Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

devva

Idag blev det en 7208 Brandstation och en Impulsiv liten Narr :)

Etzel

Citat från: Westberg skrivet 09 november 2010 kl. 14:35
Får man vara nyfiken och fråga vad det var för tävling som du vann allt det där i?
Citat från: AndersI skrivet 09 november 2010 kl. 15:16
Etzel vann SM i LEGO-spel (Minotaurus) i lördags på Tekniska Muséet - http://www.swebrick.se/index.php?topic=991.msg13503#msg13503
Jepp, precis som AndersI sa, SM i LEGO-spel.
Jag tog hem drömvinsten  ;D

Skafte

Jättegrattis Etzel!  :)

Idag köpte jag ett till 7946, King's Castle på Leklust, man kan ju inte motstå 699 kr. En Spartan hann jag bläddra fram också, den enda i de två öppna lådorna. Jag kollar någon gång i veckan om de öppnar en ny låda, man vill ju inte börja rota i en oöppnad. Lite som undre lagret i Alladdin-asken.  ;D

Sen blev det en sväng till ICA MAXI också, de skickade en 50 kr rabattcheck om man köpte leksaker för minst 300, så det blev en 7948 Outpost Attack och en 7949 Prison Carriage Rescue för 328 istället för 378 kr...

Planerar ett typ 144 x 80 diorama med borg, by och attackerande drakriddare till julskyltningen i Leklustbutiken!

Westberg

Jag köpte också ett 7946, King's Castle på Leklust.

Grattis Etzel till vinsten och det grymma priset... (jag är inte ett dugg avundsjuk, jag lovar  :P)

Skafte

Har just kommit tillbaka från DHL i Visbys industriområde (en kvarts cykling från jobbet) och hämtat 10215 Obi-Wans Starfighter. Heja S@H!  ::)

morson1

Citat från: Carl T skrivet 09 november 2010 kl. 14:23
Det råkade bli en 8043 för 1099:- på Jättekul. Väska fick jag också, och en plastpåse som var stor nog att rymma 8043 men inte att bekvämt bära den i. Luften i lådorna kan vara rätt otymplig ibland...

Vet du om det är den nya versionen de säljer på Jättekul?

Tobbe Arnesson

Sju spartanska gubbar på Barnens Hus i Söderhamn, det finns kanske någon mer kvar men gick igenom typ 2/3-delar av alla. Fixade dem till en kollega eftersom någon tömt Borlänge på dem. ;)
Blogg: Robotkampen

Aqualize

Grävmaskin 8043 på lekplaneten (i Solna) för 1099 kr.

Skulle man fått någon väska (ni andra 8043 skriver ju något om det)? De sa att de hade slut på legopåsar och fick deras ultratunna påsar som man får ner kartongen i men inte får upp handtagen runt. Jag fick ett snöre av personalen så jag kunde binda ihop dem och skapa mig ett bärhandtag...

jvettefors


Carl T

Citat från: morson1 skrivet 10 november 2010 kl. 12:20
Citat från: Carl T skrivet 09 november 2010 kl. 14:23
Det råkade bli en 8043 för 1099:- på Jättekul.
Vet du om det är den nya versionen de säljer på Jättekul?
Skulle gissa det men har inte öppnat paketet och tittat. Jag kan kolla det i kväll om jag har tid. Lägenheten är fortfarande en röra av ouppackade lådor och omonterade möbler efter flytten.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

pacc

8403 City House och 10193 Medieval Market Village på Amazon.fr till min syster där för
~115€ men jag tror att det går att ordna med leverans till Svensk adress för ca €130.

Mycket annat var dyrt men 3221 hade iaf ett vettigt pris, förutsatt att man slipper eller räknar i hop frakten med något annat.



micke

Idag blev det ytterligare en 8043 och så fick jag en väska också.
Bra att priset 1049 kr också har nått oss på västkusten
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Dreadcore

Köpte en 7952: Kingdoms Advent Calendar för 99 kr på Lekmer, fick 100kr rabatt via CDON. Därav det låga priset :)

Skrytsson

Citat från: Dreadcore skrivet 11 november 2010 kl. 23:55
Köpte en 7952: Kingdoms Advent Calendar för 99 kr på Lekmer, fick 100kr rabatt via CDON. Därav det låga priset :)

Oj! Hur kommer det sig att du fick 100 kr rabatt via CDON?

Etzel

Jag fick också det erbjudandet (via ett mejl), men det stod att man var tvungen att handla för minst 500kr för att det skulle gälla. Lyckades du ta dig förbi det eller beställde du annat också?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.