Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

erik1107

Citat från: Kwagge skrivet 14 januari 2015 kl. 13:36
Citat från: erik1107 skrivet 14 januari 2015 kl. 13:22
Dessutom har jag en hel del gamla 9v-tåg nedpackade hos mina föräldrar.

Eller sälja de o köpa det nya  ;)

Pfft!
Jag skulle aldrig för mitt liv sälja mitt kära gamla lego :)

greenman

kunde inte låta bli att köpa ytterligare ett godståg , behövde PF funktionerna till min Horizon Express , kändes som bara motorn och rälsen självfinansierade köpet. Fick komplettera med någon ful Friends-sats till 3 åriga dottern för att få fri frakt.

BeardedNerd

Sugen på gallerian för alla specialdelar men jag måste tygla mig. Igår beställde jag sju mindre set från Webhallen, bra priser där.

MartinAberg

Fick bli ett , men jag köpte mitt via CDON för att få fri frakt istället ;)

Legqvist

fick hem 2 kilo blandat jag köpte på Blocket. Med i lådan finns grunden till 8851 och 8849. Planerar dock inte att bygga dem. Jag äger redan den senare vilket var en rolig slump. (Länkar inte ifall strömmen går igen).

Lovlan

Idag kom 10 minifigurer från serie 13 hem på posten, är sjukt nöjd med att 9 av dessa var unika :)
Här kommer en suddig kvälls-mobil bild!


Surf Green

Citat från: Legqvist skrivet 15 januari 2015 kl. 18:31
fick hem 2 kilo blandat jag köpte på Blocket. Med i lådan finns grunden till 8851 och 8849. Planerar dock inte att bygga dem. Jag äger redan den senare vilket var en rolig slump. (Länkar inte ifall strömmen går igen).

Lustigt, jag köpte också några kilo blandat gammalt lego häromdagen och däribland låg också en, i princip färdigbyggd, ! :)
Förutom den så var där bl.a en , en , en en plus en massa annat från 80-talet och tidigt 90-tal.
Mycket roligt och nostalgiskt byggande framför mig! :)

o0ger

Köpte och plus en Series 13 Minifig på Webhallen idag. Hade ett presentkort som jag ville använda.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Var inne på Citygross idag, de hade fått in de nya seten så klämde fram en korvgubben samt köpte min första Bionicle 2015 - Tahu, Master of fire!  ;D

Record

När jag ser korvgubben tänker jag direkt på Grease, annars är nog faktiskt hantverkaren med gul,hjälm en av favoriterna.
Friskt satsat, hälften vunnet..

erik1107

Blev en runda på BL, förhoppningsvis har jag nu allt det viktigaste till min röda stuga och en bra grund för inredning och miljö.

swedish_kitsune

Citat från: Surf Green skrivet 16 januari 2015 kl. 12:33
Citat från: Legqvist skrivet 15 januari 2015 kl. 18:31
fick hem 2 kilo blandat jag köpte på Blocket. Med i lådan finns grunden till 8851 och 8849. Planerar dock inte att bygga dem. Jag äger redan den senare vilket var en rolig slump. (Länkar inte ifall strömmen går igen).

Lustigt, jag köpte också några kilo blandat gammalt lego häromdagen och däribland låg också en, i princip färdigbyggd, ! :)
Förutom den så var där bl.a en , en , en en plus en massa annat från 80-talet och tidigt 90-tal.
Mycket roligt och nostalgiskt byggande framför mig! :)

Snacka om klipp  :) säg till när du lessnat på flygplatsen och brandstationen så tar jag dom från dig mer än gärna

dildari

 Köpte Polisstationen för 35 € på Carrefour i Las palmas förra veckan, måste väl anses som ett bra pris ;D tyvärr fick inte kartongen följa med hem till Sverige

Risgrynsgrot

Var inne på en liten pittoresk leksaksaffär i Mönsterås idag, alltid kul att se vad för gamla lådor dom har. Just denna hade en och några Belville-lådor från 2008(!)

Hittade även en som jag köpte då bara de två Rohan-minifigsen går för över 200 på BL.

Tunguska

Slog till på tre stycken LEGO minifigures - Series 13 när jag var och provianterade på ICA.
Mina LEGO-byggen på flickr.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.