Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Jag hade heller inte tänkt gissa men nu kan jag inte hålla mig längre. Det är ju Gert Fylking som skriker "Äntligen!" när Horase Engdahl tillkännager nobelpriset i litteratur.

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Citat från: Ozp skrivet 16 oktober 2015 kl. 11:29
Jag hade heller inte tänkt gissa men nu kan jag inte hålla mig längre. Det är ju Gert Fylking som skriker "Äntligen!" när Horase Engdahl tillkännager nobelpriset i litteratur.

Visst är det!

Ozp

Vi kör vidare på samma tema. Vad händer och vilket år?

Sockerbit

Usch! Kan det vara Gert Fylking anordnar SM i lavemang den 10:e mars 1993 tro?

Ozp


Sockerbit

Här är nästa!

Emma

sergelfontänen är färdigbyggd 1974.

Sockerbit


Emma

yay!! Den var klockren, sockerbit!

Här är då nästa. Vad händer, var och när händer det?

Sockerbit

Tack ska du ha!

Den 1 augusti 2015 kl. 13:00 går starten från Mariatorget för Pride Parade i Stockholm?

Emma

Citat från: Sockerbit skrivet 19 oktober 2015 kl. 14:40
Tack ska du ha!

Den 1 augusti 2015 kl. 13:00 går starten från Mariatorget för Pride Parade i Stockholm?

Mnja, mnjä. Det är väl inte så historiskt... (det får bli min ledtråd).

andreaseldh

Då gissar jag på 1998, Stockholms första pridefestival. Trots idogt googlande har jag tyvärr inte lyckats hitta de exakta datumen, men hoppas att det räcker ändå.

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 19 oktober 2015 kl. 19:56
Då gissar jag på 1998, Stockholms första pridefestival. Trots idogt googlande har jag tyvärr inte lyckats hitta de exakta datumen, men hoppas att det räcker ändå.

Årtalet räcker, jag vet inte heller de exakta datumen. Jag hade även gett rätt för London 92, första europride.

Stafettpinnen är överlämnad till dig Andreas!

andreaseldh

Då får ni gissa på vad detta kan vara, här är det lätt att googla fram datum och person.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.