Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Tänk att det blev Rusta jag handlade mest julklappar från i år. Varsitt spel till barnen, 20019 till lillkusinen och så blev det ett paket till mig. ::)

Huvudfoting

27st 6556 i tan. Gissa vad jag ska med dom till ;)

Eigenbrötler

#4097
åkte in och ångrade köpet på mitt bageri jag köpte igår på rusta, knuffade in 98:- till och köpte 2 :)

stör mig dock att jag inte hann köpa winter village market, innan den utgick på S@H, jag var HELT övertygad om att den skulle finnas året ut :(
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

BrightMinds

#4098
Citat från: Eigenbrötler skrivet 19 december 2013 kl. 17:45
åkte in och ångrade köpet på mitt bageri jag köpte igår på rusta, knuffade in 98:- till och köpte 2 :)
+1

Fick hem idag så det blir lite julstämning, dock alldeles för dyr...

marpe

6 41539 i trans-medium blue på Rusta. Fick diverse andra delar på på köpet.

bileam

Föll till föga och köpte ett bageri jag med... Samt en julklapp, men inte till mig.

BeardedNerd

Jag köpte S4 Viking från Lego-butiken i Skellefteå. Sen blev det tre slumpmässiga figurer på Coop: Forest Maiden, Hippie och Bride. Jag kombinerade de båda sista till en kvinnlig hippie med extra mycket flower Power.


ByggareDan

#4102
Satt och byggde lite igår kväll och märkte att jag behövde 2st 3003 i färgen Lbg så idag tog jag cykeln till Rusta och köpte dom två bitarna för 19 kr/st ( fick ju lite andra bra och ha bitar på köpet)



/ByggareDan


BrightMinds

Idag blev det en för 199 kr på Webhallen i Täby C.

ByggareDan

Var också in på Webhallen fast i Uppsala, blev 5 serie4 och 5 serie11 minifigs fick 9 olika + en polis som dubblett, vilket får anses vara mer en bra då han i kassan gick och hämtade dom, så jag är nöjd.

Serie4 kostar nu 19kr och serie11 kostar 20kr vilket också var ett bra pris.


/ByggareDan

:::::::

Vart 5st Amazon.co.uk för 390kr inkl frakt (ingen frakt).

Magnus den store

Citat från: Jerry skrivet 26 december 2013 kl. 19:05
Vart 5st Amazon.co.uk för 390kr inkl frakt (ingen frakt).
Armébyggare? Köpte också ett gäng av det setet för några månader sedan. Gillar den typen av set förutom att jag haft liten nytta av alla Lone Rangers.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter

Impulsköpte en idag på Åhléns Karlstad för 449 kr. Kassörskan sken upp och kommenterade till sonen 6 år som var med -Du ser glad ut, ska du hem och bygga nu? Varvid han svarade att den minsann var till pappa!  ;D
Dock så bygger vi ju det mesta tillsammans, men först ska byggas klar i helmotoriserat utförande.
42006 ska nog byggas om kraftigt på sikt, eller vara mest partpack till några saker till järnvägen. Men vi måste väl provbygga först för att testa hur den funkar.

:::::::

Magnusdenstore: Jo tänkte utöka armen lite. Har ett 20tal av den gamla sorten och blir sjysst att ha lite olika uniform till typ artilleri och kavalleri.
Så om nån vill köpa 6-7 st Lone Ranger gubbe så hör av er (han är ju med i vartenda set vi köpt)
:)

dalle

Ett förslag är att skapa en Lone Ranger armé.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.