom snabb leverans, blir fler köp.. :)
1 kg från USA? Så mycket vågar jag inte beställa från utanför EU. Jag har åkt på moms, tullsatsen och importdeklarationsavgiften alldeles för ofta för att det ska löna sig. När jag beställer från ett icke EU-land försöker jag hålla mina inköp till december när Posten har extra mycket att göra. Gratulerar till ett lyckat köp.

Själv har jag några paneler, jumpers, torsos och gula huvuden på ingång. Flesh-figurer kostar mig skjortan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Record

Citat från: Magnus den store skrivet 17 januari 2012 kl. 21:35
Citat från: Record skrivet 17 januari 2012 kl. 18:57
Har nu fått min första beställning från Bricklink, ;D handlade av Brickdom ca 1kg, och jag är mycket nöjd, skicket på bitarn är i det närmaste i nyskick, dessutom snabb leverans, blir fler köp.. :)
1 kg från USA? Så mycket vågar jag inte beställa från utanför EU. Jag har åkt på moms, tullsatsen och importdeklarationsavgiften alldeles för ofta för att det ska löna sig. När jag beställer från ett icke EU-land försöker jag hålla mina inköp till december när Posten har extra mycket att göra. Gratulerar till ett lyckat köp.

Själv har jag några paneler, jumpers, torsos och gula huvuden på ingång. Flesh-figurer kostar mig skjortan.

Nej det är en svensk affär, mjukstartar..  ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Citat från: Record skrivet 17 januari 2012 kl. 21:57
Nej det är en svensk affär, mjukstartar..  ;)
Jaha, jag trodde du menade Brickdom Parts från Ohio. I min värld är 1 kg inte en mjukstart. Det är en överdos. Jag har nog aldrig ens kommit upp i ett halvt kilo, fast då är det mest minifigurer och sådana delar som jag handlar. Mitt senaste köp är på ynka 92 gram.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Record

Citat från: Magnus den store skrivet 17 januari 2012 kl. 22:05
Citat från: Record skrivet 17 januari 2012 kl. 21:57
Nej det är en svensk affär, mjukstartar..  ;)
Jaha, jag trodde du menade Brickdom Parts från Ohio. I min värld är 1 kg inte en mjukstart. Det är en överdos. Jag har nog aldrig ens kommit upp i ett halvt kilo, fast då är det mest minifigurer och sådana delar som jag handlar. Mitt senaste köp är på ynka 92 gram.

Tänkte nog mest på vart jag handlade, har ju inte ens Paypal eller IBAN, men skall kolla upp hur det funkar.

Ändå var han snäll nog att tala om före så jag kunde pruta bort 60 gr, annars hade jag åkt på högre fraktkostnad,  hade ingen lust att lägga till bitar upp till 2kg :)

Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.