Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [WIP] Maskeraden

Startat av Joyride, 04 december 2023 kl. 08:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Citat från: Magnus den store skrivet 08 mars 2024 kl. 14:39Golvet blir riktigt snyggt.

Den känslan har jag varje år. Flera bitar har jag redan köpt i hundratal.

Får ju bli så, de kommer väl till nytta en annan gång. Men alla de gula/orangea/röda löven behöver jag och de i dark red går ju fasen inte billigt nu.
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Tanken på bygget började när jag plockade med några av barnens minifigs med de kostymteman som funnits i olika CMFer under åren.

Att bygget kommer representera en maskerad kommer nog framgå men jag vill få med lite story telling som förstärker intrycket och gör det roligt att kolla efter detaljer.

Har försökt skaffa minifigs som går att para ihop på något sätt. På vissa håll har jag plockat med figs som inte är kostymer - då försöker jag göra det tydligt på annat sätt. Som här med gringubbarna från Mupparna eller Bugs Bunny och Daffy Duck från Looney tunes.

Instagram: joyride_bricks

andreaseldh

Du menar kvinnan som är utklädd till Skafte?

Joyride

Citat från: andreaseldh skrivet 09 mars 2024 kl. 23:21Du menar kvinnan som är utklädd till Skafte?

nu fick jag kolla medlemslistan - men exakt @andreaseldh 😄
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Min fru och jag slog till på en ljusring för lite bättre foton. Utan att ha övat eller läst på vilket ljus som funkar bäst så tycker jag det blev ett lyft!
Instagram: joyride_bricks

CopMike


Joyride

Citat från: CopMike skrivet 11 mars 2024 kl. 08:28Bra ljussatt!

Tack @CopMike , ska öva lite till så jag får rätt styrka och gradantal men för en som bygger kvällstid, vid matbordet, så är det ett lyft redan nu 😄
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Det är en bit kvar till @Bokeslundsparken s kvaliteter men ändå rätt nöjd med det här trädet! Utgått från en tutorial på youtube men moddat en del och försökt få en bra höstkänsla.

2417 som tunnare grenar i dark red och bright light orange följt av 32607 i orange, bright light orange och yellow.
Instagram: joyride_bricks

Bokeslundsparken

Jag tycker det är snyggt! Trevlig och iögonfallande färgsättning.

Joyride

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 13 mars 2024 kl. 21:31Jag tycker det är snyggt! Trevlig och iögonfallande färgsättning.

Ahh, tack, då ligger jag ju någorlunda rätt! Det är ingen centerpiece så good enough duger. Ska klura på om det ska vara lite högre men det blev bara två löv över 😄
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Gick loss på lite belysningsprylar 🙄
Instagram: joyride_bricks

Joyride

#71
Klart en ska ha en korv när det är fest!
Lite bitar som behöver byta färg men i stort sett klar.

Instagram: joyride_bricks

Joyride

Bilden också...
Instagram: joyride_bricks

Tornet

Vilket roligt projekt detta är. Både som idé och att följa i din tråd.
Du har lyckats bra med allt du visat upp hittills tycker jag. Snyggt jobbat!

Joyride

Citat från: Tornet skrivet 16 mars 2024 kl. 14:52Vilket roligt projekt detta är. Både som idé och att följa i din tråd.
Du har lyckats bra med allt du visat upp hittills tycker jag. Snyggt jobbat!

Tack @Tornet , roligt att du gillar det!
Känner att det börjar dra ihop sig och jag känner att det är två stora utmaningar kvar

1. Belysningen. Ser inte jättekrångligt ut men har aldrig monterat någon i ett bygge tidigare.
2. Placera ut minifigsen på ett sätt så festen blir lagom crowded, det framgår lite småberättelser här och där samt att de färgglada figsen inte skär sig (eller försvinner) mot inredningen.
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.