Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Köpte på BR i Jakobsberg, rätt kul, men jag kommer inte riktigt på vad jag ska bygga som är rosa. Kommer köpa några fler set för hårbitarna och tillbehörens skull.

Carl T

Kunde inte låta bli att beställa ett andra Pet Shop (att dela med Kwagge så vi kan bygga var sin extra våning) och ett Winter Village Post Office från amazon.it. Dessutom lade jag just en beställning på ett laddbart tågbatteri plus laddare från Wasserman Shop på BL, så att jag vid nästa event kan köra/ladda fler tåg samtidigt.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Entropique

Fel sida av midnatt, men jag orkade helt enkelt inte när jag kom hem från Stockholm efter en heldag där i går.
På väg hem plockade jag upp mitt första modulhus, .


Stigge72

Träffade ett gäng glada Swebrickare, och ett par vidhängande hälfter, i Kista, vilket resulterade i att jag kom hem med en och en goodiebag.
Allt utom Stephanie gick att bygga utan att öppna innerpåsen, så hon får vänta en liten stund till...

eiffelben

Jag köpte (Andreas Stage) och (Olivias Invention workshop) på Lekplaneten i Kista. Mycket trevliga set med småfinurliga lösningar (speciellt 3933) och roliga färger.
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Etzel

Olivia's Treehouse blev det på Leklust inne i stan. Helt klart nöjd med det köpet. :)

Carl T

Jag var inne på Jättekul här i Lund och kollade hur det var med Friends. Det blev ett Stephanie's Cool Convertible, ett par 4659602 Display Stand (gratispolybag) och ett par minifigs i serie 6. Jag klämde lite och hoppades på det bästa och blev sedan positivt överraskad när jag fick det jag ville ha: en minotaurus och en frihetsgudinna.

I kassan fick jag sedan den sista Friends-poster de hade kvar. Tyvärr var den lite skadad och jag ångrar att jag inte gick inom när jag ändå gick förbi i går, men jag får väl ändå vara nöjd med att ha fått en.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Illuwatar

Än en gång en tur till City Gross. De två sista följde med mig hem. För den som är intresserade av det stora Alien-moderskeppet så fanns det några sådana kvar till 50%.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Har gjort BL-beställning fyra och fem för februari månad. Mest minifigur-delar men även en hel del bricks. Under större delen av mitt Lego-liv har vita delar allt som oftast legat orörda i en låda. Emellanåt använder jag vita plates eller tiles för snö men vita bricks används bara en gång. När jag bygger det medföljande setet. Nu har jag äntligen kommit på hur jag ska använda vita bricks i en större skala, men då visar det sig att jag inte har så det räcker. Nu är några hundra på ingång.

Det sura med BL är väntetiden efter beställning. Vänta på faktura (1-3 dygn), betala med IBAN (3-4 dygn), vänta på att säljaren ska få tummen ur och posta försändelsen (1-7 dygn) samt vänta på leverans (2-6 dygn). Däremellan finns antagligen en helg som lägger till lite mer väntetid. Ja, ja, har jag tur får jag nog februaribeställning nummer tre imorgon (minfigur-delar och tre Technic-balkar, 1x16).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Harry Coma


Skafte

Fick hem två BL-beställningar idag. Var kom dom ifrån? Jag skulle ju ligga lågt med inköpen, med allt SW och LotR som man måste ha senare i år. Suck.

Myko

Gjorde beställningar av , , , , , , ,

Vilket borde vara alla set jag vill ha fram till Super Heroes Marvel släpps...

Anna

Idag blev det en sväng till Myrorna. Hittade en kartong med 4,5 v motor och tb, saknades gjorde 2 axlar och instruktionsbok (om det var någon sådan till) , men jag har nog axlar liggandes i min samling. 50kr  Motorn fungerade. Kuriosa värde, samt att jag fick en välbehövlig sladd som jag saknat då jag har haft en del 4.5 v mindre motorer men ingen sladd.

Sen köpte jag också 2 påsar med technic och bionicle blandat, där den älsta sonen fick bioniclet, 30 kr per påse, det var ca en liter lego per påse.

De hade även en tredje påse, men där var det tydligt att någon hade varit och norpat. Det var ett båtskrov och typ 12 bitar för 75 kr, försökte få ner det i pris, fick det men inte tillräckligt så att det var värt det.
Helt okej att handla på myrorna.

/Anna

micke

Citat från: Myko skrivet 27 februari 2012 kl. 15:19
Gjorde beställningar av , , , , , , ,

Vilket borde vara alla set jag vill ha fram till Super Heroes Marvel släpps...

Och vilken blev den lyckliga affären för detta inköp?   :D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Myko

Hälften på hiko och hälften på SkaViLeka.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.