Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Jugge

Citat från: Z0rk skrivet 09 februari 2016 kl. 14:33
Sprang på lite nedsatta priser på coop så blev en , en och två . Sen kom man till kassan och fick veta att man hade 5% rabatt liggandes på sitt coop kort med.  ;D

Vart va detta och hur mycket var dom nedsatta? :)

Z0rk

#5851
299:-, 349:- och 219:-

De hade även för 219:- tror jag det var.

Coop i Kållered

Lordflintstone

Kingdom chess. Den är Awsome och vilket partpack för riddar fantaster.
Hade jag haft pengar hade jag sammlat på riddare/sagan om ringen också.

byStfn

Hittade en luggsliten på BR i Täby centrum idag med 25% rabatt. Fantastiskt set för ca 550 kr!

andli

Du vill inte parta ut Biznis Kitty :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

robinnilsson403

Igår dök det upp en annons i en lokal "köp och sälj"grupp på facebook. 4,8 kilo lego för 300 kronor. Jag tvekade lite först, för plötsligt får man massa megablocks och annan skit, men efter lite betänketid slog jag till.

Det första jag ser i påsen när jag öppnar den är en vit 44511. Efter en liten stund dyker även större delen av elephant1c02 upp i ett stycke. OCH elefanten är komplett! Bara den täcker upp större delen av inköpspriset. Så igår började jag och en vän bygga lite av , men både korten och den stora kulan fattades.

verkar vara ganska komplett, men först var jag nära att sortera ut den där stora röda kroppen som MB. Det finns någon Johnny Thunder minifig kvar, så något mer är det i den serien.

Det var även väldigt mycket lila i påsen, och det visade sig vara en näst intill komplett (dock saknades en lila slope, 2 fönster, chauffören och hjulen). Finns en i liknande skick på BL för typ 300kr.

Flera 3754pb03 avslöjade att det även fanns med ett i påsen! Men tyvärr saknades Fawkes och basilisken.  :(
Jag är även ganska säker på att det finns en med. :)

Nu är det nog om gårdagen. Idag blev det en promenad till en väldigt rotig butik. Det finns det mesta, och paret som driver den vet exakt var de har allt (sambon frågade efter Knex som producerades 1999 - i den gången, halvvägs ner på vänstersidan). De har även lego. Både nytt och gammalt. Jag hittade bland annat något set med Lego Racers från 2003. Det mesta är dock från de senaste 5 åren (LoTR, Hobbit, Atlantis, Knights kingdom, Toy story, city, technic, lone ranger, osv...). Efter ett tag i den hyllan kollade jag vidare i butiken och fick syn på lite Scalextric-bilar i ett låst glasskåp. För att se bättre flyttar jag lite bråte som står i vägen, och då ser jag det. En från år 2000, helt oskadad i sin originalförpackning. 219 kronor! Det är då jag märker att det finns en till... Snittet på BL de senaste 6 månaderna ligger på nästan 320 kronor på 11 sålda, och till salu finns det 27st, med ett snitt på 500 kronor!

Idag och igår var det bra dagar. Imorron är det jobb, sedan tvätt av begagnade delar som gäller. :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

pehter aka ibbe

Av någon anledning har den lokala Ica Maxi haft ståendes i en hylla för 599:-, har funderat några veckor varje gång det har varit veckohandel utan att komma till skott.
När Ica nu kör 25% på Lego passade jag på att svänga förbi innan jobbet och plockade den sista, 449 är ok pris  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

BeardedNerd

Har kört några vändor på Bricklink för att få ihop lite grejer jag vill bygga. Hade äntligen, trodde jag, hittat ett komplement till mina andra ordrar så det inte skulle behöva bli så många fler, och bara småbeställningar. Men så ser jag att jag måste handla för 210 kr på det stället. Suck.


Z0rk

Idag hittade jag för 699:- och för 249:- på Coop i Kållered så det var  ju bara att slå till :)

andli

hittade den för typ 1100 SEK på LW idag
Och blev en WallE för 299DKK
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Z0rk

Sprang på en idag för 679:- så fick bli ett köp.

BeardedNerd

Igår köpte jag . Riktigt snyggt litet set, många spännande delar i nya färger och massvis av lekmöjligheter.

De nya babydrakarna är sanslöst komplexa i gjutningen också. Jag har ingen aning om hur de får till det.

swedish_kitsune

Jag har missat flertalet Metroliner med bara sekundmarginaler det senaste året, men till slut så fick jag tag på en sjysst kille som sålde sitt med låda tom :)

Självklart skall det köras på 12V motor också ;)



b0D3N

Jag var för sent ute för att knipa några av de som barnens land sålde för 999:- vid nyöppnandet, men jag köpte mig en vardera av och till altbyggartävlingen.

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 25 februari 2016 kl. 22:43
Jag har missat flertalet Metroliner med bara sekundmarginaler det senaste året, men till slut så fick jag tag på en sjysst kille som sålde sitt med låda tom :)

Självklart skall det köras på 12V motor också ;)


Grattis, riktigt snyggt tåg det där! Lådan verkar ju vara i ett förträffligt skick också!

Själv knep jag en på tradera häromdagen för 700:-
Så nära nyskick man kommer, alla klistermärken intakta och knappt en repa. Alla bitar hade förvarats i kartongen i alla år och ej blandats med annat. Dock var det lite ritat på kartongen som enda minus.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.