Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Aqualize

#1710
Hade ju tänkt rensa upp här hemma innan man gjorde unimogbeställningen. Men icke! Det är ju iofs inte så långt till födelsedagen heller och man är ju gammal nog att födelsedagen är då man "får" köpa saker åt sig själv. När man var liten skulle man "få" saker istället...
Unimog U400. Har haft ögonen på , den som kallas "hävare". Jag förstår verkligen inte hur de kommit på den översättningen. Och en terrängbil bara för att det var rätt så billigt.
Får ju paketet nästa vecka så man har ju hela helgen på sig att röja här hemma :)

El Dingo

Citat från: Illuwatar skrivet 03 augusti 2011 kl. 21:55
BL-ordrar börjar sakta droppa in för den kommande . Allt är beställt, endast en order från supporten hos Lego återstår att få konfirmerad.

Även jag planerar till att samla in till denna i höst, då i bley nyanserna. Skulle vara intressant och veta vilka bitar av setet du beställde av LEGO?

Illuwatar

Finns det ett smidigt sätt att dela med sig av en Wanted-lista på BL? Alla delar beställda från Lego har jag i en sådan, för att hålla koll...

Vissa bitar, framförallt till de stora motorerna, tar jag därifrån. Samt en del av plattorna. Och de två runda bollarna som ska sitta på kommandobryggan. Det som avgjorde detta var tillgängliheten på BL (få antal, högt pris och beställningar från USA).


Leveranser från BL-ordrar har börjat komma in nu och de sorteras upp vartefter de dyker upp...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Hassel


Kwagge

#1714
Mitt inköp på bilden.. Allt egentligen till barnen fast jag SKA ha nöjet att bygga Creator huset... :D

Moddeman köpte en del med... Vi får se om han erkänner sina inköp... ;D

Skrytsson

Håller på att färdigställa ett par MOC-projekt och är mitt i inköpandet av bitar från BL. Medan ganska många butiker har ansenligt höga fraktkostnader, så tillämpar ManGioBricks det omvända - inte nog med att frakten är gratis - de ger mig också tillbaka 10 % av det belopp jag har köpt för  :D Världsklass!

Illuwatar

Kan bara hålla med - har använt ManGioBricks vid varje UCS-projekt, nu senast för 10030...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Aqualize

Precis slängt iväg två bricklinkbeställningar. Ska bli massa larvband nu har jag fått för mig. Vet inte vad jag ska ha det till men köpte 240 stycken, har redan 76 från 8043 grävmaskinen. Tillhörande drivhjul och avlastningshjul som ska och lite annat kraffs följde med.
Kanske ska man bygga sig något och göra gummisnoddstricket så det får bra framkomlighet

Peewit

Fick hem en lite udda bricklink-beställning idag. Med i leveransen fanns 72st 87994 Black Bar 3L Lightsaber Blade. Det är väll inte en överdrift att det hade varit liiiiiiite svårt att få ihop dem om inte bricklink fanns...  :)

Pekblom

#1719
Köpte två 8403 City House till frugan. hade egentligen tänkt hoppa över det huset för de föreföll lite tråkigt och dyrt men för 280kr st kunde jag inte låta bli det blir väll ca 75öre biten?
redigerat: skrev fel pris först

tonni219

Citat från: Pekblom skrivet 10 augusti 2011 kl. 20:02
Köpte två 8403 City House till frugan. hade egentligen tänkt hoppa över det huset för de föreföll lite tråkigt och dyrt men för 230kr st kunde jag inte låta bli det blir väll ca 60öre biten.

Vart hittade du 8403 till det priset?

Pekblom

Citat från: tonni219 skrivet 10 augusti 2011 kl. 20:21
Vart hittade du 8403 till det priset?
skrev det i Tips om prisvärt Lego men leksaksbutiken Märsta var det.

Sirre

#1722
Citat från: Pekblom skrivet 10 augusti 2011 kl. 20:02
Köpte två 8403 City House till frugan. hade egentligen tänkt hoppa över det huset för de föreföll lite tråkigt och dyrt men för 230kr st kunde jag inte låta bli det blir väll ca 60öre biten.

Oj! Det där settet har jag jagat ända sen det släpptes, men inte lyckats hitta det nånstans... :(

Om någon vänlig själ som besöker butiken skulle ha möjlighet att plocka upp två st. vore det riktigt uppskattat! ;D

Entropique

Jag hittade söndagens BL-köp på min säng när jag kom hem idag.
DHL Express måste ha kikat här och bestämt sig för att försöka bättra på sitt rykte.

10193 och 10216 beställde jag. Den lilla påsen följde med på köpet.

Jag bör nog avhålla mig från att bygga dem tills jag har flyttat, men blir jag ensam hemma något i helgen blir det nog något byggt ändå.

prah

Köpte en Minifigur från Serie 4 tidigare idag. Det blev Punkaren/Hårdrockaren.
Prah

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.