Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Köpte en 7977 Havsbottenrobot (A.K.A. Seabed Strider) på ICA MAXI Solna för ca 150kr bara för att jag tyckte det är så kul att de nya seten börjar dyka upp.
Kollade naturligtvis Internet och inser att jag som vanligt kunde "tjänat" 50kr på att beställa den via BL.. men det är det värt.


Goldmember

Citat från: Pekblom skrivet 20 december 2010 kl. 01:58
Citat från: Goldmember skrivet 19 december 2010 kl. 23:07
Jag köpte denna dyrgrip från ebay nyss.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150535741483&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Fick den för £ 350 inklusive försäkrad frakt.

Hoppas bara den kommer fram i samma skick..

/Goldmember
Då tycker jag att du ska sälja den..om du nu tycker den är så tråkig. Jag kan köpa den för en billig peng om du vill? ;-)
Helt sjukt. Har en liggande som jag fick av misstag för några år sedan (lång historia) den har hamnat längst in i ett hörn för den föreföll ganska tråkig. Lådan är rejält klämd (av mig) men oöppnad. Suck ännu en låda som man inte kan använda för att den är för "värdefull" det här är helt sjukt!

Goldmember

Citat från: Pekblom skrivet 20 december 2010 kl. 01:58
Citat från: Goldmember skrivet 19 december 2010 kl. 23:07
Jag köpte denna dyrgrip från ebay nyss.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150535741483&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Fick den för £ 350 inklusive försäkrad frakt.

Hoppas bara den kommer fram i samma skick..

/Goldmember

Helt sjukt. Har en liggande som jag fick av misstag för några år sedan (lång historia) den har hamnat längst in i ett hörn för den föreföll ganska tråkig. Lådan är rejält klämd (av mig) men oöppnad. Suck ännu en låda som man inte kan använda för att den är för "värdefull" det här är helt sjukt!

Då kan jag säga att det billigsste 10123 på bricklink i samma kondition kostar över 6000:-. Och på ebay har dessa i samma skick gått för i snitt för £ 400 + frakt. Detta det senaste året då jag följt detta set noggrant. Och de har också i 90% av fallen sålts från usa vilket kan göra priset 25% dyrare om det fastnar i tullen+ att frakten ligger på en ca 500:-

Skafte

Jag är lite glad att jag vaknade ur LEGO-mörkret innan priserna blev sådana. Köpte en oöppnad 10123 för typ 1800 för tre år sen eller så.

Igår "kom" andra halvan av en beställning från oktober från S@H. Jag fick alltså åka och hämta den i industriområdet som vanligt. Ett Dragon Knight's Battlepack (som skulle varit med i dioramat till första advent) och en Brickjournal, kul tidning!

Dessutom hämtade jag ut Brickmasterboken (SW) från Bokus (212 kr), men den snöt frun för att slå in som julklapp till mig så att hon kan köpa fler till sig  :D

de Gothia

Citat från: Skafte skrivet 21 december 2010 kl. 09:09

Igår "kom" andra halvan av en beställning från oktober från S@H. Jag fick alltså åka och hämta den i industriområdet som vanligt. Ett Dragon Knight's Battlepack (som skulle varit med i dioramat till första advent) och en Brickjournal, kul tidning!


undrar när dragons knights b.p går att köpa igen. har ju vart slutsålt länge på lego.com... :(

Pekblom

Kanske inte veckans skämt men veckan luring i alla fall.
Jag är just nu nere i Skåne och självklart nosar jag runt efter LEGO på min lediga tid efter som jag inte har lust att sitta på hotellrummet och bygga.
Jag har två gånger försökt komma in i den legendariska leksaks och cykelaffären i centrala Helsingborg utan att lyckas.
Ena gången med avpiskningen att:
-jag har stängt nu och jag har inget LEGO.
Nästa gång:
-nej har jag sagt, jag har inget LEGO, kom inte tillbaks igen.
Men den här gången kom jag in och fick tala med honom.

Han har mycket riktigt nästan inget LEGO kvar men.. han  hade nyligen hittat ett 9volts  Godståg från 1994 (AKAFreight Rail Runner) på lagret.
2146kr ville han ha för tåget, okej det va dyrt. Men kul att ha något från denna legendariska affär. Fick gå ut och föra över sonens julklappspengar (bara lånar lite) sen tillbaka och blev stående en stund med affärsägaren, självklart visade det sig vara en riktigt trevlig man och vi pratade om livet och lite om det mesta och så när jag skulle gå stoppade han mig. Han hade en liten LEGO traktor som någon skulle hämtat för länge sedan och den kunde jag få köpa en 6686 bak-lastare (AKA LEGOLAND Backhoe från 1983) i oöppnad förp. även den i MISB som det kallas. 119:- skulle han ha och det är den värd. Älskar den  :D den är inte till salu.
Underbar butik för övrigt helt tok full med leksaker men numera mycket lite LEGO. I princip ingenting kvar förutom lite DUPLO.

Myko

Åhhh 6686 är en av de första modeller jag nånsin ägde, finns bilder på mig och den när jag är 4-5 år gammal.

Köpte 8085 Freeco Speeder till mig själv i "julklapp", såg ut att ha spännande bitar. (2x1 cheese slope, 3x1 tile)

Tobbe Arnesson

Kul med en rapport från "Rasrisk"!
Blogg: Robotkampen

mechamike

ja.. du tog inga bilder från denna mytomspunna inrättning?

(jag kom på en ny tråd idé : Reserapporter från Lego Sverige,  Skildringar från olika butiker runt om i landet med vackra bilder och poetsiska beskrivningar som ett mellanting mellan ett Tv4 reseprogram och tidningen Vagabond)  :D
?

mordatre

Gick in på ICA Maxi Borås idag efter jobbet.  Under tiden jag kikade på Legot så drog de in massa kartonger från lagret och började packa upp 2011-nyheterna.  :)    Bland de första var SWbattlepacken så jag tog ett mandopack och gick. Såg inte exakt vad de hade fått in men antar att det var som de övriga Maxibutkerna.     

Bara jag som är sugen på något av pilosseten pga av att polisernas ficklampa är ett svart lightsaberhilt? Får hoppas dessa kommer i fler set eller i PaB sortimentet.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 21 december 2010 kl. 22:48
Bara jag som är sugen på något av pilosseten pga av att polisernas ficklampa är ett svart lightsaberhilt?

Kom redan år 2008 i ett Indiana Jones-set.

mechamike

Och de står med på min önskelista i LUGBULK..
?

Pekblom

Citat från: mechamike skrivet 21 december 2010 kl. 22:17
ja.. du tog inga bilder från denna mytomspunna inrättning?
Jag ville inte fotografera det kändes inte rätt och dessutom svårt, det är ofattbart rörigt och trångt.


Pekblom

Citat från: mechamike skrivet 21 december 2010 kl. 22:17
ny tråd idé : Reserapporter från Lego Sverige,
tycker det va en bra idé tvekade när jag skrev det här i den här tråden.. och nu är jag offtopick med svaret också ;-)

micke

Idag blev en riktigt riktigt bra dag
Först så blev det

7279 Police Minifigure Collection, 1 st
7285 Police Dog Unit, 2 st
7286 Prisoner Transport, 1 st

Sedan skulle jag finna julklappar, hamnade på Legoavdelningen som var väldigt urplockad för det var 20% rabatt men då uppenbarade sig en pall framför mig med Lego loggan och skinande platsfilm runt om.
Vid närmare inspektion så fann jag följande som jag köpte men det fanns en rad andra set också.

7288 Mobile Police Unit
7929 The Battle of Naboo
7931 T-6 Jedi Shuttle
8069 Backhoe Loader

Pratade med personalen och han som var ansvarig hade behövt gå hem men dem kunde säkert plocka upp det jag ville ha om jag visste exakt vilka setnr eftersom dem inte ville öppna alla.
Därefter skulle hon bara kolla att priserna var inlagda och det var dem inte. Det var då jag anade oråd att inte dessa skulle kunna köpas idag utan senare. Men hon var väldigt tjänstvillig och hade tittat i listorna och lagt in dessa seten i kassaregistret så jag kunde bara ta dem och gå till kassan.
Där blev jag överraskad då allt Lego gick in med 20% rabatt vilket jag tycker är bra på 2011 års Legoset


En mkt bra Legodag i mina ögon
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.