Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Citat från: pareriksson skrivet 25 maj 2015 kl. 12:53
Citat från: andreaseldh skrivet 23 maj 2015 kl. 16:58
Då passar jag på en gång till

Den årliga utdelningen av Nobels Fredspris av Thorbjørn Jagland? Alternativt när han fick sparken tredje mars i våras?

Om man ska ta fasta på den tomma stolen borde det väl vara 2010 när Liu Xiaobo fick fredspriset, men inte kunde närvara...

Hur många gånger får man gissa? :)

andreaseldh

Citat från: pareriksson skrivet 25 maj 2015 kl. 12:56
Om man ska ta fasta på den tomma stolen borde det väl vara 2010 när Liu Xiaobo fick fredspriset, men inte kunde närvara...

Hur många gånger får man gissa? :)

Rätt! Nu har du tre dygn på dig att illustrera en historisk händelse på som störst 8 gånger 8 knoppar.

Så fort man har fått bekräftat att en gissning är fel, så får man gissa igen. Nu hade du tre gissningar samtidigt vilket alltså inte är tillåtet, men jag låter det passera denna gång eftersom du är så pass ny på forumet.

pareriksson

Citat från: andreaseldh skrivet 25 maj 2015 kl. 20:37
Citat från: pareriksson skrivet 25 maj 2015 kl. 12:56
Om man ska ta fasta på den tomma stolen borde det väl vara 2010 när Liu Xiaobo fick fredspriset, men inte kunde närvara...

Hur många gånger får man gissa? :)

Rätt! Nu har du tre dygn på dig att illustrera en historisk händelse på som störst 8 gånger 8 knoppar.

Så fort man har fått bekräftat att en gissning är fel, så får man gissa igen. Nu hade du tre gissningar samtidigt vilket alltså inte är tillåtet, men jag låter det passera denna gång eftersom du är så pass ny på forumet.
Ok, en gissning i taget är uppfattat. Nu ska vi se hur man gör en vinjett bara. Jag har ett hav av vita bitar på golvet, så det blir nog något av det... :)

pareriksson

När hände detta?

Kvarnbacka

Citat från: andreaseldh skrivet 25 maj 2015 kl. 20:37
Citat från: pareriksson skrivet 25 maj 2015 kl. 12:56
Om man ska ta fasta på den tomma stolen borde det väl vara 2010 när Liu Xiaobo fick fredspriset, men inte kunde närvara...

Hur många gånger får man gissa? :)

Rätt! Nu har du tre dygn på dig att illustrera en historisk händelse på som störst 8 gånger 8 knoppar.

Så fort man har fått bekräftat att en gissning är fel, så får man gissa igen. Nu hade du tre gissningar samtidigt vilket alltså inte är tillåtet, men jag låter det passera denna gång eftersom du är så pass ny på forumet.

En "levande" gissning åt gången per person är väl vad vi har kommit fram till. Man kan själv välja att ändra sitt svar, men då gäller inte föregående gissning.
Välkommen i leken, fint byggt men jag avvaktar med att gissa :)

humlan

Et tu Brute!

15:e mars 44 f.kr...Julius Caesar dödas i Rom.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

pareriksson

Citat från: humlan skrivet 25 maj 2015 kl. 23:02
Et tu Brute!

15:e mars 44 f.kr...Julius Caesar dödas i Rom.

Jovisst! Misstänkte att den var enkel, så jag gjorde en extra svår musikalisk vinjett som kompensation. :)

humlan

Inser just nu att jag svarade med glädje för att jag har en vinjett-idé.. För filmtråden  :o

Aja, jag snickrar ihop nåt snart... Fick nog just en ide.... hmmmm
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Här är dagens vinjett!

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

kalle

Johan af donner döms 2010 för grov förskingring?

humlan

Bingo!

Snodde dryga 6 mille från Röda Korset om jag minns rätt....

Din tur.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

lingonfil

Citat från: kalle skrivet 27 maj 2015 kl. 01:03
Johan af donner döms 2010 för grov förskingring?

Jag hängde inte med i denna. Kan man få en liten förklaring hur du kom fram till det?

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Peter S

Citat från: humlan skrivet 28 maj 2015 kl. 20:35
Jag gav två ledtrådar:

Citat från: humlan skrivet 26 maj 2015 kl. 00:09
Här är dagens vinjett!
Citat från: humlan skrivet 27 maj 2015 kl. 00:34
och nu är den gårdagens....
Jag anser mig inte vara jättekorkad, men måste nog få hjälp på traven hur det kunde vara ledtrådar. När den postas är det ju dagens och dagen efter är det ju gårdagens. Men vad har det med händelseförloppet för ca 5 år sedan att göra? Historiska händelser brukar ju alla vara "gårdagens"...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.