Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Lordflintstone skrivet 07 december 2015 kl. 22:46
Va c-3po?
Skickar det med den nu? Den vill jag ha, hur mycket skall man handla för att få den? Var det på Legoshopen eller BS?
Jag handlade på s&h varav Star Wars för 299 sek (minst 275 sek). Du märker när den läggs till.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Citat från: Magnus den store skrivet 08 december 2015 kl. 05:43
Citat från: Lordflintstone skrivet 07 december 2015 kl. 22:46
Va c-3po?
Skickar det med den nu? Den vill jag ha, hur mycket skall man handla för att få den? Var det på Legoshopen eller BS?
Jag handlade på s&h varav Star Wars för 299 sek (minst 275 sek). Du märker när den läggs till.
Tack för tipps. Var på MOS och "skaffade" en c3po. Köpte nya svävaren från nya filmen och lite annat hemligt.

Skafte

Har beställt två gånger från s@h, igår och idag. Ville ha två pepparkakshus! Det blev en Dr Who och en Wall•E som huvudattraktioner plus lite PaB för en hundring och en Skyhopper så att en 3PO hänger med också. Hade gott om VIP-poäng så det blev bara runt 900 spänn totalt. När det kommer är mindre intressant, det roliga är att köpa. Typ.

oscarswe

var ser man 3PO ja får ingen ?

TrickBrick

Fått hem några BL beställningar senaste veckan.

Snart dags att bygga något. Undrar bara vad?  ::)

Skafte

Citat från: oscarswe skrivet 08 december 2015 kl. 23:08
var ser man 3PO ja får ingen ?

Har du lagt något Star Wars för minst 275kr i korgen så skall den dyka upp. Gör den knte det kanske den tagit slut.


swedish_kitsune

Citat från: tjibynn skrivet 09 december 2015 kl. 14:59
Köpte lite Space-lego av en kollega idag  :)




http://www.ladda-upp.se/bilder/iagawxwcthqpnd/

Vill din kollega ha en ny bästa kompis? ;)

Kom en rolig sak idag i helt nyskick. inte ens en repa på bitarna eller uppvikta instruktioner.


Surf Green

#5738
Citat från: tjibynn skrivet 09 december 2015 kl. 14:59
Köpte lite Space-lego av en kollega idag  :)




http://www.ladda-upp.se/bilder/iagawxwcthqpnd/

Gött! Fantastiskt fina kartonger ser det ut som! Den där super model är man ju riktigt sugen på!

Själv har jag också kommit över lite fler fina retro set nyligen. Har köpt lite random samlingar av "vanligt folk" här omkring Helsingborg.
Den gula borgen fick jag tag i när jag skulle egentligen köpa av en ung kille men det slutade med att föräldrarna drog fram sitt gamla lego och så köpte jag det med. Alla hjälmar, visir, harnesk, sköldar och kartongen var med. Fattades bara två lansar och klistermärkena på själva borgen. Fanns även med en och en med kartong och en .

Black Falcon Fortress var med i en annan samling men där fick jag BL:a hem lite panelbitar etc för att få ihop den, fattas fortfarande flaggan dock. Enchanted Island däremot fick jag ihop 99% komplett. Var även med ett hus , verkstad   och indianläger bl.a.






Snibben2

Jag köpte ett technics 8043, den radiostyrda grävmaskinen.
Råkade slinka in på en liten Leksaksaffär nu när jag är på jobb i Danmark och råkade se lådan så set blev väl ett litet impulsköp. Vet inte om det ska vara en investering eller en julklapp till kidsen(eller en klapp till mig:-)).
Ett bra pris tror jag så den kanske sälja med för att handla ngt annat lego...har dock velat haft den länge.

Pekblom

Citat från: Snibben2 skrivet 09 december 2015 kl. 23:08
Jag köpte ett technics 8043, den radiostyrda grävmaskinen.
Råkade slinka in på en liten Leksaksaffär nu när jag är på jobb i Danmark och råkade se lådan så set blev väl ett litet impulsköp. Vet inte om det ska vara en investering eller en julklapp till kidsen(eller en klapp till mig:-)).
Ett bra pris tror jag så den kanske sälja med för att handla ngt annat lego...har dock velat haft den länge.
Litet tips om den. I början innehöll satsen en 61927c01 som inte var så bra.
Läs om det här.
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?P=61927c01&idColor=86#T=S&C=86&O={"color":86}
Om du fått en av det första kontakta TLG så sänder de dig nya.

Risgrynsgrot

Fick precis ett sms från City Gross om att "dra förmånskort och på 30 % rabatt på alla leksaker & LEGO ordinarie priser gäller tom 13/12"

Snibben2

Citat från: Pekblom skrivet 10 december 2015 kl. 00:02
Citat från: Snibben2 skrivet 09 december 2015 kl. 23:08
Jag köpte ett technics 8043, den radiostyrda grävmaskinen.
Råkade slinka in på en liten Leksaksaffär nu när jag är på jobb i Danmark och råkade se lådan så set blev väl ett litet impulsköp. Vet inte om det ska vara en investering eller en julklapp till kidsen(eller en klapp till mig:-)).
Ett bra pris tror jag så den kanske sälja med för att handla ngt annat lego...har dock velat haft den länge.
Litet tips om den. I början innehöll satsen en 61927c01 som inte var så bra.
Läs om det här.
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?P=61927c01&idColor=86#T=S&C=86&O={"color":86}
Om du fått en av det första kontakta TLG så sänder de dig nya.
Supertack.
Ska kolla det👍.
//snibben2

ByggareDan

#5743
Blev en lite beställning från BL (Eigenbrötler) på lite bra-o-ha bitar till höghuset.

Om lite drygt 4000 köp til på BL spräcks 6.000.000 transaktioner, blir det en Swebrickare som är köpare/säljare?

Mitt BLordnr. var 5.995.783


/ByggareDan

swedish_kitsune

fick hem en idag.
saknades några bitar + en å anna gulnad bit, men det skall kompletteras.
En av dom modeller som jag verkligen ville ha när jag var liten. ska köpa en också.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.