Hur sorterar/förvarar ni erat Lego? Tips och inspiration!

Startat av Nextuz, 27 januari 2009 kl. 20:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Sisilisko

Citat från: Tie Fighter skrivet 27 januari 2013 kl. 13:45
Så här ser det ut hos mig just nu, inte mycket till inspiration utan bara totalt kaos. :-[

Tie Fighter, du har all min respekt. Vi har nästan lika, jag har bara gömt mitt kaos i en garderob. Du visar upp kaoset och det tycket jag är lovvärt!
Jag är på sätt och vis pedant och lego-hobbyriet är ett sätt att lära sig att bli mer tolerant mot kaos.

Så kanske inte ordningsinspiration men livsinspiration.

Carl T

Jag har god ordning i mina lådor men det är inte precis så att de står i välordnade rader. Ungefär en tredjedel av av vardagsrummet tas upp av Lego. Jag hade gärna haft några extra kvadratmeter att ställa upp färdiga byggen på.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Igelpiga

Citat från: Pekblom skrivet 27 januari 2013 kl. 19:11
Citat från: Igelpiga skrivet 27 januari 2013 kl. 18:52
Såhär ser det ut i mitt legorum  ;D
Älskar traktorn!

Roligt att du gillar den, vad gör man inte för att underlätta för Sveriges bönder :D
Igelpiga

marpe

Citat från: Tie Fighter skrivet 27 januari 2013 kl. 13:45
Så här ser det ut hos mig just nu, inte mycket till inspiration utan bara totalt kaos. :-[
Kul att se fortskridandet av ditt projekt i bakgrunden. Kanske måste det få vara stökigt ibland för att ro ett så stort projekt i land?  :)

Tie Fighter

Citat från: Sisilisko skrivet 27 januari 2013 kl. 23:03
Citat från: Tie Fighter skrivet 27 januari 2013 kl. 13:45
Så här ser det ut hos mig just nu, inte mycket till inspiration utan bara totalt kaos. :-[

Tie Fighter, du har all min respekt. Vi har nästan lika, jag har bara gömt mitt kaos i en garderob. Du visar upp kaoset och det tycket jag är lovvärt!
Jag är på sätt och vis pedant och lego-hobbyriet är ett sätt att lära sig att bli mer tolerant mot kaos.

Så kanske inte ordningsinspiration men livsinspiration.

Att gömma kaoset i garderoben hade kunnat funka om det inte redan sett ut så här  :P.......


Citat från: marpe skrivet 28 januari 2013 kl. 12:36
Citat från: Tie Fighter skrivet 27 januari 2013 kl. 13:45
Så här ser det ut hos mig just nu, inte mycket till inspiration utan bara totalt kaos. :-[
Kul att se fortskridandet av ditt projekt i bakgrunden. Kanske måste det få vara stökigt ibland för att ro ett så stort projekt i land?  :)

Ja jag får skylla på Rivendel.  ::)

Skafte

Jag ser massor av luft på den där garderobsbilden! Ligger det lådor i lådorna (de som är öppnade)? Och lite mer effektivt utnyttjande av utrymmet går det att göra. Och på höjden!

Tie Fighter

Citat från: Skafte skrivet 29 januari 2013 kl. 09:44
Jag ser massor av luft på den där garderobsbilden! Ligger det lådor i lådorna (de som är öppnade)? Och lite mer effektivt utnyttjande av utrymmet går det att göra. Och på höjden!
Japp det ligger lådor i lådorna redan, jag ska packa ihop det lite bättre, jag lovar Skafte.
Måste ju få plats med kommande Hobbit och Lotr set.  :)

robban

Här är mitt kaos... 15 fina kvadrat fattas bara att få upp hyllor och börja sortera.. ::)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Kwagge

Citat från: robban skrivet 29 januari 2013 kl. 16:17
Här är mitt kaos... 15 fina kvadrat fattas bara att få upp hyllor och börja sortera.. ::)

När jag kör förbi dig fredag vecka 8 kan jag hjälpa dig att bli av med "lite" så det blir lättare för dig att sortera... ;)

Vad gör man inte för Lego vänner!

robban

Citat från: Kwagge skrivet 29 januari 2013 kl. 22:04
Citat från: robban skrivet 29 januari 2013 kl. 16:17
Här är mitt kaos... 15 fina kvadrat fattas bara att få upp hyllor och börja sortera.. ::)

När jag kör förbi dig fredag vecka 8 kan jag hjälpa dig att bli av med "lite" så det blir lättare för dig att sortera... ;)

Vad gör man inte för Lego vänner!

Men Kwagge.. jag har redan slängt tomkartongerna..sorry  :-\  ;)

men kaffe och något bakvärk kan jag bjuda på medans du sorterar (y)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

prodigy

Nu har jag äntligen fått till en start av ett hobbyrum där jag nu har en Billy (39 cm djup) med Raaco Handy Box och några lådor från Clas Ohlson. Det passar perfekt för Billy-hyllan som även kommer få dörrar.


mechamike

?

lindyhep

Tänkte just detsamma. Jag drar mig för att köpa 1 sån där Raaco-box med lådor. (Senast jag stod och kollade på den låg den väl på 600....) Men det ser riktigt schysst ut!

(OT: tyst mecha, jag sover :P)

Anders67

Wooooow, vilket lego rack, vi snackar seriös sortering!

prodigy

Citat från: lindyhep skrivet 07 februari 2013 kl. 23:05
Tänkte just detsamma. Jag drar mig för att köpa 1 sån där Raaco-box med lådor. (Senast jag stod och kollade på den låg den väl på 600....)
Ja de är ju tyvärr lite dyra, men det har blivit någon låda då och då, så jag har spridit ut kostnaden :)
Jag hade, från början, bara tänkt mig ett par boxar, så hade jag vetat hur många det hade blivit till slut (vilket kanske iof inte slutar med "enbart" dessa) så kanske jag valt ett billigare alternativ.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.